Citat:
Ursprungligen postat av
lilltoe
Mellan Tre Älgar och Ö. Margaretagatan 52 är det ca. 2,4 mil. 19 min. färdväg enligt Google.
vilken väg då?
åter igen tidsaspekten... liket dumpades antagligen innan gryning och samma sak med bilen som sattes i brand. Om allt var lugnt vid midnatt så får vi nog utgå från en timme till innan gärningen skedde. Säg kl 01. Nästan 30 min färdväg (antar att du mätte den snabbaste) till Tre Älgar.
Först ska bilen därifrån till Thn dock, så säg 30 min därifrån till Thn först för någon som måste "stjäla" bilen. Lite meck med att lasta allt, men eftersom man inte städade efter sig så stannade man inte länge direkt. Klockan är då halv två, säg kvart i tre när allt är lastat o man börjar överlägga dumpningsplats i fyllan o villan.
Fylla, mörker, kamp mot tiden då man vet att folk vaknar. Jag finner det lite svårt o tro att man väljer att då åka ut till Stenungssund mitt i allt, men absolut, allt kan vara möjligt. Det mer troliga hade väl varit att någon av de inblandade kommit på ett ställe de memorerat sedan innan där man kan gömma ett lik. Stället där bilen sattes i brand var troligtvis mest slumpmässigt.