Citat:
Ursprungligen postat av
kaffeoteegott
"I vilken ordning?"
Jag vet inte om du läst mina inlägg dåligt, eller om du vill? missförstå mig, men naturligtvis menar jag att som jag skrev i mitt första inlägg att någon
först kanske skadat/dräpt I*a oavsiktligt.
Och ev, då inget motiv. Och att personen
därefter stulit bilen osv.och allt de jag skrivit i mina följande inlägg.(Tänkte att "man/vi" inte visste var bilen fanns,när den stals, kanske den inte var vid DBs hem) Jag har ingen lokalkännedom om området,men Thn är väl inte extremt stort? (eller)
Oavsett, har jag som jag tidigare sagt säkert helt fel, och mitt inlägg känns inte relevant längre, ok.
Jag läste att det var den ordningen men ville gärna dubbelkolla så jag inte läst fel då det kändes osannolikt. Men det som säger emot den teorin är:
Varför skulle man efter ett (slumpmässigt?) dråp eller ett planerat mord gå ut på stan och försöka sno en random flyktbil som man sedan använder för att transportera bort kroppen (varför ens transportera kroppen om man inte är medveten om att man är/kommer bli huvudmisstänkt?) och kör ut i skogen och bränner den?
Hur stora är oddsen att den bilen som stals tillhörde en person som är bra kompis med den huvudmisstänkta och brändes inte långt ifrån ägarens bostad om bilen nu hade stått parkerad i stan?
Med andra ord tror jag helt enkelt inte på den teorin bara. För mycket talar för att D.B är inblandad på något sätt och vem skulle annars vilja/råka ta livet av I*a just den kvällen?