Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-07-06, 20:46
Medlem
Nordkamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladugardsdorr
SD bryr sig knappast om SvP:are mer än att de spärrar sina listor

Och SvP får egna mandat?

Citat:
Det jag försöker säga är att det inte är logiskt att ge e massa gratis uppmärksamhet om man ser någon som ett hot.

Nej men sedan när har de betett sig logiskt? De verkar ju inte ens inse varför folk röstar på dem, hur ska de då någonsin kunna hantera "problemet"?
Citera
2013-07-06, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nordkamp
Och SvP får egna mandat?

Jag har svårt att se det idag, men vet vad som kn hända om ett år. Men man skall nog inte hoppas på ett nytt Grästorp.

Citat:
Nej men sedan när har de betett sig logiskt? De verkar ju inte ens inse varför folk röstar på dem, hur ska de då någonsin kunna hantera "problemet"?

Men folk röstar ju inte på SvP. Det är inget "problem", det är ett sätt att sälja tidningar.
Citera
2013-07-06, 21:10
Medlem
Nordkamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladugardsdorr
Men folk röstar ju inte på SvP.

Källa?

Citat:
Det är inget "problem", det är ett sätt att sälja tidningar.

Det är inte alls någon skrämselpropaganda? Bonnier sa ju iofs att allt som säljer, oavsett vad, bör skrivas i tidningarna... Så du tror inte det handlar om mer än bara pengar?
Citera
2013-07-06, 21:13
Medlem
Rickard-SvPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Finns det några procentsiffror angående trafiken på svenskarnasparti.se och realisten.se, innan och efter almedalsveckan?

I torsdags hade besöken på Svenskarnasparti.se ökat med 128% jämfört med veckan före. Troligtvis ännu mer efter dagens artiklar. Det är bara att tacka Mona för gratisreklamen.

För övrigt så har Mats Brodin, en av våra medlemmar som stötte ihop med Mona, kommenterat händelsen på Realisten.se: https://www.realisten.se/2013/07/06/mona-sahlin-forfoljdes-inte-av-nationalister/
Citera
2013-07-06, 21:14
Moderator
MrFishboys avatar
Rensat drogdebatten som med fördel tas här; https://www.flashback.org/t876479

Fortsätter den här kommer överträdelser belönas med varningar..

/Mod
Citera
2013-07-06, 21:24
Medlem
Khayyams avatar
Jag kommer troligen att rösta på SD i riksdagsvalet, men funderar på att rösta på SvP i kommun- och landstingsvalen. Tror ni att ni kommer hitta valbara kandidater till de flesta kommuner och landsting?
Citera
2013-07-06, 21:45
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khayyam
Jag kommer troligen att rösta på SD i riksdagsvalet, men funderar på att rösta på SvP i kommun- och landstingsvalen. Tror ni att ni kommer hitta valbara kandidater till de flesta kommuner och landsting?
Det tror jag inte, har svårt att tänka mig det, mest södra och mellansverige utanför de större städerna. SvP är antagligen bortkastat att rösta in i kommun&landsting om man te.x bor i Norrlands Inland eller dylikt.
Citera
2013-07-06, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Mycket bra.

Själv har jag spenderat en ansenlig tid i just Subsahara och kan väl direkt konstatera att sympati knappast var negrernas mest utmärkande karaktärsdrag om man säger så. Tvärtom är det mer eller mindre standard och kutym att till varje pris sko sig själv och sin klan - gärna på bekostnad av främlingar och andra klaner, att ljuga för, bedra eller stjäla från dessa är i praktiken helt accepterat och när det kommer till utlänningar är det ännu värre, då glömmer helt plötsligt de olika negergängen sina olika klantillhörigheter och går genast ihop för att lura eller bestjäla korkade turister eller naiv hjälppersonal.

Vilka afrikanska länder är mest optimala att besöka för att lära sig "lite sympati" menar du? Sydafrika där spädbarnsvåldtäkterna ständigt når nya rekordnivåer och där den vita minoriteten slaktas i parti och minut? Kongo där de stora negrerna jagar de små pygméerna och kokar dem i grytar när de inte är upptagna att våldta och massakrera hela byar? Tanzania där alla albinos måste gömma sig eftersom de blir dödade och styckade och får sina kroppsdelar förvandlade till lyckoamuletter? Somalia där våldtäktsmän går fria och där våldtäktsoffer blir avrättade?

Jag väntar med spänning på att du ska förklara vilka afrikanska länder det är vi dödsnazister ska besöka och vad det är vi förväntar lära oss där. Att de afrikanska länderna är miserabla och kaotiska soptippar känner vi redan till, och det beror primärt på att folket som bor där är oförmögna att upprätthålla fungerande och civiliserade samhällen.
Dessa problem är inte så allvarliga som västvärldens media försöker framställa dem. Visst har ovanstående fenomen förekommit någon gång i outvecklade delar av landsbygden. Men barn far lika illa i Sverige, tro mig. Har sett mycket misär i mitt yrkesliv här också. Enda skillnaden i Sverige är skolplikt och skatteverket med samverkande myndigheter som håller koll befolkningen.
Har varit i Afrika i flera år och har aldrig blivit bestulen eller överfallen.
Citera
2013-07-06, 22:16
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySTruman
Dessa problem är inte så allvarliga som västvärldens media försöker framställa dem. Visst har ovanstående fenomen förekommit någon gång i outvecklade delar av landsbygden. Men barn far lika illa i Sverige, tro mig. Har sett mycket misär i mitt yrkesliv här också. Enda skillnaden i Sverige är skolplikt och skatteverket med samverkande myndigheter som håller koll befolkningen.
Har varit i Afrika i flera år och har aldrig blivit bestulen eller överfallen.
Så bra, då behöver vi inte ta emot fler flyktingar då det ändå inte är så illa ställt med dessa länder. Enligt dig verkar det vara svensk standard då barn far lika illa.
Citera
2013-07-06, 22:33
Medlem
Halmbals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det tror jag inte, har svårt att tänka mig det, mest södra och mellansverige utanför de större städerna. SvP är antagligen bortkastat att rösta in i kommun&landsting om man te.x bor i Norrlands Inland eller dylikt.

Jag hoppas de sprider bra med information sen till valet om vilka kommuner och landsting det är värt att lägga sin röst på SvP.
Citera
2013-07-06, 23:00
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySTruman
Dessa problem är inte så allvarliga som västvärldens media försöker framställa dem. Visst har ovanstående fenomen förekommit någon gång i outvecklade delar av landsbygden.
Inte "allvarliga problem" tycker du.
"Någon gång" då och då...
Ja, beträffande vad dessa albinos råkar ut för i Tanzania så är det snarast motsatsen
som gäller: systematiserade mord på denna utsatta grupp av folk med genetiska defekter.
Vidskepelse av det sjukare slaget ligger bakom och ingenting egentligt görs för att få slut
på vansinnigheterna. Det handlar om människor som lever i bokstavlig skräck dygnet runt
och tvingas att vara på sin vakt hela tiden för de är jagade byten och det är hyggligt
lönsamt att ta livet av dem och sedan sälja olika kroppsdelar.
Det är inget direkt litet problem i landet och det sker som sagt mer än "nån gång" då och då.

Jag länkade en artikel om saken tidigare och här är den igen:
http://www.sydsvenskan.se/varlden/skuggan-av-ett-liv/
Senast redigerad av Grandioso 2013-07-06 kl. 23:05.
Citera
2013-07-06, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khayyam

Jag tror det är mycket bättre om man gör tvärtom, om man nu tvunget måste rösta på två olika partier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in