Citat:
Ursprungligen postat av
norrb1421
Ytterligare en teroi.Lörd 4maj befinner sig VB i KJ:s lägenhet varför är oklart,någonting får VB att plötsligt lämmna lägenheten för att gå den långa vägen hem,kan det vara att KJ tänkt dricka öl?
Nåväl när hon är nästan hemma dyker KJ upp han kör sin bil och han övertalar KJ att följa och reda upp hela historien som uppstått.Istället för att köra mot hans "naturliga slagfält"Rödberget,Åberget,P49 styr KJ kosa mot sina gamla lekplatser Mjösö och Gammelängsfortet.Bilen parkeras där fortsätter man att prata med varandra i högt tonfall.I något läge bestämmer sig VB för att lämmna bilen och KJ följer efter och hugger henne i ryggen två gånger.Nu är det plötsligt skarpt läge så han drar in kroppen i skogen utom synhåll från vägen där bilen står,jackan/tröjan som han fått blod på slänger han i bakluckan.Nu vet inte KJ om någon sett han och VB befinna sig på platsen men för att ta det säkra före det osäkra tar han sig tillbaka till bostaden via alla småvägar han känner till.Planera-Utföra-Avsluta det är begrepp som KJ mycket väl känner till,så hans första tanke är alibi för kvällen det får han också genom brodern som intygar att dom spelat TV-spel tillsammans.Vid ett tiden den 5maj är KJ hemma igen och nu startar nästa fas vad göra med kroppen,han förstår att det bara är en tidsfråga innan någon hittar VB där ute i skogen så han behöver agera snabbt och direkt.Han tänker att begrava en hel kropp är svårt ochh han har inte rätt utrustning men om han styckar kroppen i småbitar torde det gå enklare.Han tar dom verktyg han kommer över och beger sig mot mordplatsen inte med bil utan han cyklar.Han börjar med händerna som han efter en lång tid begraver väldigt omsorgsfullt men då inser han att tiden kommer inte att räcka till.Paniken börjar nu smyga sig på så han delar kroppen och försöker begrava torson så gott dett nu går,kanske hör han en bil eller en hundägare så allt sker nu i panik benen kastar han in i ödehuset han vill bara fort därifrån,återigen tar han alla skogsstigar ner till NA:Svartbyn och därifrån vidare till bostaden.På vägen hem gör han sig av med verktyg och ev.kläder kanske i skogen eller i något vattendrag.KJ förstår att han kommer att bli misstänkt så han lägger nu upp sin taktik som består av att aldrig bestämt prata om tider datum osv.Alla frågor besvaras med vet ej,kommer inte ihåg,mycket möljigt,det tror jag inte,och det kan jag inte förklara.Det enda egentligen KJ fruktar är att någon sett bilen på väg mot fortet med han och VB men så länge inte någon har gjort det så känner han sig väldigt säker,han har som sagt kanske inte planerat men verkställt och avslutad ett uppdrag och i hans värld är det mycket värt
Detta är nog en av de skarpaste teorierna
Jag kan mkt väl tänka mig att ngt liknande kan ha hänt. Just att du uttrycker att det är ett uppdrag tycker jag är intressant. Själv har jag uttryckt det att det är ett spel, en lek men jag tycker du slår huvudet på spiken med uppdrag. Och ett uppdrag erkänner man inte. Därför håller han tyst.