Citat:
Huset säljs med friskrivningsklausul eftersom det är i behov av renovering. Det är ett dödsbo så det kan ha stått orört under ett antal år..
Huset känns väldigt slitet. Golvet i allrummet behöver slipas och ytbehandlas. Väggarna vid matplatsen ser solblekta och tråkiga ut, lite nytt där vore på sin plats. I övrigt är väl allrummet ok.
Badrummet behöver verkligen en totalrenovering, gammalt och slitet, skabbigt!
Sovrummen är även de gamla och slitna, väggarna/taket ser bedrövliga ut.
Även köket är slitet, arbetsbänken bågnar bl.a.
Lägger man 1,4 miljoner på ett fritidshus hade åtminstone jag velat att det kändes en aning mer ombonat än det där. Bara för att man renoverar behöver ju det inte innebära vitt, glas och LED belysning.
En uppfräschning helt enkelt..
Huset känns väldigt slitet. Golvet i allrummet behöver slipas och ytbehandlas. Väggarna vid matplatsen ser solblekta och tråkiga ut, lite nytt där vore på sin plats. I övrigt är väl allrummet ok.
Badrummet behöver verkligen en totalrenovering, gammalt och slitet, skabbigt!
Sovrummen är även de gamla och slitna, väggarna/taket ser bedrövliga ut.
Även köket är slitet, arbetsbänken bågnar bl.a.
Lägger man 1,4 miljoner på ett fritidshus hade åtminstone jag velat att det kändes en aning mer ombonat än det där. Bara för att man renoverar behöver ju det inte innebära vitt, glas och LED belysning.
En uppfräschning helt enkelt..
Jo, det är klart, standarden ska ju återspeglas i priset. Jag vet inte prisnivån i de krokarna. Skulle knappt våga köpa ett hus med friskrivningsklausul. Det passar för den som har kompetens att göra en bedömning om det är värt och att det inte är bortom räddning. Det jag är lite orolig för är taket. Det är väldigt charmigt med sådana tak. Ser det mest på (bilder av) amerikanska hus. Vet inte ens vad det heter... Men man kan föreställa sig att det inte är underhållsfritt.
Men om man bortser från det praktiska blir jag väldigt sugen på det huset. Det är något med kombinationen av stort ljust fönster, det murriga, den murade spisen och (för Sverige) lite annorlunda proportioner.
Jag skulle slipa och lacka golvet. Panelen vid fönstret skulle kunna fortsätta i tak och väggar i storstugan.
Kanske iofs passat bättre i konspirationsforumet...