Citat:
Logiskt sett så vill man givetvis göra sig av med kroppen fortast möjligt. Att köra omkring mitt i natten med en avställd bil som dessutom innehåller en kropp och minst en blodig gärningsman är något man garanterat vill hålla till ett minimum. Risken är också större att bli stannad om man kör en lite risigare bil, i klass med den s40 som hittades utbränd. Så det är inte "bara" att åka runt lite som man vill och ignorera risken för upptäckt. Dessutom så lär det tagit en stund att göra sig av med kroppen oavsett var och hur man gjorde och det ljusnar ganska tidigt den här tiden på året.
"Givetvis har det förekommit två fordon"?
Här förstår jag inte alls hur du tänker. Jag ser det som oerhört osannolikt att det förekommit mer än ett fordon (iaf i form av bilar). Dels så ska AJ ha färdats på MC, vilken givetvis inte rimligen kunde användas till något produktivt i det här fallet och han kan rimligen inte lämnat den kvar på platsen. Det skulle alltså krävas minst tre personer endast för logistiken. Om det nu är så att en helt annan bil än DBs har använts till att faktiskt transportera kroppen, så känns det helt idiotiskt att bränna den bilen som ett villospår eftersom det genast blir extremt osannolikt att AJ inte skulle vara den skyldige.
"Givetvis har det förekommit två fordon"?
Här förstår jag inte alls hur du tänker. Jag ser det som oerhört osannolikt att det förekommit mer än ett fordon (iaf i form av bilar). Dels så ska AJ ha färdats på MC, vilken givetvis inte rimligen kunde användas till något produktivt i det här fallet och han kan rimligen inte lämnat den kvar på platsen. Det skulle alltså krävas minst tre personer endast för logistiken. Om det nu är så att en helt annan bil än DBs har använts till att faktiskt transportera kroppen, så känns det helt idiotiskt att bränna den bilen som ett villospår eftersom det genast blir extremt osannolikt att AJ inte skulle vara den skyldige.
Men om de bränt bilen för att dölja att det legat en kropp i den måste de ju ta sig därifrån och behöver i alla fall då en bil till såvida det inte är gångavstånd till någon de känner samt att de gjort sig av med kroppen direkt i anslutning.
Sen tycker jag att du gör ett generalfel som jag själv brukar göra, dvs refererar till vad som känns logiskt. Jag brukar ofta tänka hur jag skulle göra men oftast är ju människor som gör sånt här inte som en själv, de funkar oftast annorlunda och agerar annorlunda. Stämmer det dessutom att AJ har den typen av personlighet som många vittnat om i tråden så tror jag att man inte kan lägga in så mycket känslor i det hela.