2013-07-05, 22:48
Medlem
gaylordfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En liten fågel påstod just att det pågår husrannsakan hos DB.
Undrar just om han har alla bilnycklar hemma
Citera
Medlem
SHUCKLEs avatar
Citat:

Undrar om man hittar något släp...
Citera
Medlem
Så jäkla mycket blod tycker jag inte det är förstås.
Det förklarar varför ingen larmat.
Citera
2013-07-05, 22:50
Bannlyst
Citat:
Inte en sekund för tidigt, kollar de in skor och däck kanske man kan få en fingervisning vart de grävt/ev dumpat samt håller ett öga efter ev tomma klorinflaskor... ..."Ibland kan man tro du sitter i en djurbutik "
Citera
2013-07-05, 22:51
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lqpg
Men om de var två som bar kroppen, hur stor är sannolikheten att de kan tappa kroppen?

Tänk att du bär ett bord ihop med någon, du går baklänges, med bordet och din vän framför dig.
då kommer du din vän gå där du har gått.
i detta fallet måste ju den som går framlänges trampa i blodet och lämna spår?

Sannolikheten att de tappar kroppen vill jag nog säga är relativt stor, betydligt större än om man burit ensam över axeln. Det är knappast okomplicerat att bära på en helt lealös person om man håller i varsin ände så att säga.

Gick de i sidled efter att ha plockat upp kroppen, vilket även tycks stämma med bloddropparna, så skulle ingen trampat i blodet.
Citera
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lqpg
Men om de var två som bar kroppen, hur stor är sannolikheten att de kan tappa kroppen?

Tänk att du bär ett bord ihop med någon, du går baklänges, med bordet och din vän framför dig.
då kommer du din vän gå där du har gått.
i detta fallet måste ju den som går framlänges trampa i blodet och lämna spår?

Blod är halt och jag tror att det kan vara anledningen till att man kan tappa en kropp även om man lindat in den i något. Någon lem kan åka ur det man lindat in i och man måste ju ha ett "bra" tag för att kunna bära. Dessutom kan ju i alla fall minst en person varit skärrad och skakig (knappast inte AJ som verkar ha psykopatdrag) men medhjälparen kanske.

Just där bilden är tagen är det inte säkert att de bar som du tänker med bordet utan de kan ha gått på varsin sida framåt, då hamnar ingen i blodet.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boblindeman
Intressant tanke att de kanske åkt UPP i Flo klev. Det skulle innebära att dumpningsplatsen är den första vägen till vänster, alltså "första bästa ställe". Kanske finns kroppen nedanför berget. Vänersnäs dök upp som ett alternativ, men det känns inte helt logiskt om mat kommer från Trollhättan.

Det var så jag resonerade under min tur ikväll. Det tog BRA med tid att köra runt berget på de stora vägarna. Ponera att de fått in kroppen i bilen någon gång vid 02-03 kanske. Vid 05-06 börjar de flesta gå ut och rasta hundar, åka till jobb, tidningsbud mm. En GM vill ogärna synnas komma åkandes i ett fordon i närheten av brottsplatsen då heller. Vilt gissat var GM+kompanjon redan färdiga med dumpning+bilbrand när gryningen kom, sov ett par timmar hos kompanjon och sedan drog GM hem.

Med stor sannolikhet var ju GM också rätt så påverkad om GM är MT, så det får man också ta i beaktning. Jag hade haft svårt att fatta speciellt kloka beslut om att gömma lik på fyllan.
Citera
2013-07-05, 22:52
Medlem
Somecoolnames avatar
Citat:
Vet du om det pågår nu? Isf kan jag ta svängen inom o kika och ev få litte bilder.
Citera
2013-07-05, 22:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Inte en sekund för tidigt, kollar de in skor och däck kanske man kan få en fingervisning vart de grävt/ev dumpat samt håller ett öga efter ev tomma klorinflaskor... ..."Ibland kan man tro du sitter i en djurbutik "
Ja, definitivt är mina öron fågelholkar. Men just den här pippin har jag inte stött på förut, och har inget förtroende för den ännu.
Citera
2013-07-05, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
Så jäkla mycket blod tycker jag inte det är förstås.
Det förklarar varför ingen larmat.

De är inte mycket blod med fläckarna är märkliga.

hade de varit bara droppar så hade man kanske inte tänkt så mycket på de, kan vara ett barn som har trillat och fått näsblod?
men de stora fläckarna är som att någon har "tappat" ett stycke liksom
Citera
2013-07-05, 22:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Vet du om det pågår nu? Isf kan jag ta svängen inom o kika och ev få litte bilder.
Såvitt jag förstod sker det i skrivande stund. Rapportera gärna.
Citera
2013-07-05, 22:54
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Som jag antar att hon medicinerar för? En död blödarsjuk kropp blöder inte mer än en icke-blödarsjuks. Jag tror att hon omtöcknad och skadad letts ut ur hissen till en väntande bil, OM bilden stämmer överens med verkligheten.

Jag menade inte att hon skulle blöda mer, men att blodet troligen skulle vara tunnare. En blödarsjuk som tar medicin löper väl fortfarande betydligt större risk att förblöda antar jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in