Citat:
Ursprungligen postat av
Cocinella
Vet man med säkerhet att han åkt MC till BO och att den funnits utanför hennes hus?
Om AJ dödar henne och lämnar henne i lägenheten för att ta MC:n till DB, hur lång tid skulle de ta att åka till honom?
Det är såvitt jag vet i så fall inte officiellt känt i alla fall om man vet att AJ tagit MC till BO. Det känns ju dock ganska orimligt att han inte skulle gjort det. Varför lämna sitt enda transportmedel och ta sig till BO på annat sätt? Det enda alternativet som jag ser det är om han av någon anledning lånat DBs bil till BO och i teorin skulle kunnat utfört allting själv.
Att han åkt till DB innan han gjort sig av med kroppen känns i det närmaste uteslutet. För det första måste han haft väldigt blodiga kläder. Han kan givetvis haft med sig ombyte och bytt kläder också. Även om han kunnat ta sig ut ur lägenheten utan blodspår på sig, så känns det väldigt riskabelt att låta det gå såpass lång tid när han inte har någon som helst kontroll över situationen under den tid han är borta, vilket borde vara åtminstone 40-45 min totalt. Men det är självklart inte omöjligt på något sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ljuggren
Hade AJ åkt till DB för att be om hjälp hade barnet varit själv med risktagandet som det hade inneburit. Och vad hade han gjort om DB inte varit hemma?
Så tänkte jag också först. Men å andra sidan, om AJ bara haft sin MC med sig, hade han haft något alternativ ens?