2013-07-06, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pubisboy
Fast i hans uppdatering om skinkmackorna så
används också en smiley som "inte blir tecknad" ( :-) )

Men var inte dom bilderna från 2012??men utlagda nu??

Tidigare i tråden hävdas det ialla fall
Citera
2013-07-06, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
La märke på en sak på A.J´s Facbook!! När han skrivit tidigare och anvönt sig av smileys, så har det blivit just en tecknad liten smileys. Men det sista inlägget han skrev om att han skulle upp till strömstad, så har han tecknat smileysarna på ett sådan sätt att dom inte blir tecknade?!

Alltså kan hypotesen stämma, att det är någon annan som gjort uppdateringen eftersom smileysarna är gjorda så att dom inte blir tecknade Hmmm.

https://www.facebook.com/andre*s.a.johan*son.35?fref=ts

Vad jag kan se så har han varvat tecknade och icke tecknade före och efter I.F.s försvinnande, så jag tro inte att man skall lägga någon vikt vid detta. Däremot så skall det ju mkt till att han inte skulle ha med hennes försvinnande och göra..
Citera
2013-07-06, 00:29
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Mellan Tre Älgar och Ö. Margaretagatan 52 är det ca. 2,4 mil. 19 min. färdväg enligt Google.

vilken väg då?
åter igen tidsaspekten... liket dumpades antagligen innan gryning och samma sak med bilen som sattes i brand. Om allt var lugnt vid midnatt så får vi nog utgå från en timme till innan gärningen skedde. Säg kl 01. Nästan 30 min färdväg (antar att du mätte den snabbaste) till Tre Älgar.

Först ska bilen därifrån till Thn dock, så säg 30 min därifrån till Thn först för någon som måste "stjäla" bilen. Lite meck med att lasta allt, men eftersom man inte städade efter sig så stannade man inte länge direkt. Klockan är då halv två, säg kvart i tre när allt är lastat o man börjar överlägga dumpningsplats i fyllan o villan.

Fylla, mörker, kamp mot tiden då man vet att folk vaknar. Jag finner det lite svårt o tro att man väljer att då åka ut till Stenungssund mitt i allt, men absolut, allt kan vara möjligt. Det mer troliga hade väl varit att någon av de inblandade kommit på ett ställe de memorerat sedan innan där man kan gömma ett lik. Stället där bilen sattes i brand var troligtvis mest slumpmässigt.
Citera
2013-07-06, 00:31
Medlem
MrsMagoos avatar
FÖRSVINNANDET I TROLLHÄTTAN
Analys: Slående likheter med Marina-fallet

Erfarenheten säger att det inte att få en mördare fälld, utan att ha funnit offret. Våra domstolar dömer inte enbart på indicier och hypoteser en person till ett fängelsestraff mellan tio år och livstid.

När det rör sig om de mest brutala våldsbrotten måste det yttersta beviset fram.

Alltså - om den skyldige bakom bortförandet i Trollhättan gömt den 23-åriga kvinnan tillräckligt väl, har han alltså alla chanser att klara sig.
http://www.gp.se/nyheter/vastergotland/1.1808091-analys-slaende-likheter-med-marina-fallet

Det man menar är att ingen kropp inget åtal som leder till fällande dom.
Fall av den här typen måste alltså vaska fram bevis fort som attan annars är risken att någon skyldig går fri. Den signalen skickar rättsväsendet ut i sina domslut. Man kräver mer bevis än indicier.

Bra att fler fall kommer fram så man förstår allvaret i att man inte ska klara sig bara för att man gömt en kropp.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-07-06 kl. 00:34.
Citera
2013-07-06, 00:33
Medlem
BO kanske ringde efter lite "flödder" av ngn kran, stökig kväll med tjafs med exet i telefon + att AJ ville knulla, kran kommer upp men BO har inga pengar. Kran blir arg klappar till BO, som hispat till sig, sugen på substans som hon är...

Är detta ett helt omöjligt scenario?

Jag tror dock på AJ som GM...
Citera
2013-07-06, 00:36
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horfest
BO kanske ringde efter lite "flödder" av ngn kran, stökig kväll med tjafs med exet i telefon + att AJ ville knulla, kran kommer upp men BO har inga pengar. Kran blir arg klappar till BO, som hispat till sig, sugen på substans som hon är...

Är detta ett helt omöjligt scenario?

Jag tror dock på AJ som GM...

Det är klart att det inte är omöjligt, men varför skulle AJs bästa väns bil dyka upp utbränd på Hunneberg dagen efter i så fall? Det vore en sjuhelvetes slump.
Citera
2013-07-06, 00:36
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Exakt så tror jag att det gått till också, förutom att kroppen troligen burits av båda. Det är jävligt svårt att plocka upp en helt lealös kropp ensam och att göra det utan att trampa i blodet som blev utanför hissen känns nästan omöjligt.

Det är möjligt. Glömde att skriva att DB har med en påse kläder till AJ. När Volvon ska brännas tar AJ av kläderna och slänger in dem (hoppas jag). Blir lite knappar och dragkedja kvar åtminstone. Naken får AJ gåendes/springades hoppa i första bästa vattendrag och tvätta sig omsorgsfullt. DB tittar på. Sen tänder de på och tar mc:n tillbaks. Men vart åkte de emellan? Tiden är knapp, men båda är bekanta med trakterna och kanske har de tidigare yppat var det perfekta gömslet är, där finns hon. Är det inte i vatten eller ett avgrundshål och deras ställe är "känt" för vissa, kommer kroppen att flyttas.
Blir ni paranoida nu?
Citera
2013-07-06, 00:37
Medlem
Disasterbators avatar
Klädbytetär väl inte så svårt om han har skinn/gortec ställ till mc:n? Det är väl bara att ta av kläderna, lägga dem i en plastpåse och dra på skinnstället. Eller åkte han i jeans och t-shirt?
Mc-hjälm på skallen så riskerar han inte heller att bli igenkänd.

Tror ni har rätt beträffande D.B och bilen. Han mötte upp för att ta kroppen i bilen. A.J tog mc:n. Tror inte dem åkte så långt för att dumpa dock. Skulle inte förvåna mig om dem bara åkte till bäveån (eller vad den nu heter). Rakt fram i stallbackarondellen (från brottsplatsen sett) mot vargön för att stanna vid nästa rondell på vänster sida och dumpa kroppen. Den vägen som inte leder någonstans i rondellen.
Citera
2013-07-06, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Men var inte dom bilderna från 2012??men utlagda nu??

Tidigare i tråden hävdas det ialla fall

Näe det va väl bara nån mjukvara från 2012 som framkom av bildinformationen?
Citera
2013-07-06, 00:39
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
vilken väg då?
åter igen tidsaspekten... liket dumpades antagligen innan gryning och samma sak med bilen som sattes i brand. Om allt var lugnt vid midnatt så får vi nog utgå från en timme till innan gärningen skedde. Säg kl 01. Nästan 30 min färdväg (antar att du mätte den snabbaste) till Tre Älgar.

Först ska bilen därifrån till Thn dock, så säg 30 min därifrån till Thn först för någon som måste "stjäla" bilen. Lite meck med att lasta allt, men eftersom man inte städade efter sig så stannade man inte länge direkt. Klockan är då halv två, säg kvart i tre när allt är lastat o man börjar överlägga dumpningsplats i fyllan o villan.

Fylla, mörker, kamp mot tiden då man vet att folk vaknar. Jag finner det lite svårt o tro att man väljer att då åka ut till Stenungssund mitt i allt, men absolut, allt kan vara möjligt. Det mer troliga hade väl varit att någon av de inblandade kommit på ett ställe de memorerat sedan innan där man kan gömma ett lik. Stället där bilen sattes i brand var troligtvis mest slumpmässigt.

https://maps.google.se/maps?saddr=Gr%C3%A4storp+Tre+%C3%84lgar,+Gr%C3%A4s torp&daddr=%C3%96stra+Margaretagatan+52+trollh%C3% A4ttan&hl=sv&ie=UTF8&sll=58.306662,12.46268&sspn=0 .186145,0.441513&geocode=FV4ZegMdz2TAAClJh1XVWi5FR jGjQxT8qNH2RA%3BFUx7eQMdheO7ACn9Oup9jTxFRjHauobDFL oQ5A&t=h&mra=prev&z=11

19 minuter färdväg!
Senast redigerad av lilltoe 2013-07-06 kl. 00:41.
Citera
2013-07-06, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Exakt så tror jag att det gått till också, förutom att kroppen troligen burits av båda. Det är jävligt svårt att plocka upp en helt lealös kropp ensam och att göra det utan att trampa i blodet som blev utanför hissen känns nästan omöjligt.

Ja håller me eran teori
Citera
2013-07-06, 00:42
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
https://maps.google.se/maps?saddr=Gr%C3%A4storp+Tre+%C3%84lgar,+Gr%C3%A4s torp&daddr=%C3%96stra+Margaretagatan+52+trollh%C3% A4ttan&hl=sv&ie=UTF8&sll=58.306662,12.46268&sspn=0 .186145,0.441513&geocode=FV4ZegMdz2TAAClJh1XVWi5FR jGjQxT8qNH2RA%3BFUx7eQMdheO7ACn9Oup9jTxFRjHauobDFL oQ5A&t=h&mra=prev&z=11

19 minuter färdväg!

Japp, det var snabbaste, och den största vägen med mest trafik om man jämför med norra vägen runt berget eller över berget. Frågan är hur stor risk man vill ta och var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in