2013-07-06, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
En hypotes kan vara att MT har gett Id* lugnande alt sömnpiller, dvs drogat ner henne.
Bloggerskan hävdade ju att BO knaprade piller. Därav inget ljud. Långsökt...jag vet!

Bloggerskan kan du ej lita på i detta fall...enormt risky bakgrund gällande allt..
Citera
2013-07-06, 00:06
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Bloggerskan kan du ej lita på i detta fall...enormt risky bakgrund gällande allt..

Är ju just det som är svårt i detta fall. Ena saken/yttrandet ändras efter väder. Finns få pålitliga källor och jag antar utredarna har bättre koll än vi.
Citera
2013-07-06, 00:08
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lqpg
tydligen inte!? vilket är rätt konstigt!!
därför tror jag att hon mördades sovandes. inga ljud = inga grannar som ringer polisen.

vilken unge är tyst 10 timmar i streck? eller mer?
Någon måste ju ha hört ungen, skrika? gråta?- hysteriskt gråt? utan att man hör någon annan röst? som vill trösta?
eller var hon bloggerska där?? Medan de andra gjorde sig av med kroppen?

Det känns dock lite för utstuderat att mörda henne sovandes. Kan han väntat så länge, så bör han hunnit lugna ner sig såpass att han borde insett att det skulle vara närmast omöjligt att komma undan med det.
Citera
2013-07-06, 00:08
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljuggren
Hade AJ åkt till DB för att be om hjälp hade barnet varit själv med risktagandet som det hade inneburit. Och vad hade han gjort om DB inte varit hemma?

Så kan det vara men det var ju inte svar på mina frågor.

Många barn sover vid den tiden på natten, behöver inte ha varit ett problem om "turen" gick snabbt.

AJ kan också ha vetat om att DB skulle vara hemma, de kan ha pratat tidigare på kvällen/natten eller så kan hans Facebookstatus ha vittnat om att han varit hemma.

Nu tänker du logiskt.

Tänk så här: Du har just dödat en kvinna i en lägenhet, det är mitt i natten och du vet att om hon påträffas så kommer det att märkas att det är du som dödat henne.

Skulle du då inte chansa på att ta dig till din polare (som du vet kan hjälpa dig gömma kroppen)?

Själv sitter du där du sitter med en MC till hands och din egen bärkraft, rent logiskt - vad skulle du ha gjort?
Citera
2013-07-06, 00:09
Medlem
panzertaxs avatar
Det rimliga är ju att ha lånat lite av D.Bs kläder hos DB och bytt om där, stuvat ner de blodiga kläderna i en plastpåse, kört bort från D.B. på ett tillräckligt kort avstånd där man kan tända eld på bilen o bränna kläder + blodspår ostört. Därav är jag skeptisk till att kroppen dumpades på berget, jag tror den kördes upp dit via flo klev och kroppen torde således ha blivit dumpad på någon slags sträcka mellan. Om sträckan kan gå ut till stenungssund, ja, iskallt o köra ut dit med en avställd bil mitt i natten med ett lik i.

Har svårt o tro att AJ satt sig på en mc och kört till jkpg med nedfläckade kläder, med risk för att bli stoppad. Möjligt att han hade med sig ombyte, men kör man mc så är packning begränsad.
Citera
2013-07-06, 00:09
Medlem
bagarn29s avatar
Någon som vet eller hört var DB befann sig under natten?

Pappan pratade med IF vid midnatt och PT blev upprind av IFvid 03 stämmer det?
Citera
2013-07-06, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Blodspåren upphörde vid ytterdörren. Är det någon som minns om det regnat natten lördag till söndag i Trollhättan? Kan man se det någonstans?

De kan ju ha backat ända fram till portdörren och lagt henne i bagaget. Någon droppe borde ändå hamnat på marken kan man tycka.
Citera
2013-07-06, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Är ju just det som är svårt i detta fall. Ena saken/yttrandet ändras efter väder. Finns få pålitliga källor och jag antar utredarna har bättre koll än vi.

Fast hon är ju trots allt bästa polare med den misstänkte???
Citera
Medlem
Bembss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puttessyrra
Exakt!!! Både han å D.B saknar körkort men mc å bilar finns :-/

Många hakar upp sig på att han inte har körkort och kör bil/Mc ändå. I trestadsområdet så är det väldigt vanligt. Har ett flertal kompisar som aldrig har tagit kortet och dom kör bil dagligen. För egen del så har jag kortet men har under 10 år aldrig blivit stoppad av farbror blå. Så med tanke på vad AJ tidigare gjort i sitt liv så besväras han säkert inte av det att han inget körkort har när han kör mc.
Citera
Medlem
Somecoolnames avatar
La märke på en sak på A.J´s Facbook!! När han skrivit tidigare och anvönt sig av smileys, så har det blivit just en tecknad liten smileys. Men det sista inlägget han skrev om att han skulle upp till strömstad, så har han tecknat smileysarna på ett sådan sätt att dom inte blir tecknade?!

Alltså kan hypotesen stämma, att det är någon annan som gjort uppdateringen eftersom smileysarna är gjorda så att dom inte blir tecknade Hmmm.

https://www.facebook.com/andre*s.a.johan*son.35?fref=ts
Citera
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Det är såvitt jag vet i så fall inte officiellt känt i alla fall om man vet att AJ tagit MC till BO. Det känns ju dock ganska orimligt att han inte skulle gjort det. Varför lämna sitt enda transportmedel och ta sig till BO på annat sätt? Det enda alternativet som jag ser det är om han av någon anledning lånat DBs bil till BO och i teorin skulle kunnat utfört allting själv.

Att han åkt till DB innan han gjort sig av med kroppen känns i det närmaste uteslutet. För det första måste han haft väldigt blodiga kläder. Han kan givetvis haft med sig ombyte och bytt kläder också. Även om han kunnat ta sig ut ur lägenheten utan blodspår på sig, så känns det väldigt riskabelt att låta det gå såpass lång tid när han inte har någon som helst kontroll över situationen under den tid han är borta, vilket borde vara åtminstone 40-45 min totalt. Men det är självklart inte omöjligt på något sätt.

Så tänkte jag också först. Men å andra sidan, om AJ bara haft sin MC med sig, hade han haft något alternativ ens?

Se fetad text:

Låter vettigt när du beskriver det så.
Citera
Medlem
Ljuggrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Så kan det vara men det var ju inte svar på mina frågor.

Många barn sover vid den tiden på natten, behöver inte ha varit ett problem om "turen" gick snabbt.

AJ kan också ha vetat om att DB skulle vara hemma, de kan ha pratat tidigare på kvällen/natten eller så kan hans Facebookstatus ha vittnat om att han varit hemma.

Nu tänker du logiskt.

Tänk så här: Du har just dödat en kvinna i en lägenhet, det är mitt i natten och du vet att om hon påträffas så kommer det att märkas att det är du som dödat henne.

Skulle du då inte chansa på att ta dig till din polare (som du vet kan hjälpa dig gömma kroppen)?

Själv sitter du där du sitter med en MC till hands och din egen bärkraft, rent logiskt - vad skulle du ha gjort?

Jag hade gjort misstaget att ringa efter polarn och bett honom komma till mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in