2013-07-06, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
På hur långt håll kan en likhund känna vittring?
Antar att de kan vara ganska långt om de tar vind eller??
En lyckades hitta ett lik på 28 meters djup efter två år...
https://www.flashback.org/p43640562#p43640562
Senast redigerad av pejori 2013-07-06 kl. 18:34. Anledning: stavfel
Citera
2013-07-06, 18:34
Medlem
lilltoes avatar
Citat:

Ingen aning. Men en av dessa hundar ska väl leta i veckan:

http://www.youtube.com/watch?v=8xWmTHj_WCs
Citera
2013-07-06, 18:39
Medlem
Bilbranden på Hunneberg är troligtvis en avledningsmanöver.
Kroppen finns troligtvis i närheten av någon väg där ingen bor.

G.M ville säkert få Polisen att fokusera på Hunneberg.
Citera
2013-07-06, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffeoteegott
Hej, är en medelålders kvinna som följt denna tråd med sorg o medlidande för framförallt barnen i denna tragiska röra. I och med dessa nya uppgifter om "ny" anhållen har jag en tanke som jag vill dela med mig av till er, och som "ni mer vana" kan "titta" över.

Kan det vara så att någon i I*as närhet, kan ha skadat/dräpt henne av misstag? (alltså inte A.J)
Och att denna person sedan bortfört kroppen, stulit D.Bs bil osv. Att denna person visste att A.J "tidigare" varit hos I*a denna kväll/natt och därmed också visste att han (A.J) skulle bli misstänkt,med tanke på allt A.J har "på" sig. Att någon medvetet försökt få A.J misstänkliggjord?

Tycker också naturligtsvis också efter vad jag läst här att det verkar som om det är A.J som är G.M, men om man nu spekulerar om att han faktiskt är oskyldig, så kanske denna teori är möjlig?
Ja som sagt "ni får gärna spåna runt denna teori"

Personligen har jag svårt att tro att det ligger någon som helst planering bakom, det här handlar om personer som på sin höjd klarar av att planera ett byte av oljefilter o liknande. Oftast agerar de på rena instinkter, vanligtvis rätt låga sådana och det handlar det troligen om i det här fallet. Då de försöker sopa igen spåren efter sig lämnar de en liten godispåse av bevis efter sig.
Citera
2013-07-06, 18:41
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Oj, de kan säkert känna det på många kilometers håll, om det kommer lite vindar, och det gör det ju.
Tänk bara på när en tik löper, på landet kan det bara långt till grannlanden.

Men om man söker av ett förutbestämt område utan annat resultat än att hunden vädrar åt ett visst håll, då tror jag man "lyssnar" på hunden och söker sig åt det håll hunden visar intresse.
Citera
2013-07-06, 18:43
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Oj, de kan säkert känna det på många kilometers håll, om det kommer lite vindar, och det gör det ju.
Tänk bara på när en tik löper, på landet kan det bara långt till grannlanden.

Men om man söker av ett förutbestämt område utan annat resultat än att hunden vädrar åt ett visst håll, då tror jag man "lyssnar" på hunden och söker sig åt det håll hunden visar intresse.

Precis, under älgjakt exempelvis känner ju hundar vittring på väldigt långt avstånd. Frågan är bara hur långt likhundar känner, när någon ligger i vatten. Även om de känner lukt och djupet är 30m så kanske det är svårt att känna liklukt på avstånd.
Citera
2013-07-06, 18:45
Medlem
Grymt123s avatar
Verkar som AJ rensat i sin FB eller har jag fel? Förväntar mig inte att han går ut med något nytt men konstigt att det försvinner inlägg.
Citera
2013-07-06, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grymt123
Verkar som AJ rensat i sin FB eller har jag fel? Förväntar mig inte att han går ut med något nytt men konstigt att det försvinner inlägg.
Han har skrivit ett nytt inlägg som lyder såhär:
Citat:
Jag vill passa på att tacka för alla meddelanden, mail, samtal, sms, hälsningar med mera som jag erhållit, både till mig direkt men även genom min omgivning. Dom betyder mycket i denna svåra stund.

Som misstänkliggjord i ett uppmärksammat mål så hedrar jag eran karaktär för att ni står upp för den fria tanken och för att Ni, liksom jag, delar de samhälleliga villkoren som vårat rättssystem juridiskt vilar på.

Vad gäller resten av de människor som exempelvis tagit bort mig som "vän" här, eller försöker lägga till mig som "vän" (ca 5st om dagen), eller ni som leker domare och poliser, eller ni som skriver massa skit på andra forum, NI kan helt enkelt stänga truten och låta polis och åklagare jobba vidare utan störningar i denna utredning.
Citera
2013-07-06, 18:49
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Stämmer bra, han har även skrivit ett meddelande till alla vänner också.
Citera
2013-07-06, 18:49
Medlem
Grymt123s avatar
Citat:

Nu skriver han på FB tackar för stöd osv
Citera
2013-07-06, 18:50
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Nu skriver han på FB tackar för stöd osv

Även gjort resten av sin Facebook-sida hemlig!
Citera
2013-07-06, 18:51
Medlem
Citat:
Här är polisens nya metoder för att hitta den försvunna tvåbarnsmamman i Trollhättan:
Likhundar och avancerade polisbåtar.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17088737.ab

Ibland är nog ändå social engineering det bästa hjälpmedlet brottsutredningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in