2013-07-05, 22:32
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Rimligtvis så har eventuell kropp gömts inom tidsramen till det att bilen brann. Annars så är det ju ganska klart om han tog med den i sin sk semester så borde han använt en annan bil för vidare transport! Och det innebär en ny utbränd bil någon annanstans med största sannolikhet.

Om så är fallet så bör det ju som du säger dyka upp en utbränd bil någonstans igen. Kan det ha varit så att kärran var för mc:n och att kroppen lagts i skuffen och sen har han skjutsat hem sin vän DB. Tagit bilen och dragit, stannat längs vägen och gömt kroppen, eldat upp bil och vagn för att sedan ta mc:n vidare på sin lilla semester?

Att det inte är planerat utan bara något som hände verkar troligt men om AJ är den som han verkar vara enligt de som känner/känner till honom så tror jag nog att han har is magen att våga åka en bit med bil och kärra trots död kropp i bagageluckan. Chansen att han skulle bli stoppad är nog minimal såvida inte han är efterlyst i just den bilen.

Tyvärr börjar jag tro att eftersom de inte hittat kroppen i närområdet så finns det en chans att det tar tid alternativt att den inte hittas alls, vilket skulle vara för j*vligt på ren svenska.
Citera
2013-07-05, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
Blodbilden
http://ttela.se/image_processor/1.2228198.1372676355!/image/289872470.jpg_gen/derivatives/wide/289872470.jpg?maxWidth=647

Någon sam kan berätta vart hissen befinner sig i förhållande till denna bild?
Citera
2013-07-05, 22:33
Medlem
Somecoolnames avatar
Om nu G.M fått med sig I*a från B.P med hjälp från D.B och dess bil, så bör resan gått genom Halvorstorp mot tunhem upp på berget eller via 44an mot g-torp, smärgels kurva och flo. Dom flesta som bor i Trollhättan och ska mot tunhem, speciellt om man är i stavre området, tar halvorstorp mot tunhem, g-torp. Jag vet att jag avfärdade hullsjön som möjlig dumpningsplats pga att länsstyrelsen var där o rensade vitfisk: Men det kan ju vara så att dom svängt in mot gärdhem och dumpat kroppen för att sedan åka o lunta?
Citera
2013-07-05, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Det vore alldeles för riskabelt att fortfarande inte gjort sig av med kroppen redan morgonen efter. Han måste räknat med att kunna bli efterlyst redan väldigt tidigt på morgonen.

Den mannen äger inte känslor av skuld eller empati så förvånar mig inte om han har tagit med ev offer en längre sträcka. Men hoppas verkligen att han inte hunnit att sopa igen efter sig på ett bra sätt.
Citera
2013-07-05, 22:35
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Kan inte säga att det ser ut som ett blodbad direkt. Dock kan jag tänka mig att det blöder från mer än 1 (ett) ställe på en ev kropp. Varav spridning av dropparna.

Intressant hur det såg ut i lyan.
Dropparna i förgrunden är typiska droppar från venöst blod, exempelvis näsblod. I bakgrunden är det utsmetat, kanske har hon trillat ut ur hissen för att senare hjälpas upp i stående position...
Citera
2013-07-05, 22:35
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Kan inte säga att det ser ut som ett blodbad direkt. Dock kan jag tänka mig att det blöder från mer än 1 (ett) ställe på en ev kropp. Varav spridning av dropparna.

Intressant hur det såg ut i lyan.

Jag skulle nog säga att kroppen högst sannolikt var inlindad i någonting, om än bara en matta eller liknande. Spridningen av dropparna förklaras enkelt av att kroppen de facto måste burits därifrån.
Citera
2013-07-05, 22:36
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I den här tråden gäller det att hänga med.

Tack Quarrel! Jag försöker så gott jag kan.

Har det framkommit om det finns blod någon annanstans än på bilden? I hissen eller källaren?

Om det nu kommit så mycket blod när någon lyft upp henne så måste det ju ha spillts längs vägen också.
Citera
2013-07-05, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
Blodbilden
http://ttela.se/image_processor/1.2228198.1372676355!/image/289872470.jpg_gen/derivatives/wide/289872470.jpg?maxWidth=647

märkligt att man inte ser några fotspår på bilden, trots allt blod?
Jag menar om GM nu har tappat kroppen,så måste han ju ha trappat i blodet när han försöker få upp kroppen?
.Sen är det tre stor fläckar, och sedan massa droppar..
fläckarna är rätt stora, och bildar en triangel, vilket kan tycka på att den fläcken längst upp till höger är ena benet, den under är de andra, och den stora i Mitten är ryggen? dropparna kommer från huvudet som är avhugget?
Citera
2013-07-05, 22:37
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Den mannen äger inte känslor av skuld eller empati så förvånar mig inte om han har tagit med ev offer en längre sträcka. Men hoppas verkligen att han inte hunnit att sopa igen efter sig på ett bra sätt.

Det har ingenting med empati att göra, det är ren självbevarelsedrift. Ju längre tid du tar på dig att göra dig av med kroppen, ju större är risken att du åker dit. I detta fallet så visste han ju som sagt också att han med 100% säkerhet skulle bli huvudmisstänkt omgående.
Citera
2013-07-05, 22:37
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Jag skulle nog säga att kroppen högst sannolikt var inlindad i någonting, om än bara en matta eller liknande. Spridningen av dropparna förklaras enkelt av att kroppen de facto måste burits därifrån.
Dropparnas storlek tyder dock på att de kommit från en tämligen hög höjd, om nu fotot speglar verkligheten.
Citera
2013-07-05, 22:38
Medlem
Somecoolnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Om så är fallet så bör det ju som du säger dyka upp en utbränd bil någonstans igen. Kan det ha varit så att kärran var för mc:n och att kroppen lagts i skuffen och sen har han skjutsat hem sin vän DB. Tagit bilen och dragit, stannat längs vägen och gömt kroppen, eldat upp bil och vagn för att sedan ta mc:n vidare på sin lilla semester?

Att det inte är planerat utan bara något som hände verkar troligt men om AJ är den som han verkar vara enligt de som känner/känner till honom så tror jag nog att han har is magen att våga åka en bit med bil och kärra trots död kropp i bagageluckan. Chansen att han skulle bli stoppad är nog minimal såvida inte han är efterlyst i just den bilen.

Tyvärr börjar jag tro att eftersom de inte hittat kroppen i närområdet så finns det en chans att det tar tid alternativt att den inte hittas alls, vilket skulle vara för j*vligt på ren svenska.
Kan man vara så kall att man åker med en kropp i en bil en längre väg under natten för att på vägen mot hans resmål, dumpa? Om någon hjälpt han så bör det ju isf vara smart att ha en laglig bil dvs, påställd, skattad,bes och försäkrad, samt en ägare på bilen med giltigt körkort då man vid en QP garanterat stannar en bil som ägaren saknar behörighet till? Tror inte, trots hans psykotiska tillstånd, atta han skulle palla åke en längre sträcka med en kropp i. Nej jag tror hon finns i närområdet tvåstad?
Citera
2013-07-05, 22:38
Medlem
Intressant tanke att de kanske åkt UPP i Flo klev. Det skulle innebära att dumpningsplatsen är den första vägen till vänster, alltså "första bästa ställe". Kanske finns kroppen nedanför berget. Vänersnäs dök upp som ett alternativ, men det känns inte helt logiskt om mat kommer från Trollhättan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in