Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-07-05, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Fast vad finns det egentligen för bevis på att dessa människor hindrar partiet från att växa? Hitintills har jag inte stött på en enda människa som säger något i stil med "Asså jag skulle liksom gärna rösta på SvP 2014 men det finns ju den dära snubben i partiet som åkte dit för amfetamininnehav för 4 år sedan". Däremot har jag hört massvis med människor skriva att det finns personer som tänker så.

Jag har skrivit det tidigare men gör det igen då det verkar behövas: folk som är så pass "radikala" att de tänker rösta på SvP bryr sig knappast om huruvida det finns några få personer i partiet som har ett våldsamt förflutet.

Det finns säkert sådana typer men de man vanligtvis refererar till när man pratar om "kriminella element i SvP" är inte sådana.

Nu handlar inte kritiken om folk som dömts för någon misshandel bakåt i tiden, utan folk som idag är i högsta grad kriminellt aktiva och missbrukare, "livsstilskriminella" om du så vill.
Citera
2013-07-05, 22:09
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Nu handlar inte kritiken om folk som dömts för någon misshandel bakåt i tiden, utan folk som idag är i högsta grad kriminellt aktiva och missbrukare, "livsstilskriminella" om du så vill.
Min poäng och fråga kvarstår: var är alla de personer som väljer att inte rösta på SvP på grund av dessa "livsstilskriminella".

Dessutom: nämn en enda person som är aktiv i SvP och fortfarande "i högsta grad" är kriminell.
Citera
2013-07-05, 22:13
Medlem
NoEasyWayOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard-SvP
Räknar du alla dömda som kriminella?
Björn som blivit dömd för HMF tex borde vi alltså kasta ut? Eller hur pass konsekvent tycker du att vi borde vara i bedömningarna av vilka som ska få vara kvar?
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard-SvP
Folkets överlevnad är givetvis det viktigaste. Det tvekar jag inte om men hur vi ska uppnå det har vi rätt olika uppfattningar om.

Det finns massor av exempel på nationalister och hjältar som blivit dömda för olika brott, spenderat tid i fängelse men ändå gjort hjälteinsatser för sina folk.

För övrigt jag är heller partikamrat med en ärlig person som dömts för exempelvis misshandel eller vapenbrott än en feg, intrigerande, lögnare som inte vågar vara öppen med sina åsikter.

Det är precis det här som får folk att väja ifrån partiet precis som Varnagel uttryckte så väl. Även samma fenomen som WLP tog upp i videoklippet ett par sidor bak. Det är vad som får partiet att dra till sig fel folk och vad som får partiet att gå samma öde tillmötes som den antiintellektuella, oseriösa, skinnskallekulturen som nationalismen förminskades till på 90-talet och som dog ut lika fort som den poppade upp.

Själv ser jag inte annat än att ta avstånd från partiet om ledningen fasthåller samma ståndpunkt.
Citera
2013-07-05, 22:18
Medlem
Citat:
Min poäng och fråga kvarstår: var är alla de personer som väljer att inte rösta på SvP på grund av dessa "livsstilskriminella".

Dessutom: nämn en enda person som är aktiv i SvP och fortfarande "i högsta grad" är kriminell.

Det säger väl sig självt att man inte kan ha moraliskt avvikande personer som ansikten utåt.

Kim Backman tex är en person som ledningen borde ha tittat närmare på för längesedan.
Citera
2013-07-05, 22:22
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Det säger väl sig självt att man inte kan ha moraliskt avvikande personer som ansikten utåt.
Men snälla någon, varför svarar du inte?:

1: Nämn en enda person som är "moraliskt avvikande" och som fungerar som ansikte utåt för SvP?

2: Hur påverkar denna person SvP negativt, i praktiken?

Citat:
Kim Backman tex är en person som ledningen borde ha tittat närmare på för längesedan.
Det är möjligt, men hur är han ett ansikte utåt för SvP, när han inte ens verkar vara medlem?
Citera
2013-07-05, 22:22
Medlem
Inglorius-bastards avatar
Citat:

Kim Backman är väl inte ens medlem i SvP. Inte ens RF hävdar det. Varför ska SvP vidta åtgärder mot personer som inte ens figurerar i samband med partiet?
Citera
2013-07-05, 22:23
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoEasyWayOut
Själv ser jag inte annat än att ta avstånd från partiet om ledningen fasthåller samma ståndpunkt.
Okej, så du tänker alltså inte rösta på SvP i valet 2014, trots att du är mycket väl medveten om att det är det enda alternativet om man vill att det svenska folket ska fortleva?

Det om något är folkförräderi.
Citera
2013-07-05, 22:31
Medlem
Rickard-SvPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinherden
Jag anser att folkets överlevnad i praktiken är det viktigaste. Det är väl där våra åsikter går isär. Vissa föredrar att vara kamrater med kriminella som enbart är destruktiva i praktiken framför kvalité och att verkligen nå resultat. För vissa är den subkulturella gemenskapen viktigare än verkligheten.

Du kan givetvis visa att du är bättre genom att ställa upp på ett offentligt test av hur mycket kunskap och förmåga till rationellt tänkande du har i praktiken till fog för de ideologiska åsikter du påstår dig stå för.

Det är enormt tragiskt att ett parti som påstår sig sträva efter aristokratiska principer har en person som dig på en ledande position, rent av i partistyrelsen. Det säger dessvärre evinnerligt mycket om hur illa ställt det är inom "rörelsen". Att ett parti som säger sig sträva efter ett styre lett av de bästa och mest lämpade ändå inte kan prestera bättre än är en djupt tragikomiskt. För mig är det framför allt tragiskt. Det gör ont i mig. För dig spelar det ingen roll. Du skrattar enbart eftersom det ger ditt efemära ego en falskt känsla av värde. Folket utplånas, tack vare sådana som dig. Det enda viktiga för dig är du själv.

I vanlig ordning försöker du dessutom leda samtalet bort från ämnet. Så blir det givetvis när man är intellektuellt oförmögen att ge svar eller ens inse vilka de relevanta frågorna är:

En post i partistyrelsen är inget jag strävat efter eller velat ha. Om styrelse skulle anse att det finns någon som är bättre lämpad så lämnar jag mer än gärna över platsen. Jag trivs mycket bättre på havet än i ett styrelsemöte. Detsamma gäller för posten som regionsledare.

Hade situationen i Sverige sett bättre ut än den gör idag hade jag nog inte engagerat mig politiskt. Jag är inte nationalist för att boosta mitt ego, jag är det av nödvändighet. Vårt folk håller på att utrotas och det är inget som jag vill låta ske utan att försöka hindra det.

Folkets överlevnad är den enda relevanta frågan och jag är säker på att vi kommer att lyckas att skapa en bättre framtid för vårt folk, med Svenskarnas parti, utan din hjälp.
Senast redigerad av Rickard-SvP 2013-07-05 kl. 22:38.
Citera
2013-07-05, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inglorius-bastard
Kim Backman är väl inte ens medlem i SvP. Inte ens RF hävdar det. Varför ska SvP vidta åtgärder mot personer som inte ens figurerar i samband med partiet?

Jag drog den slutsatsen fel av mig om det inte stämmer, gruppledaren i karlstad kanske inte är så lämplig i en ledande position då han är dömd för narkotikabrott, ett brott som nationella föraktat i åratal.
Citera
2013-07-05, 22:35
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Jag drog den slutsatsen fel av mig om det inte stämmer, gruppledaren i karlstad kanske inte är så lämplig i en ledande position då han är dömd för narkotikabrott, ett brott som nationella föraktat i åratal.
Okej, så du påstår alltså att en person som är dömd för narkotikabrott per definition alltid kommer att vara en dålig gruppledare?

Om så är fallet är du helt enkelt bara dum, men det vore å andra sidan knappast någon nyhet, med tanke på din förmåga att konstruera meningar.
Senast redigerad av Bjornserkr 2013-07-05 kl. 22:38.
Citera
2013-07-05, 22:38
Medlem
Citat:
Okej, så du påstår alltså att en person som är dömd för narkotikabrott per definition alltid kommer att vara en dålig gruppledare?

Om så är fallet är du helt enkelt bara dum.

Man kan säkert vara en jätte bra ledare även om man har blivit dömd för narkotikabrott,våldtäkt etc
Men har man begått brott som så tydligt bryter emot partiets linje så bör man inte få inneha en förtroende post.
Citera
2013-07-05, 22:42
Medlem
NoEasyWayOuts avatar
Citat:
Okej, så du tänker alltså inte rösta på SvP i valet 2014, trots att du är mycket väl medveten om att det är det enda alternativet om man vill att det svenska folket ska fortleva?

Det om något är folkförräderi.
Ojoj du spar inte på krutet du.

Låt oss inte vara orealistiska lågpannor nu. Du ser alltså att SvP på 1 år kommer att öka från vad det nu är 0.05% till över 15%?

Med en felaktig strategi där man drar till sig samhällsdestruktiva, labila, oseriösa människor kommer det aldrig ske. Även om vi har rätt strategi och rätt folk så kommer det ta många år. Det begriper vem som helst trodde jag. Jag ser helt enkelt inte framgång i ett parti med fel strategi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in