Missade det här svaret.
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Nu är det ju långt mer än en cyklist som har dopat sig.
Men om jag förstår dig rätt. Det är okej för dig att man dopar och fuskar så länge du gillar aktuella utövares fans och skribenter på forumet cyclingnews och att fuskaren inte vunnit för mycket. Då är det bra om en annan fuskare dopar sig lite så att storfuskarens fans kommer ned på jorden.
Är det så du menar?
Det är ju en ganska rätt beskrivning, om än lite raljant.
Jag tycker iprincip aldrig det är rätt att fuska, så jag tycker det är rätt irriterande att Froome dopat sig. Samtidigt så tycker jag det är förbannat kul att se fuskaren Contador få spö, precis som jag önskade den andre storfuskaren Armstrong att få spö. Men istortsett så handlar det inte om dopning. Jag vill att Conta skall få spö, oavsett hur eftersom jag inte tål vissa av hans fans.
En rätt vanlig strategi är ju att försöka svärta ned cyklister man inte gillar med dopning. Det blir lite löjligt när ens egen favorit också dopar sig lika mycket. Fanns ju mängder av anhängare till Uhlrich och Klöden som älskade att kasta skit på Armstrong (nu är väl Armstrong dock en större skitstövel, när man räknar in all hans mobbning med mera). Nu har Contadors fans, som gärna glömmer hans dopning, börjat anklaga Froome främst, vilket jag anser skenheligt. Men det är en vanlig strategi.
Jag ställer mig också positiv till en dopningstråd, finns många som bara vill följa tävlingen och då bör de slippa se allt gnäll som i stort enbart förstör för sporten.