2013-07-05, 23:55
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Det känns dock, ursäkta fördomen, inte som om det är intelligenseliten vi har att göra med.

Har mycket svårt att se att de har satt sig ner i lugn och ro och funderat ut en strategi eller plan, typ vi gör så här med liket, på platsen X där sannolikheten för upptäckt är låg, på platsen Y ställer vi bilen som vi tänder eld på. Så här vi gör vi med alibi, bla bla, du åker hit, jag säger detta på facebook blabla..

Allt känns mer som "hoppsansa, här har vi ett lik, hoppsan, här sölade vi blod i trapphuset, hoppsan, var slänger vi väck denna nudå?. Hoppsan, min bil blev stulen - och uppeldad - men jag väntar 3 dagar med att skriva något om det på fb. Hoppsan skrev jag något tokigt på fb, det måste jag ta bort. Hoppsan kunde allmänheten läsa min fb, det var ju lite synd då jag lagt ut bild på pistol o knogjärn. Hoppsan å på bloggen en annan bild med gevär också. Hoppsan jag skulle visst inte skriva på flashback, bättre o vara tyst. Hoppsan bloggen kunde ha bevis, den stänger vi ner"

Det är mycket hoppsan över dessa nissar/nissor, å andra sidan krävs det väl det för att ens hamna i en sådan livssituation.
Och lik förbannat har åklagaren inte tillräckligt på fötterna för att få dom häktade.

Skulle tro att dessa trasiga själar blir en svårare nöt att knäcka än folk vill tro. Dom har varit ute i regnoväder förut, om man säger så...
Citera
2013-07-05, 23:56
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosven
Funderar på att gm måste haft lite kyla med att låsa efter sig,och lämnat barnet borde nog tyda lite på nyckeln var nära han eller att han visste om hur den såg ut.den är väl även borta.

Får för mig att bilen eldades upp och för senare placeras ut som lockbete?men man kom aldrig så långt,var bilen är i dag är väldigt intressant.Ägaren visste inte om att den var stulen,vilket han meddelar via Facebook och man undrar ju hur det kan undgå han i 2-3 dagar,vill minnas den anmäldes stulen först den 30e.

Sedan att ingen granne hört nått är för mig en gåta

Under IF bor en 5 år äldre tjej och över henne en 60 år äldre kvinna. På samma våning bor ett gift par 4-6 år äldre än IF.

Borde inte någon hört skrik/bråk från hennes lägenhet?
Citera
2013-07-05, 23:57
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Blodspåren upphörde vid ytterdörren. Är det någon som minns om det regnat natten lördag till söndag i Trollhättan? Kan man se det någonstans?

http://www.meteoprog.se/sv/fwarchive/Trollhattan/
Citera
2013-07-05, 23:58
Medlem
Twinriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av themancunian
Det är 6,8 mil mellan Stenungsund och Trollhättan, vad har vi för tidsrymd att arbeta med?

Det är 4,9 mil mellan Stenungsund och Trollhättan....
Citera
2013-07-05, 23:59
Medlem
Ljuggrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Vet man med säkerhet att han åkt MC till BO och att den funnits utanför hennes hus?

Om AJ dödar henne och lämnar henne i lägenheten för att ta MC:n till DB, hur lång tid skulle de ta att åka till honom?

Hade AJ åkt till DB för att be om hjälp hade barnet varit själv med risktagandet som det hade inneburit. Och vad hade han gjort om DB inte varit hemma?
Citera
2013-07-05, 23:59
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
En hypotes kan vara att MT har gett Id* lugnande alt sömnpiller, dvs drogat ner henne.
Bloggerskan hävdade ju att BO knaprade piller. Därav inget ljud. Långsökt...jag vet!
Citera
2013-07-06, 00:00
Medlem
Somecoolnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
http://www.meteoprog.se/sv/fwarchive/Trollhattan/
Enligt den, har det ju varit klart väder i 30 dagar om man väljer att söka på det??
Citera
2013-07-06, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mina3grabbar
Hur kan AJ vara ute och köra runt på en MC?
Saknar inte han körkort?
Då borde han väl kunna åka dit på olovlig körning?

Exakt!!! Både han å D.B saknar körkort men mc å bilar finns :-/
Citera
2013-07-06, 00:02
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Vet man med säkerhet att han åkt MC till BO och att den funnits utanför hennes hus?

Om AJ dödar henne och lämnar henne i lägenheten för att ta MC:n till DB, hur lång tid skulle de ta att åka till honom?

Det är såvitt jag vet i så fall inte officiellt känt i alla fall om man vet att AJ tagit MC till BO. Det känns ju dock ganska orimligt att han inte skulle gjort det. Varför lämna sitt enda transportmedel och ta sig till BO på annat sätt? Det enda alternativet som jag ser det är om han av någon anledning lånat DBs bil till BO och i teorin skulle kunnat utfört allting själv.

Att han åkt till DB innan han gjort sig av med kroppen känns i det närmaste uteslutet. För det första måste han haft väldigt blodiga kläder. Han kan givetvis haft med sig ombyte och bytt kläder också. Även om han kunnat ta sig ut ur lägenheten utan blodspår på sig, så känns det väldigt riskabelt att låta det gå såpass lång tid när han inte har någon som helst kontroll över situationen under den tid han är borta, vilket borde vara åtminstone 40-45 min totalt. Men det är självklart inte omöjligt på något sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ljuggren
Hade AJ åkt till DB för att be om hjälp hade barnet varit själv med risktagandet som det hade inneburit. Och vad hade han gjort om DB inte varit hemma?

Så tänkte jag också först. Men å andra sidan, om AJ bara haft sin MC med sig, hade han haft något alternativ ens?
Senast redigerad av CannonDorf 2013-07-06 kl. 00:04.
Citera
2013-07-06, 00:03
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Enligt den, har det ju varit klart väder i 30 dagar om man väljer att söka på det??
Det stämmer dåligt kan jag säga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Under IF bor en 5 år äldre tjej och över henne en 60 år äldre kvinna. På samma våning bor ett gift par 4-6 år äldre än IF.

Det har dom säkert hört, men resonerar att "någon annan ringer säkert" då det tydligen varit en del bråk hos BO tidigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

tydligen inte!? vilket är rätt konstigt!!
därför tror jag att hon mördades sovandes. inga ljud = inga grannar som ringer polisen.

vilken unge är tyst 10 timmar i streck? eller mer?
Någon måste ju ha hört ungen, skrika? gråta?- hysteriskt gråt? utan att man hör någon annan röst? som vill trösta?
eller var hon bloggerska där?? Medan de andra gjorde sig av med kroppen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in