2013-07-06, 18:07
Medlem
Vette tusan om den här tråden hamnade i rätt forum, men..

Var och handlade på Coop och väl i kassan ser jag att min förpackning med kycklinglever har läckt och min kappa samt vita byxor är helt nerdroppade med blod. Blev förskräckt innan jag förstog vart det kom ifrån.

Heligt förbannad och undrar nu vad jag kan tänkas få för ersättning när jag mailar dem?

Kappan går att tvätta i maskin men de vita byxorna vet jag inte om de kom i kallvatten snabbt nog för att fläckarna ska gå bort.
Citera
2013-07-06, 18:09
Medlem
Räkna inte med det. Detta är inte USA.
Citera
2013-07-06, 18:16
Medlem
Tog du inte upp det med dem i kassan direkt? Nu brukar det kanske inte alltid finnas någon som kan ta tag i det direkt, men så att de vet vad det rör sig om.
Citera
2013-07-06, 18:17
Medlem
Tycker helt enkelt inte att man ska behöva köpa nya kläder efter en runda på Coop. Gången innan var i vintras då jag plockar upp en laxfilé och får sörja in i armen på vinterkappan pga läckande förpackning. Maten måste ju också bli dålig fortare om det är en öppen förpackning?
Svinerier!

Jo, jag bad om papper i kassan, och hon hänvisade till cafeterian där de gav mig servetter. Hjälpte dock inte vidare mycket.
Senast redigerad av E1 2013-07-06 kl. 18:20.
Citera
2013-07-06, 18:19
Medlem
nimrod666s avatar
Prova att ta kontakt med butikschefen på Coop-butiken och förklara situationen precis så som du upplevde den. Förhoppningsvis kan ni lösa det på ett smidigt sätt. Vad gäller skadeståndskrav så är jag säker på att någon i juridikdelen kan ge dig god hjälp.
Citera
2013-07-06, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nimrod666
Prova att ta kontakt med butikschefen på Coop-butiken och förklara situationen precis så som du upplevde den. Förhoppningsvis kan ni lösa det på ett smidigt sätt. Vad gäller skadeståndskrav så är jag säker på att någon i juridikdelen kan ge dig god hjälp.

Will do. Och någon får gärna flytta den här tråden dit den passar bäst.
Citera
2013-07-06, 18:33
Medlem
xposeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E1
Will do. Och någon får gärna flytta den här tråden dit den passar bäst.

Kanske handla någon annanstans i fortsättningen om detta har hänt två gånger?
Citera
2013-07-06, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xposed
Kanske handla någon annanstans i fortsättningen om detta har hänt två gånger?

Sant, men den enda andra butiken som finns i närheten är Willys. Och jag är verkligen trött på att komma på dem med att försöka ta fullt pris för en prissänkt vara. Händer för ofta för att jag vill gå dit.
Citera
2013-07-06, 18:39
Medlem
Herems avatar
Det är skit som händer och det låter lite som att du är en sådan person som startar process bara någon stöter ihop med dig på tunnelbanan eller om solen går i moln när du sitter på uteserveringen. Får jag anta att du bor i Stockholm? Slappna av och ta livet lite mer med ro, det gynnas både du och din omgivning av.
Citera
2013-07-06, 20:07
Medlem
swebarbs avatar
Klart som fan att du ska kräva ersättning wtf? inte ditt fel om nån slarvat kräv att dom ska ersätta inget annat.
Citera
2013-07-06, 22:09
Moderator
rotadents avatar
Restauranger --► Juridik

//Mod
Citera
2013-07-06, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herem
Det är skit som händer och det låter lite som att du är en sådan person som startar process bara någon stöter ihop med dig på tunnelbanan eller om solen går i moln när du sitter på uteserveringen. Får jag anta att du bor i Stockholm? Slappna av och ta livet lite mer med ro, det gynnas både du och din omgivning av.

Du fattade inte frågan va? Fick inte någon riktig hjälp av ditt inlägg, men jag antar att du är grisfarmare som går i så skitiga och slitna kläder att du inte ens skulle märka lite blodfläckar..? Så chilla vidare i en annan tråd, tack så mycket.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in