2013-07-05, 23:21
Medlem
Den enklaste förklaringen till att det både är droppar av blod och utsmetat är säkert att de varit två som burit henne. När de närmar sig portdörren släpper den ena för att öppna portdörren varav kroppen av den döda blir liggandes en kort stund på golvet.
Citera
2013-07-05, 23:21
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ab12
Inte säkert att bilbranden skedde när GM var på plats. Jag lade märke till något som såg ut som en urbränd marschall precis på platsen där man kan anta att bensintanken befann sig när bilen ställts på platsen. Hur mycket tidsfrist ger det för att hinna undan tro? Plasttanken borde rimligtvis smälta inom 15 min till nån timme kan jag tänka mig.
Edit: Å andra sidan ville nog han/de vara helt säkra på att den verkligen tog eld så jag blir lite tveksam.

Sorry, du har skickat PM om detta och jag har inte svarat. Jag minns ingen marshall. Jag tror mig ha plåtat alla saker på platsen. Det är inte den runda tingesten du tänker på:

http://imageshack.us/photo/my-images/4/9xw0.jpg/
Citera
2013-07-05, 23:22
Medlem
Somecoolnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En liten fågel påstod just att det pågår husrannsakan hos DB.
Fågeln hade fel.
Citera
2013-07-05, 23:23
Medlem
Det här sättet som dom flesta tror att det har gått till på stämmer in på A.J flesta fester han har haft med sina flickvänner "när han blivit arg". Några år sen blev han arg på sin dåvarande tjej och slog en kniv i huvudet på henne som otroligt nog inte penetrerade och hon överlevde.
Så vem fan är överaskad av att A.J troligtvis är GM
Sen så är jag övertygad om att han har haft en plan om detta skulle hända, även har han tillgång till vänner som uttryckt att dom går i döden för han.
Solklart för mig
Citera
2013-07-05, 23:23
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Blodspåren upphörde vid ytterdörren. Är det någon som minns om det regnat natten lördag till söndag i Trollhättan? Kan man se det någonstans?
Citera
2013-07-05, 23:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Fågeln hade fel.
Tack för det. Då vet jag vad de blir till middag i morgon. Grillad lögnskrika.
Citera
2013-07-05, 23:26
Medlem
Det är 6,8 mil mellan Stenungsund och Trollhättan, vad har vi för tidsrymd att arbeta med?
Citera
2013-07-05, 23:26
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Klart kroppen kan vara långt därifrån??..om gm åker från Trollhättan via Vänersborg över till vargön så ja. Kroppen vara dumpad längst hela den vägen för att sedan avsluta ronden uppe på hunneberg ..givetvis har det förekommit två fordon...men egentligen med tanke på hur det ser ut vid brand platsen så känns det som att det är rimligtvis nära för det är inte lätt att få ut en Volvo på den platsen och sedan måste den brinna upp för att sedan forslas bort..

Logiskt sett så vill man givetvis göra sig av med kroppen fortast möjligt. Att köra omkring mitt i natten med en avställd bil som dessutom innehåller en kropp och minst en blodig gärningsman är något man garanterat vill hålla till ett minimum. Risken är också större att bli stannad om man kör en lite risigare bil, i klass med den s40 som hittades utbränd. Så det är inte "bara" att åka runt lite som man vill och ignorera risken för upptäckt. Dessutom så lär det tagit en stund att göra sig av med kroppen oavsett var och hur man gjorde och det ljusnar ganska tidigt den här tiden på året.

"Givetvis har det förekommit två fordon"?

Här förstår jag inte alls hur du tänker. Jag ser det som oerhört osannolikt att det förekommit mer än ett fordon (iaf i form av bilar). Dels så ska AJ ha färdats på MC, vilken givetvis inte rimligen kunde användas till något produktivt i det här fallet och han kan rimligen inte lämnat den kvar på platsen. Det skulle alltså krävas minst tre personer endast för logistiken. Om det nu är så att en helt annan bil än DBs har använts till att faktiskt transportera kroppen, så känns det helt idiotiskt att bränna den bilen som ett villospår eftersom det genast blir extremt osannolikt att AJ inte skulle vara den skyldige.
Citera
2013-07-05, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Nu vet man ju inte hur alkoholpåverkad han var, det kanske hade börjat gå ur kroppen och/alt. så antar jag att adrenalinet gör sitt till också vid en sån situation. Var Volvon avställd eller syftar du på en ev andra bil?

Volvon var avställd 2013-03-22.
Citera
2013-07-05, 23:28
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Sorry, du har skickat PM om detta och jag har inte svarat. Jag minns ingen marshall. Jag tror mig ha plåtat alla saker på platsen. Det är inte den runda tingesten du tänker på:

http://imageshack.us/photo/my-images/4/9xw0.jpg/
Kan självklart ha misstagit mig. Jag såg den när jag var där utan att tänka mer på det, men på vägen därifrån började jag fundera på hur den hamnat där egentligen. Saker som ligger i bagaget bör ju inte ramla ur bara för att bilen brinner.
Citera
2013-07-05, 23:33
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Den mannen äger inte känslor av skuld eller empati så förvånar mig inte om han har tagit med ev offer en längre sträcka. Men hoppas verkligen att han inte hunnit att sopa igen efter sig på ett bra sätt.

Misstänker att allmänheten ska hålla koll och vara observanta med alla avvikelser runtom från västkusten ända ner till Jönköping. DB:s bil har med säkerhet använts för bortforslandet, men kroppen kan befinna sig tvärtom utbrända bilens fyndplats. Brottslingar brukar göra så, säger höger, men tar vänster. Alla ska hålla utkik på allting.

Från Thn till Jkpg är det ca. 15 mil, drygt 2 timmar påstår Google att det tar, men vill nog dra bort en halvtimma minst. Kör man sträckan på mc är det bara att dra på, glöm fartkameror, så dryga timman max. Det enda som kan komma i vägen är en och annan hornpär. Men det är ju inte säkert att AJ uppdaterat från datorn i Jkpg, kan ju ha varit en kompis, lojal arbetsgivare, fixare som ordnat det och därmed köpt tid för annat.

Dagen efter startar "han" världens omväg för att ta sig till Strömstad, på östra sidan om Vättern. Det blir ca. 50 mil med start ca. kl. 18.00. Vem fasen ger sig ut på en roadtrip så sent? En desperado?
Jag tror någon annan gjort sträckan om AJ:s mobilen varit på och med, avstängd har säkert inte resan gjorts alls.
Citera
2013-07-05, 23:34
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Logiskt sett så vill man givetvis göra sig av med kroppen fortast möjligt. Att köra omkring mitt i natten med en avställd bil som dessutom innehåller en kropp och minst en blodig gärningsman är något man garanterat vill hålla till ett minimum. Risken är också större att bli stannad om man kör en lite risigare bil, i klass med den s40 som hittades utbränd. Så det är inte "bara" att åka runt lite som man vill och ignorera risken för upptäckt. Dessutom så lär det tagit en stund att göra sig av med kroppen oavsett var och hur man gjorde och det ljusnar ganska tidigt den här tiden på året.

"Givetvis har det förekommit två fordon"?

Här förstår jag inte alls hur du tänker. Jag ser det som oerhört osannolikt att det förekommit mer än ett fordon (iaf i form av bilar). Dels så ska AJ ha färdats på MC, vilken givetvis inte rimligen kunde användas till något produktivt i det här fallet och han kan rimligen inte lämnat den kvar på platsen. Det skulle alltså krävas minst tre personer endast för logistiken. Om det nu är så att en helt annan bil än DBs har använts till att faktiskt transportera kroppen, så känns det helt idiotiskt att bränna den bilen som ett villospår eftersom det genast blir extremt osannolikt att AJ inte skulle vara den skyldige.

Hur vet du att det är just den bilen? Måste ju inte vara DBs avställda bil som de har fraktat kroppen i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in