2013-07-06, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grymt123
Riktigt vem är den nya anhållna jag har fått ett kvitter om namn men vill få det bekräftat någon som vet något? Ska ju vara nära vän med Aj och DB kom igen nu detta måste vi lösa nu! Tror han pratar med oljad mun nu i häktet men FB borde lösa detta eller hur!
https://www.facebook.com/fr*drik.h*rmansson.520

e
Citera
2013-07-06, 20:40
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lqpg
stämmer de verkligen att AJ har studerat till kriminalvårdare?
Sjukt i så fall.
kollar man inte upp bakgrund på personer som studerar inom rättsväsen?

Nej, det är nog ett skämt. Han har väl suttit inne och har därför skrivit så.
Citera
2013-07-06, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fingertutan
De har varit med och deltagit alla dagar. Så de är nog på plats imorgon också. Ja, så kan man ju tänka, dock tror jag ändå att han är skraj att visa sig, även OM han skulle vara oskyldig.

Vad ska han vara skraj för, han har ju inte gjort något enligt honom själv.

Han har ju chansen att bevisa det nu. Om han blir hotad så vad är problemet, han kom ju och bedyrade sin oskuld.
Citera
2013-07-06, 20:42
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forno.Romano
Vad ska han vara skraj för, han har ju inte gjort något enligt honom själv.

Han har ju chansen att bevisa det nu. Om han blir hotad så vad är problemet, han kom ju och bedyrade sin oskuld.

Ja, inte vet jag? Verkar ju ändå som att vissa familjemedlemmar håller kvar vid teorin de hade från början och visade sitt missnöje när han inte blev omhäktad.
Citera
2013-07-06, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Det faktum att 2 helt nyreggade nick kommer till samma slutsats gör det enkelt.....

Skulle tro att hon finns där dom söker, gömd någonstans.

På vilket sätt skulle det vara för enkelt om offret fanns på berget?
De enda skenmanövrar jag hittills sett är vissa inlägg som solklart desinformerar.
Så vi tippar på, att detta inlägg bara är "en skenmanöver" då.???
https://www.flashback.org/sp44190586
Citera
2013-07-06, 20:49
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
Så vi tippar på, att detta inlägg bara är "en skenmanöver" då.???
https://www.flashback.org/sp44190586
Jag skulle vilja veta hur denna "bekanta" fått informationen om att kroppen skulle ha dumpats där. Råkade den bekanta se kroppen dumpas? Eller har någon bekant, som vet något, till den bekanta skvallrat?
Citera
2013-07-06, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är lättare att titta här: http://imageshack.us/a/img835/9554/tyr.pdf

Fast vilka som likat och kommenterat syns ju inte!
Citera
2013-07-06, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Jag skulle vilja veta hur denna "bekanta" fått informationen om att kroppen skulle ha dumpats där. Råkade den bekanta se kroppen dumpas? Eller har någon bekant, som vet något, till den bekanta skvallrat?
1 inlägg av denna skribent och det var detta "rykte"""
Citera
2013-07-06, 20:52
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Kanske en ytterst dum tanke men men får väl ta skiten för det

Om vi vänder på det hela och säger att I*a är den som är GM och, därför håller sig borta?
( någon skrev: En fågel viskade att det var blod från tre personer )

Ja jag vet det är långsökt som fan..

Det finns en sak som talar emot det och det är faktum att alla som säger sig känna/känna till henne säger att hon aldrig skulle ha lämnat pojken.

AJ:s agerande dagarna efteråt gör ju honom synnerligen misstänkt i alla fall om inte som GM så i alla fall som inblandad på något vis.
Citera
2013-07-06, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
I vilken ordning skulle i så fall allting ha skett? Mordet/dråpet först, sedan stölden eller tvärt om? Att först döda en människa, för att sedan åka ut i ingenmansland för att stjäla en bil och åka tillbaka, lasta kroppen, dumpa den någonstans, bränna bilen och tillbaka igen. Känns inte särskilt sannolikt.

Enda chansen att det händer är att det är väldigt välplanerat. Att man vet exakt hur man ska göra allt för att det ska gå snabbt och smidigt. Först stjäla bilen, åka till I*a, mörda henne, dumpa kroppen, bränna bilen, åka hem. Men då kommer ju såklart frågan: Vad är motivet för mordet, vem skulle vilja mörda I*a och varför?

"I vilken ordning?"
Jag vet inte om du läst mina inlägg dåligt, eller om du vill? missförstå mig, men naturligtvis menar jag att som jag skrev i mitt första inlägg att någon först kanske skadat/dräpt I*a oavsiktligt.
Och ev, då inget motiv. Och att personen därefter stulit bilen osv.och allt de jag skrivit i mina följande inlägg.(Tänkte att "man/vi" inte visste var bilen fanns,när den stals, kanske den inte var vid DBs hem) Jag har ingen lokalkännedom om området,men Thn är väl inte extremt stort? (eller)
Oavsett, har jag som jag tidigare sagt säkert helt fel, och mitt inlägg känns inte relevant längre, ok.

Upprepar detta: "Vill inte på något vis försöka försvara eller ta fokus bort från A.J, har som jag tidigare skrivit följt tråden ganska väl och tycker A.J verkar vidrig som person angående hans "historia,mm och att om man ska tro nåt så "pekar allt på" A.J. är G.M. Fick bara denna tanke om teori i och med att det var en "ny" anhållen i em.,se tidigare inlägg"

Mitt första inlägg här nedan:

"kaffeoteegott Medlem

Reg: Sep 2012
Hej, är en medelålders kvinna som följt denna tråd med sorg o medlidande för framförallt barnen i denna tragiska röra. I och med dessa nya uppgifter om "ny" anhållen har jag en tanke som jag vill dela med mig av till er, och som "ni mer vana" kan "titta" över.

Kan det vara så att någon i I*as närhet, kan ha skadat/dräpt henne av misstag? (alltså inte A.J)
Och att denna person sedan bortfört kroppen, stulit D.Bs bil osv. Att denna person visste att A.J "tidigare" varit hos I*a denna kväll/natt och därmed också visste att han (A.J) skulle bli misstänkt,med tanke på allt A.J har "på" sig. Att någon medvetet försökt få A.J misstänkliggjord?

Tycker också naturligtsvis också efter vad jag läst här att det verkar som om det är A.J som är G.M, men om man nu spekulerar om att han faktiskt är oskyldig, så kanske denna teori är möjlig?
Ja som sagt "ni får gärna spåna runt denna teori"
Citera
2013-07-06, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fingertutan
De har varit med och deltagit alla dagar. Så de är nog på plats imorgon också.

De anhöriga var väl de han pratade med sist så allt var okej enligt deras samtal. Ser inte problemet nu.

Kommer han inte så känner han ju efter för mycket och ger upp, hans inlägg på facebook sa ju något annat och det är väl något han kommit fram till efter en dryg veckas funderande så jag ser faktiskt inte varför han inte skulle komma imorgon.
Citera
2013-07-06, 20:54
Medlem
Om man bortser från Hunneberg och Halleberg.
Så finns det med min lokalkännedom 3 platser, som enkelt kan passeras och där ingen bor, innan bilens brandplats.

1 Nedanför Hunneberg om man kör upp förbi Torstenssons monumentet.

2 Gamla vägen vid riksväg 44 innan avfarten till Norra Björke.

3 Längs båda sidor om vägen "Vargön-Grästorp". Från avfarten till Vänersnäs och till avfarten Flo Klev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in