Citat:
Ursprungligen postat av
Svinherden
Jag anser att folkets överlevnad i praktiken är det viktigaste. Det är väl där våra åsikter går isär. Vissa föredrar att vara kamrater med kriminella som enbart är destruktiva i praktiken framför kvalité och att verkligen nå resultat. För vissa är den subkulturella gemenskapen viktigare än verkligheten.
Du kan givetvis visa att du är bättre genom att ställa upp på ett offentligt test av hur mycket kunskap och förmåga till rationellt tänkande du har i praktiken till fog för de ideologiska åsikter du påstår dig stå för.
Det är enormt tragiskt att ett parti som påstår sig sträva efter aristokratiska principer har en person som dig på en ledande position, rent av i partistyrelsen. Det säger dessvärre evinnerligt mycket om hur illa ställt det är inom "rörelsen". Att ett parti som säger sig sträva efter ett styre lett av de bästa och mest lämpade ändå inte kan prestera bättre än är en djupt tragikomiskt. För mig är det framför allt tragiskt. Det gör ont i mig. För dig spelar det ingen roll. Du skrattar enbart eftersom det ger ditt efemära ego en falskt känsla av värde. Folket utplånas, tack vare sådana som dig. Det enda viktiga för dig är du själv.
I vanlig ordning försöker du dessutom leda samtalet bort från ämnet. Så blir det givetvis när man är intellektuellt oförmögen att ge svar eller ens inse vilka de relevanta frågorna är:
En post i partistyrelsen är inget jag strävat efter eller velat ha. Om styrelse skulle anse att det finns någon som är bättre lämpad så lämnar jag mer än gärna över platsen. Jag trivs mycket bättre på havet än i ett styrelsemöte. Detsamma gäller för posten som regionsledare.
Hade situationen i Sverige sett bättre ut än den gör idag hade jag nog inte engagerat mig politiskt. Jag är inte nationalist för att boosta mitt ego, jag är det av nödvändighet. Vårt folk håller på att utrotas och det är inget som jag vill låta ske utan att försöka hindra det.
Folkets överlevnad är den enda relevanta frågan och jag är säker på att vi kommer att lyckas att skapa en bättre framtid för vårt folk, med Svenskarnas parti, utan din hjälp.