2013-07-06, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Det inlägget du just svarade på har inte jag skrivit. Antingen är det fnurr på servern, eller har någon raderat i något och skrivit efterföljande text.

OK! det har hänt ett par gånger i denna tråd har jag märkt,att namnen blir konstiga.
Citera
2013-07-06, 19:06
Medlem
SparkMans avatar
Har nyligen börjat läsa lite i tråden och har inte riktigt hängt med på hela historien. Men finns det någon sorts tidslinje på när saker och ting misstänkts ha hänt? Läste att pappan haft kontakt med I*a strax innan midnatt osv. Men sedan? Inom vilka ramar kan vi räkna med att gärningsmannen/männen/kvinnorna(?) har agerat?
Citera
2013-07-06, 19:07
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grymt123
Vid brist på empati så blir man nog så här givetvis synd om honom om han är oskyldigt till detta brottet men vi ska inte glömma hur han är och varit mot människor i sin närhet tidigare.....

Såklart, är han oskyldig så förstår jag givetvis att detta är jobbigt att läsa. DOCK måste han också inse att det inte enbart är vilda spekulationer från folk, han har ju ändå ett förflutet som spelar in, det kan man inte beskylla andra för och det finns alldeles för många sammankopplade länkar som leder tillbaka till honom.
Citera
2013-07-06, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Har nyligen börjat läsa lite i tråden och har inte riktigt hängt med på hela historien. Men finns det någon sorts tidslinje på när saker och ting misstänkts ha hänt? Läste att pappan haft kontakt med I*a strax innan midnatt osv. Men sedan? Inom vilka ramar kan vi räkna med att gärningsmannen/männen/kvinnorna(?) har agerat?
https://www.flashback.org/sp44187452 Där är den senaste sammanfattningen
Edit:
Citat:
Under helgen kommer hon jobba vidare med förundersökningen kring den försvunna kvinnan och kartlägga hennes bekantskapskrets. Hon förväntar sig också att få svar i början på nästa vecka på de prover som skickats för analys, bland annat blodet i lägenheten. 36-åringen som tidigare satt anhållen misstänkt för människorov har inte avskrivits från misstankarna enligt Eva Johnsson.
Ska bli intressant att se vad detta ger!
Senast redigerad av stros 2013-07-06 kl. 19:09.
Citera
2013-07-06, 19:09
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Typiskt psykopat svammel!
De börjar alltid PK men slutar i ett svammel av kaos
Tror inte han kommer ha svårt att få små tjejer efter detta då det bara är att kolla historiken!
Små tjejer med trasigt liv älskar bad boys som AJ!

Å JA MÅNGA TROR ATT DU ÄR SKYLLDIG AJ!

Words!

Skulle väl vara pricken över i:et att han åker dit för sexuellt utnyttjande av underårig
Ja, mannen har inga hämningar och som förälder skulle jag vara mycket orolig om han befann sig i området.
Citera
2013-07-06, 19:09
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
https://www.flashback.org/sp44187452 Där är den senaste sammanställningen.
Har läst den, fast där står inte det jag specifikt efterfrågar.
Citera
2013-07-06, 19:10
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowmoo
Nu har jag ingen som helst koll på trollhättan , men är polisen verkligen och letar i området kring där bilen har hittats ? det känns ju ganska dumt ifall GM har dumpat kroppen i närheten och sen tuttat eld på bilen , har man mördat någon kan jag tänka mig att man är ganska så nojjig att bli påkommen så skulle nog tippa på att hon kan vara långt ifrån där bilen har hittats , för inte vill väl MG att polisen ska hitta en uppbrunnen bil som tillhör MT-kompis nära en Fyndplats ?

Med det resonemanget så förutsätter du ju dock att det är noll chans för upptäckt medan man håller på och gör sig av med bevismaterial. Det är klart att det är bättre att tutta på bilen så långt det bara går från där man dumpat kroppen, men det innebär också en avsevärt högre risk att åka runt med bilen längre än absolut nödvändigt.
Citera
2013-07-06, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Tror du att en hund sniffar luft? Nej, de känner doftspår dina skor och kläder lämnat efter sig. Som sagt, om ett lik dumpats i en å blir det svårt att lokalisera.

De kanske inte letar i åar och vattendrag utan på land?

En hund sniffar i allra högsta grad luft, den kan få vittring på ett djur som inte har gått den vägen och ändå hitta djuret. Likaså med människor.
Tror du alltså inte att den kan känna vittring utan bara spårar?
Den luktar absolut inte efter dina skor eller kläder om du tror det, den luktar efter kroppsodörer, som svett och testosteron.
Citera
2013-07-06, 19:11
Medlem
Heffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Fy, vilken hemsk j-vel! Inte ett beklagande över Id*s försvinnande. Inte ett ljud. Bara han, han, han..och några kommentarer om tåtramp på hans redan ömma fötter.
Stackars ömkliga mög!
Han är patetisk!! Skulle veta hut, hur lågt kan en människa sjunka?
Citera
2013-07-06, 19:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Har läst den, fast där står inte det jag specifikt efterfrågar.
Använd informationen där till att göra en tidslinje. Jag länkar den gärna till nästa revision av sammanfattningen.
Citera
2013-07-06, 19:13
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cradleoffilth
Det har ju spekulerats rätt friskt om att A.J är psykopat(även av mig). Är inte detta också ett typexempel på vad man kan förvänta sig av en psykopat när man skymtar vad som verkligen finns under ytan?

Jo, du har så rätt. Det börjar hjärtligt och slutar med det sedvanliga "talet" och lite underliggande hot. Typ de som avslutar hans vänskap, kommer att få förklara sig. Allt utifrån sig själv, om honom, hans "känslor", hans förorättade belägenhet. Så typiskt psykopater att hålla tal och manifestera, som om han vore en gudom. Trash!

De som svikit under denna tid, lär han ha ett ont öga till för alltid.
Citera
2013-07-06, 19:14
Medlem
Kshatriya.s avatar
Dags att börja leta på Halleberg också kanske? Finns ett gäng grottor där, ganska lättåtkomliga dock. Finns även ett par sjöar där uppe, bland annat Hallsjön som är en populär fiskesjö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in