2013-07-05, 18:17
Medlem
kratans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Marca säger att Illarramendi är mycket nära oss (Real Madrid). Klubben har bjudit €30m men vill inte betala utköpsklausulen som ligger på samma summa för då tillkommer moms men också för att man vill ha så bra relation som möjligt med Sociedad.

Klubbarna är ännu inte överens om när pengarna ska betalas. Vi vill betala €30m under två eller tre omgångar (det som avses här är kanske år) medan Sociedad vill ha allt direkt.

Illarramendi erbjuds €2,4m i lön under det första året och sen kommer det att höjas för varje år.

Ancelotti och Zidane anser att det här är en nyckelvärvning. Plan B är Kondogbia. Vi har dock varit ute efter Illarramendi sedan januari.

http://www.marca.com/2013/07/05/futbol/equipos/real_madrid/1373036358.html

Jag har läst runt om Illarramendi och han sägs vara en duktig bollvinnare med bra teknik, passningar och är rörlig. Det låter som en uppgraderad Khedira och det är en sån spelartyp jag vill se bredvid Modric.

Det finns ett par videoklipp med honom under U21-EM som var nyligen: http://www.youtube.com/user/WayneRooney10i/videos. Nu säger det inte så mycket men det vara intressant att kolla på.
Jahop vi kommer iallafall inte ha brist på mittfältare om denna affär går i hamn
2013-07-05, 18:40
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kratan
Jahop vi kommer iallafall inte ha brist på mittfältare om denna affär går i hamn

Och spanjorer.

Kaka borde lämna då det är dags att både klubben och han går vidare samtidigt som Isco behöver så mycket speltid som han kan få. Higuain borde också säljas och det är nog inte långt dit (dock tackade vi nej till €27m från Arsenal, vilket är dumt).

Jag är otroligt nöjd att Perez, Ancelotti & company inte verkar vilja lägga ut hutlösa summor på en enda spelare. Illarramendi, Isco, Carvajal och Casemiro för €69,5m är mer passande och prisvärt än Cavani eller Bale för ungefär samma pris. Dessutom är det ett plus att de tre förstnämnda är spanjorer.

El Confidencial säger att det är klart nu: Illarramendi skriver på för fem år. Real Madrid betalar €30m i två omgångar.
Senast redigerad av TKD_1337 2013-07-05 kl. 18:54.
2013-07-05, 18:46
Bannlyst
Citat:
Och spanjorer.

Kaka borde lämna då det är dags att både klubben och han går vidare samtidigt som Isco behöver så mycket speltid som han kan få. Higuain borde också säljas och det är nog inte långt dit (dock tackade vi nej till €27m från Arsenal, vilket är dumt).

Jag är otroligt nöjd att Perez, Ancelotti & company inte verkar vilja lägga ut hutlösa summor på en enda spelare. Illarramendi, Isco, Carvajal och Casemiro för €69,5m är mer passande och prisvärt än Cavani eller Bale för ungefär samma pris. Dessutom är det ett plus att de tre förstnämnda är spanjorer.
Läste att Zizou och Ancelotti vill göra att dem tre har liknande roller som Xavi, Iniesta och Busken har i Barca. Skulle vara riktigt bra! Att dem alla har vuxit upp (Carvajal speciellt) i Spanien och fattar vad man behöver gör det inte sämre direkt, hellre tre spanjorer för billigare än en Walsare.
2013-07-05, 19:23
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Hade varit klockrent. Nu såg jag personligen ingenting från hans sejour i Feyenoord, men tydligen presterade han riktigt bra där. Men därefter har det väl gått sådär, visserligen gjorde han ett par riktigt fina matcher i Bolton.

I vilket fall känns det ju just nu som att Ryo inte lär bli den där stora spelaren man hade hoppats på, men vem vet, en comeback i Feyenoord hade kanske fått honom på rätt bana igen.

Han var bra, men hans sejour var väldigt kort. Blev bara 12 matcher för den lilla japanen. Lite tråkigt att det var så bråttom att få honom tillbaka till England. Under hösten 2011 spelade han väl ingenting och sen blev han utlånad till Bolton 2012? Med facit i hand borde han kanske ha stannat lite längre och fortsatt utvecklats i Holland. Hade varit hur bra som helst om han hade varit med säsongen 2011/2012 och spelat med Guidetti, El Ahmadi, Clasie m.fl. Då var Feyenoord bra och laget har sett starkt ut de senaste två åren om man jämför med den krisen klubben satt i innan dess. Är det någon svaghet laget haft är det väl dock den vänstra ytterpositionen där vi saknat spelare av hög klass, så nog hade det funnits goda möjligheter till speltid för Ryo, men det tror jag i och för sig att det finns nu också om han kommer tillbaka.
2013-07-05, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaltaSupreme
Läste att Zizou och Ancelotti vill göra att dem tre har liknande roller som Xavi, Iniesta och Busken har i Barca. Skulle vara riktigt bra! Att dem alla har vuxit upp (Carvajal speciellt) i Spanien och fattar vad man behöver gör det inte sämre direkt, hellre tre spanjorer för billigare än en Walsare.

Vilka då?
Är inte Carvajal högerback? Vem av Xavi, Iniesta eller Busquets ska han spela som?
2013-07-05, 19:49
Medlem
Gantss avatar
Officiellt: Marco Van Ginkel är klar för Chelsea nu

http://www.chelseafc.com/news-article/article/3229499
2013-07-05, 19:50
Medlem
Citat:
Och spanjorer.

El Confidencial säger att det är klart nu: Illarramendi skriver på för fem år. Real Madrid betalar €30m i två omgångar.

Håller med. Jag vill att El Presi är hård mot Kaka nu, antingen lämnar du eller så får du träna med reserverna. Då kommer han flytta på sig.
2013-07-05, 19:53
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Nej. Negredo är i ungefär exakt samma prisklass, har ju till och med snackats om €25 miljoner där. Lönen är nog en bit mindre. Men det är väl det.

Steff83 har nog en poäng dock i sitt resonemang, i mitt tycke är han inte tillräckligt bra för den självbilden.
Bayern vill ju dock ha minst €30m för Gomez.

Gomez är en fantastisk fotbollsspelare i rätt omgivning, det finns många klubbar han skulle vara värd varenda krona för.
2013-07-05, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Håller med. Jag vill att El Presi är hård mot Kaka nu, antingen lämnar du eller så får du träna med reserverna. Då kommer han flytta på sig.
Finna det nåt rykte om han till nån klubb? Milan? Nån brasseklubb? Eller går han till valfri MLS/ rysk / arab klubb innan han lägger ner karriären?
2013-07-05, 19:56
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Officiellt: Marco Van Ginkel är klar för Chelsea nu

http://www.chelseafc.com/news-article/article/3229499

Var inte det klart redan igår?

Bra spelare i vilket fall som helst.
2013-07-05, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa
Finna det nåt rykte om han till nån klubb? Milan? Nån brasseklubb? Eller går han till valfri MLS/ rysk / arab klubb innan han lägger ner karriären?

Allt ifrån São Paulo(moderklubben), Milan och LA Galaxy.
2013-07-05, 20:00
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Bayern vill ju dock ha minst €30m för Gomez.

Gomez är en fantastisk fotbollsspelare i rätt omgivning, det finns många klubbar han skulle vara värd varenda krona för.

Det enda jag har hört är att Bayern satt ribban på €20 miljoner och att Fiorentina ville betala 18.

Hade det varit 30 hade han aldrig ens varit aktuell för Fiorentina från första början...

Sägs att Jovetic tackat nej till både Arsenal och Napoli. Det ser ut att bli Juve på ett eller annat sätt!

InsideLaLiga på Twitter skriver att Real avböjt Arsenals bud på €27 miljoner. Skitsnack?
Senast redigerad av snillet_1 2013-07-05 kl. 20:03.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in