Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
De verkar fast beslutna att den MtGM som sitter häktad är förövaren.
Speciellt då de säger att mordplatsen kan vara lägenheten också. Detta tolkar jag som om de har mkt fler bevis än vad de redovisar.
Speciellt då de säger att mordplatsen kan vara lägenheten också. Detta tolkar jag som om de har mkt fler bevis än vad de redovisar.
Ja, eller att de fastnat för KJ och att han kanske uppträdde misstänksamt plus att vb hade varit där på kvällen.
I kombination "fastnar" åklagarna på detta och tror benhårt att KJ är gm.
Det finns ju olika sätt att blåneka, och KJ kanske inte ens kan blåneka i sin natur. Utan mumlar fram, att han anser sig oskyldig.
Jag skulle exempelvis säga/skrika/övertyga precis varje sekund av ett förhör att jag är oskyldig, jag skulle inte lyssna vad de har för bevis, om jag nu var helt oskyldig.... Jag skulle inte acceptera att de ens tror att jag har gjort detta.
Vi reagerar olika, och KJ kanske inte har reagerat som en oskyldig brukar. Vilket fått dem på fel spår.
Vilket också kanske förklarar åklagarens bittra inställning, hennes karriär får sig en allvarlig törn om hon misslyckas...
Vi får se vid skäppande av fupen, om det blir åtal.
Jag skulle GÄRNA vilja veta följande;
1. Exakt alla elektroniska spår, macadresser, ipadresser för inlogg, sms, telefonimaster, osv. Inte bara bgt sms som skuckats. Jag vill veta ALLT!!
Dator, mobil, uppkopplingar osv...
2. Har KJ haft ngn väska för sin utrustning? Är den kvar eller ej?
Kvar orörd=mindre misstänkt
3. Har man förhört OCH kollat lägenheten hemma hos paret MB/AN?
Har man kollat deras telefoniaktiviteter? Har man specificerat deras kontaktnät/släktingar/vänner med eventuella poliser i boden/luleå.
Har man frågat AN angående hennes issue gentemot vb? Man kan väl lugnt påstå att något är RIKTIGT fel när man kommenterar en försvunnen 20-åring på det sättet. Riktigt fel.
Hon har ju helt tappat greppet. Om det var hon som kommenterade.
4. Har man pressat grannen i förhör? Har de alibi för hela kvällen/natten? Var de ute o körde? Frågade vb om skjuts?
Brukade grannen skjutsa vb?
5. Har man kollat om vb var gravid med hjälp av blodtest? Påverkad av ngt ämne? Drogad? Våldtagen?
6. Har man dykt i närliggande sjöar?
OM de missat något av detta under förundersökningen för att de tror att KJ är gm, och inte orkat/velat bry sig så är det en skandal! Amatörer är vad det är i så fall.