Citat:
Ursprungligen postat av
SparkMan
I vilken ordning skulle i så fall allting ha skett? Mordet/dråpet först, sedan stölden eller tvärt om? Att först döda en människa, för att sedan åka ut i ingenmansland för att stjäla en bil och åka tillbaka, lasta kroppen, dumpa den någonstans, bränna bilen och tillbaka igen. Känns inte särskilt sannolikt.
Enda chansen att det händer är att det är väldigt välplanerat. Att man vet exakt hur man ska göra allt för att det ska gå snabbt och smidigt. Först stjäla bilen, åka till I*a, mörda henne, dumpa kroppen, bränna bilen, åka hem. Men då kommer ju såklart frågan: Vad är motivet för mordet, vem skulle vilja mörda I*a och varför?
"I vilken ordning?"
Jag vet inte om du läst mina inlägg dåligt, eller om du vill? missförstå mig, men naturligtvis menar jag att som jag skrev i mitt första inlägg att någon
först kanske skadat/dräpt I*a oavsiktligt.
Och ev, då inget motiv. Och att personen
därefter stulit bilen osv.och allt de jag skrivit i mina följande inlägg.(Tänkte att "man/vi" inte visste var bilen fanns,när den stals, kanske den inte var vid DBs hem) Jag har ingen lokalkännedom om området,men Thn är väl inte extremt stort? (eller)
Oavsett, har jag som jag tidigare sagt säkert helt fel, och mitt inlägg känns inte relevant längre, ok.
Upprepar detta: "Vill inte på något vis försöka försvara eller ta fokus bort från A.J, har som jag tidigare skrivit följt tråden ganska väl och tycker A.J verkar vidrig som person angående hans "historia,mm och att om man ska tro nåt så "pekar allt på" A.J. är G.M. Fick bara denna tanke om teori i och med att det var en "ny" anhållen i em.,se tidigare inlägg"
Mitt första inlägg här nedan:
"kaffeoteegott Medlem
Reg: Sep 2012
Hej, är en medelålders kvinna som följt denna tråd med sorg o medlidande för framförallt barnen i denna tragiska röra. I och med dessa nya uppgifter om "ny" anhållen har jag en tanke som jag vill dela med mig av till er, och som "ni mer vana" kan "titta" över.
Kan det vara så att någon i I*as närhet, kan ha skadat/dräpt henne av misstag? (alltså inte A.J)
Och att denna person sedan bortfört kroppen, stulit D.Bs bil osv. Att denna person visste att A.J "tidigare" varit hos I*a denna kväll/natt och därmed också visste att han (A.J) skulle bli misstänkt,med tanke på allt A.J har "på" sig. Att någon medvetet försökt få A.J misstänkliggjord?
Tycker också naturligtsvis också efter vad jag läst här att det verkar som om det är A.J som är G.M, men om man nu spekulerar om att han faktiskt är oskyldig, så kanske denna teori är möjlig?
Ja som sagt "ni får gärna spåna runt denna teori"