2013-07-06, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
PULP FICTION

Den går i skrivande stund på tv.
Snart slut, kan vara den sämsta skit jag sett.

Hyfsad roll av Bruce Willis men i övrigt dynga.

betyg 0 av 5.
Bra inlägg! Jag tycker Pulp fiction är grymt överskattad, högst 3/5 på en bra dag. Det är långt i från ett mästerverk som några försöker slå in i en. Den är alldeles för virrig och seg. Pulp är helt enkelt en konstig film som inte passar alla.
Citera
2013-07-06, 02:14
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Bra inlägg! Jag tycker Pulp fiction är grymt överskattad, högst 3/5 på en bra dag. Det är långt i från ett mästerverk som några försöker slå in i en. Den är alldeles för virrig och seg. Pulp är helt enkelt en konstig film som inte passar alla.

Såg att den var rankad som nummer 4 i världen över de bästa filmer som någonsin gjorts.
Lustigt det där med Quentin Tarantino som spelade rollen Jimmie i filmen. Han såg precis
lika nedpundad och borta ut som när jag såg honom i en intervju. Han är sån på riktigt alltså?!
Förstår inte poängen med filmen, fanns det nån? Travolta spelade en riktigt odräglig typ.
Undrade vad alla egentligen hade för yrke i filmen. Inte en knegare så långt man kunde se..
Dessutom trodde jag Travolta åtminstone kunde dansa, men den där scenen med hon vem
det nu var - Uma Thurman? - på dansgolvet var ju pinsam. Han gick omkring som om han
var pissnödig.
Citera
2013-07-06, 16:17
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Såg att den var rankad som nummer 4 i världen över de bästa filmer som någonsin gjorts.
Lustigt det där med Quentin Tarantino som spelade rollen Jimmie i filmen. Han såg precis
lika nedpundad och borta ut som när jag såg honom i en intervju. Han är sån på riktigt alltså?!
Förstår inte poängen med filmen, fanns det nån? Travolta spelade en riktigt odräglig typ.
Undrade vad alla egentligen hade för yrke i filmen. Inte en knegare så långt man kunde se..
Dessutom trodde jag Travolta åtminstone kunde dansa, men den där scenen med hon vem
det nu var - Uma Thurman? - på dansgolvet var ju pinsam. Han gick omkring som om han
var pissnödig.

Märkligaste kritiken jag någonsin har läst. Är du en van filmtittare?

Alla filmer behöver inte ha någon poäng, eller nått budskap. En del filmer existerar endast för att underhålla.

Vincent och Jules är yrkesmördare, som jobbar för Marcellus Wallace som är en gangsterboss. Sen har vi Butch som är en boxare, och Mia är ihop med Marcellus som jag antar inte är något annat än en slags "trophy wife". Allt det här framgår väldigt tydligt i filmen.
Citera
2013-07-06, 18:29
Bannlyst
* Monopol av och med Galenskaparna. Visst får man sig några skratt genom filmens gång men filmen är ändå inget jag kan tänka mig att se fler gånger.
* Happy Gilmour och The Water Boy med Adam Sandler. Sandler är en bra skådis som tyvärr hamnat i en del dynga, men de redan titlarna är nog det sämsta jag sett med honom.
* Alla Tarantinos filmer gjorda efter Kill Bill är fruktansvärt dåliga. Den senaste har jag dock inte sett och kommer nog inte att se den heller. Har tappat hoppet när det gäller Tarantino.
* Blair Witch Project. Trots att jag vet att den är baserad på Cannibal Holocaust och trots att jag sett även CH så ogillar jag verkligen BWP. Jag har märkt att det är ganska ovanligt att folk som är insatta i skräckhistoria ogillar BWP av någon anledning. Och jag har ingen brist på livlig fantasi heller, så jag vet inte riktigt varför jag inte gillade den.
Citera
2013-07-06, 18:32
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dusuger
Blair Witch Project. Trots att jag vet att den är baserad på Cannibal Holocaust och trots att jag sett även CH så ogillar jag verkligen BWP.

Den är inte baserad på Cannibal Holocaust mera än att de två regissörerna till Blair Witch lät sig enbart inspireras av Deodatos film.
Citera
2013-07-06, 18:34
Medlem
2012 står sig som en av de sämsta filmerna, någonsin. Hatar fan allt i den filmen.
Citera
2013-07-06, 18:40
Medlem
Ceilingcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
2012 står sig som en av de sämsta filmerna, någonsin. Hatar fan allt i den filmen.

Jag tänkte precis säga samma sak. Jag var imponerad av specialeffekterna men det är ultimat typ tre timmar av totalt intetsägande handling, urkass karaktärsutveckling och dåliga stereotyper som inte tillför någonting. Jag förstår inte hur filmskapare kan lägga så mycket pengar på projekt som så uppenbart är dynga :l
Citera
2013-07-06, 18:46
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceilingcat
Jag tänkte precis säga samma sak. Jag var imponerad av specialeffekterna men det är ultimat typ tre timmar av totalt intetsägande handling, urkass karaktärsutveckling och dåliga stereotyper som inte tillför någonting. Jag förstår inte hur filmskapare kan lägga så mycket pengar på projekt som så uppenbart är dynga :l
Låter ungefär som John Carter. Ren påkostad dynga.

Påtal om 2012 var det bara skrattretande när
Citera
2013-07-13, 15:21
Medlem
L.V.X.s avatar
Snow Shark: Ancient Snow Beast - http://youtu.be/NCywrFyN_R4

Jag har nog aldrig sett så dåliga skådespelare. Jag hoppas att det var några vänner som bestämde sig att spela in en film under en helg, och att den faktiskt inte är tänkt att vara seriös. Jag kan inte avgöra hur det är med den saken, men det spelar ingen roll, den är ändå sämst.
Citera
2013-07-16, 06:03
Medlem
perhammars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp

Stängde av den efter 40 min för att den var så kass.
Citera
2013-07-16, 07:36
Medlem
cecvosus avatar
The Avengers: antiklimax
Man of steel... flyg fluga
Kill bill. döda mig också
Twilight. pinsam
Harry potter. dö för fan då
Pacific rim innan den ens kommit ut
War Z. zombies..... = 0/10.
American pie
The hangover 1-3.... gäsp
Millenium trilogin... haha
Scary movie... oj vad rädd jag blir
Johan Falk... skjut mig
Colin Nutley filmer typ Änglagård... wtf
Prometheus : konstigt om man inte hejjar på aliens
nyare Hannibal
Göta kanal... drunkna för fan
Hunger games... brb ska ta en macka
Inception... ZZzzzz
Zorro med banderas (en kul grej är att han gör Z'an och jag zzzomnade på bion (sant!)

Säkert fler jag glömt.

Hej då.

/cecvosu
Citera
2013-07-16, 08:08
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cecvosu
Scary movie... oj vad rädd jag blir
Rädsla är nog inte den primära känslan den filmen är ute efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in