2013-05-27, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Intressanta bilder. Svårt att avgöra hur delarna arrangerats utifrån märkena, men min info om att dom var inne mot väggen tycks ju stämma.
Kan vara så att underbenen stod upp närmast väggen och låren var lagda i kors längre in.

Ja i något kors tror jag inte, och underbenen har suttit ihop med fötterna, för märkena
i golvet avnjuter fotavtryck (grisiga sådana) men storlek och utformning passar in på fötterna,
Finns inga andra märken vilket tyder på att underbenen balanserats på
Fötterna och dessa har stått lutade mot väggen.

Finns tydliga spår av vätska på väggen..
Om jag skulle ha fel om att dom stått upp,
och vätskan på väggen kommer från må annat (väder o vind)
Så kan endast fötterna och en mindre bit av vaden funnits
För dessa kroppsdelar lämnar tydliga märken i golvet,

Är dock nästan 100% att det är fötterna och underbenen, utan knän.. Som stått lutad
mot väggen..
Citera
2013-05-27, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeBeBe
Källa på det?

Ja,detta är ju ännu ett bevis på KJ´s oskuld eller ska vi säg skuld !?

http://www.expressen.se/nyheter/polisens-kartlaggning-ska-avsloja-22-aringen/
Citera
2013-05-27, 01:25
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Rent spontant, märkena ser inte ut som om snittytorna har varit vända mot golvet. Jag tycker det ser ut som att benen har legat ner, iaf till en början.

Vad tror ni? Den där kanten får man knappast om en benstump står mot golvet. Det ser nästan ut som en liten upphöjd kant av torkat blod och annat.
Men iofs, har de stått lutade så blir trycket inte jämnt mot änden.

Låter det stå men lägger till att i min fantasi var fötterna borta.
Ja, jag vet, det är händerna som påstås vara borta.

Men jag får ändå inte ihop avtrycken.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-05-27 kl. 01:34. Anledning: Tillägg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Om VB mördades och styckades i skogen 4-5 maj... Vad är oddsen för att hitta igen platsen?
Jag tänker att väder och natur borde hinna göra mycket på tre veckor, även om det är en massiv blodpöl i ett område som möjligen inte är 100 procent öppet för regn.

Någon som vet?

O ja !

Massor av blod,, det är det enda som finns att söka efter..(?)

I skogen och med en del regn som vi har haft där omkring 6-10 Maj,
Så finns det nog inte så mkt att hitta. Mossa, löv, grenar osv
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Ja i något kors tror jag inte, och underbenen har suttit ihop med fötterna, för märkena
i golvet avnjuter fotavtryck (grisiga sådana) men storlek och utformning passar in på fötterna,
Finns inga andra märken vilket tyder på att underbenen balanserats på
Fötterna och dessa har stått lutade mot väggen.

Finns tydliga spår av vätska på väggen..
Om jag skulle ha fel om att dom stått upp,
och vätskan på väggen kommer från må annat (väder o vind)
Så kan endast fötterna och en mindre bit av vaden funnits
För dessa kroppsdelar lämnar tydliga märken i golvet,

Är dock nästan 100% att det är fötterna och underbenen, utan knän.. Som stått lutad
mot väggen..

Då kan man anta att min post - som blev så attackerad - om att benen STOD upp kan stämma.
Dom uppgifterna har jag kollat igen och källan vidhåller att det var så. Kapade vid knäna, typ.
Någon annan påstod senare att dom var lagda i kors, vilket kanske han vara gjort med lårbenen då.
Citera
2013-05-27, 01:27
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Jo dom stod upp lutade "ena mot det andra" o det andra mot väggen,

Njea, luktade varmt o unket trähus. Men det syns att teknikerna vart o städat upp lite"
Dock så var det BÄCKSVART i huset
Usch vad kusligt!
Det finns inte en chans att nå dit från fönstret va?
Citera
2013-05-27, 01:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrbukkake
Ja,detta är ju ännu ett bevis på KJ´s oskuld eller ska vi säg skuld !?

http://www.expressen.se/nyheter/polisens-kartlaggning-ska-avsloja-22-aringen/

Det är ju onekligen lite knepigt att han uppenbart besökt ödehuset i närtid. Å andra sidan, om polisen följt honom och inte sett honom göra något speciellt blir det lite knepigt... Fan vet alltså vad det där säger.
Citera
Medlem
wire2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Jag skulle gissa på att det är en kombination av den uppmärksamhet fallet har fått och att det rör sig om just ett styckmord, där det av hänsyn- och integritetsskäl inte är lämpligt att vissa detaljer kommer ut.

I vanliga fall så brukar man utgå ifrån att medlemmar av advokatsamfundet känner till detaljer som förundersökningssekretess.
Stämmer inte riktigt...
Det är väldigt vanligt vid grova våldsbrott som är medialt uppmärksammade att advokaten får yppandeförbud.
Senast redigerad av wire2 2013-05-27 kl. 01:32.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
O ja !

Jo då, det kan finnas spår fortfarande, här har ni bra information som ger en bra uppfattning om vilket
enastående verktyg hunden är i människans tjänst och vilken kapacitet den har:

Det som kriminalsökhundens nos reagerar på är den specifika lukten från kroppar och kroppsdelar, eller vätska från kroppar. Hunden har lärts att förknippa lukten av död människa med något positivt, men den måste ändå kunna hålla sig lugn vid ett eventuellt fynd och markera på ett passivt sätt, och inte börja krafsa i marken. Fyndplatsen kan ju även vara den plats där brottet har begåtts och det är viktigt att DNA-spår och andra bevis som kan finnas på platsen inte förstörs. En upphittad kropp är mycket viktig som bevis och för att föra en utredning vidare.

En utbildad kriminalsökhund fick en gång vittring på en kropp som låg på 28 meters djup och hade varit försvunnen i två års tid. Det finns även exempel där hundar har hittat kroppar som legat på 60 meters djup. Hunden får vittring på den lukt som avges från den dödes lungor och tarmar, men vid vattensök måste man alltid ta hänsyn till vind och strömmar innan man kan börja leta efter kroppen.

Kriminalsökhundar kan vara användbara även vid tillfällen då ingen kropp hittas, eftersom de känner av lukten från död mänsklig vävnad på olika ytor, och därigenom kan man trots att ingen kropp har hittats avgöra om ett mord har begåtts på platsen.

Hundens luktsinne är ungefär 10 000 gånger bättre än människans, och när en hund är specialtränad för att söka efter en viss lukt är den i det närmaste oslagbar, och det är i stort sett omöjligt att dölja en lukt för en hund.

http://www.hundonline.se/artiklar/krimhund.asp
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
O ja !

Inget kladd på väggen?
Citera
2013-05-27, 01:33
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wire2
Stämmer inte riktigt...
Det är väldigt vanligt vid grova våldsbrott som är medialt uppmärksamma att advokaten får yppandeförbud.

Jaha, det nämns åtminstone mycket sällan i så fall.
Citera
2013-05-27, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Här kommer Syster Yster till din hjälp! Hoppas det funkar!

http://imageshack.us/photo/my-images/51/14704265.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/811/72754100.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/13/57321757.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/594/51788670.jpg/

Otäckt minst sagt för dem som gjorde fyndet, jag hade då skitit på mig.

Om jag förstått fotografen så är det inte enkelt att ta sig in i byggnaden genom fönstret vilket borde ge en hel del spår efter GM om den har varit in i byggnaden.
Om det var någon form av arrangemang så blir ju frågan, vad ville GM visa med detta. Det måste ju vara en djävulskt störd människa om man gör någon form av arrangemang, är det att skända liket ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in