2013-07-06, 20:57
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forno.Romano
De anhöriga var väl de han pratade med sist så allt var okej enligt deras samtal. Ser inte problemet nu.

Kommer han inte så känner han ju efter för mycket och ger upp, hans inlägg på facebook sa ju något annat och det är väl något han kommit fram till efter en dryg veckas funderande så jag ser faktiskt inte varför han inte skulle komma imorgon.

När var sist? När A.J befann sig i BO lägenhet? Det kan hända mycket under den tiden. Läst på deras statusuppdateringar? Om inte, gör det! Där säger de något helt annat, under tiden A.J blev frisläppt så skrev de i besvikelse och tyckte det var "sinnessjukt" och skriver om diverse teorier, så frid och fröjd är det nog inte. Jag vet ju dock inte vad som hänt i efterhand, efter att han släppts.
Citera
2013-07-06, 20:57
Moderator
blomvattnares avatar
OT, chattande och brott mot 0.10 raderat.

Undvik chattande. Tänk också på följande ur reglerna:

Citat:
Forumet ska inte heller användas för att starta eller bedriva trakasserier av icke offentliga personer.

Trådens topic är heller inte allmänt skvallrande, raljerande och chattande om diverse personer. Återkoppla till ämnets topic om det ska postas dylikt.

/Mod
Citera
2013-07-06, 20:58
Medlem
vad vet vi om I*a andra pojkvän , AJ säger han grälade med I*a andra pojkvän i telefonen
kan AJ ljuga och säga att dem grälade i telefonen, utan dem kom överens att göra upp med henne den kvällen .
Citera
2013-07-06, 20:59
Medlem
letspanics avatar
Ang. det som talades om tidigare i tråden om att blodet kommer från tre olika personer, hur kan det vara möjligt att veta det om det inte analyserats ännu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adrian1
vad vet vi om I*a andra pojkvän , AJ säger han grälade med I*a andra pojkvän i telefonen
kan AJ ljuga och säga att dem grälade i telefonen, utan dem kom överens att göra upp med henne den kvällen .
Det var inte AJ som sa det utan IF's förra pojkvän (PT) som hon har den minsta grabben ihop med, som sagt detta.
Citera
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Om man bortser från Hunneberg och Halleberg.
Så finns det med min lokalkännedom 3 platser, som enkelt kan passeras och där ingen bor, innan bilens brandplats.

1 Nedanför Hunneberg om man kör upp förbi Torstenssons monumentet.

2 Gamla vägen vid riksväg 44 innan avfarten till Norra Björke.

3 Längs båda sidor om vägen "Vargön-Grästorp". Från avfarten till Vänersnäs och till avfarten Flo Klev.

Där finns de med en liten sjö har jag för mig.
Alltså på vänster sida in i skogen när man kommer från vargön och ska mot grästorp.
Senast redigerad av sleipner8 2013-07-06 kl. 21:03.
Citera
2013-07-06, 21:03
Medlem
Somecoolnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
[/b]
Alltså på vänster sida in i skogen när man kommer från vargön och ska mot grästorp.
Det stämmer. Dock riktigt jobbigt att komma dit då det inte finns några direkta vägar dit. Var där o provfiska för ca 3 månader sen. Riktigt krångligt att ta sig fram, snårigt som fan.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Foton från AJ:s Facebook, om någon är intresserad. http://imageshack.us/a/img835/9554/tyr.pdf
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
[/b]

Finns en stor mosse och även vissa vattendrag.
Innan de på vänstersidan finns en gammal grusgrop.
På högersidan finns en rastplats och rakt ovanför finns gamla stenbrottet.
Citera
2013-07-06, 21:04
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Det stämmer. Dock riktigt jobbigt att komma dit då det inte finns några direkta vägar dit. Var där o provfiska för ca 3 månader sen. Riktigt krångligt att ta sig fram, snårigt som fan.
Jo jag vet kanske värt att åka dit och titta igen
Tror inte många vill traska dit!
Citera
2013-07-06, 21:05
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffeoteegott
"I vilken ordning?"
Jag vet inte om du läst mina inlägg dåligt, eller om du vill? missförstå mig, men naturligtvis menar jag att som jag skrev i mitt första inlägg att någon först kanske skadat/dräpt I*a oavsiktligt.
Och ev, då inget motiv. Och att personen därefter stulit bilen osv.och allt de jag skrivit i mina följande inlägg.(Tänkte att "man/vi" inte visste var bilen fanns,när den stals, kanske den inte var vid DBs hem) Jag har ingen lokalkännedom om området,men Thn är väl inte extremt stort? (eller)
Oavsett, har jag som jag tidigare sagt säkert helt fel, och mitt inlägg känns inte relevant längre, ok.
Jag läste att det var den ordningen men ville gärna dubbelkolla så jag inte läst fel då det kändes osannolikt. Men det som säger emot den teorin är:
Varför skulle man efter ett (slumpmässigt?) dråp eller ett planerat mord gå ut på stan och försöka sno en random flyktbil som man sedan använder för att transportera bort kroppen (varför ens transportera kroppen om man inte är medveten om att man är/kommer bli huvudmisstänkt?) och kör ut i skogen och bränner den?
Hur stora är oddsen att den bilen som stals tillhörde en person som är bra kompis med den huvudmisstänkta och brändes inte långt ifrån ägarens bostad om bilen nu hade stått parkerad i stan?

Med andra ord tror jag helt enkelt inte på den teorin bara. För mycket talar för att D.B är inblandad på något sätt och vem skulle annars vilja/råka ta livet av I*a just den kvällen?
Citera
2013-07-06, 21:06
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Finns en stor mosse och även vissa vattendrag.
Innan de på vänstersidan finns en gammal grusgrop.
På högersidan finns en rastplats och rakt ovanför finns gamla stenbrottet.
Ja och en "djup"grotta som man inte ska gå in i såvida man inte tycker de är kul att spela roulette med livet som insatts!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in