2013-07-05, 16:43
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiHSve
Marca skriver att Real Madrid säger nej till ett bud på Gonzalo Higuaín från Arsenal. 27 miljoner ska inte ha räckt.

Luca Toni är klar för Hellas Verona.

Sky Sports hänvisar till en källa Barcelona som säger att klubben inte har fått in något bud på Thiago Alcantara, som sägs vara på väg till Manchester United. Enligt uppgifterna har Barcelona givit Thiago tio dagar på sig att bestämma sig.

Måste vara femtonde klubben eller liknande Toni spelar för.
2013-07-05, 16:46
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Freiburg lånar Arsenals franska U21-landslagsman Francis Coquelin. Enligt mig en bra mycket bättre spelare än t.ex. överskattade Frimpong.
Eller hur, Coquelin gör väldigt sällan en dålig match. Väldigt användbar spelare som dessutom går att använda som högerback i nödfall (väl?). Utmärkt squad player. Frimpong kommer aldrig att bli tillräckligt bra för Arsenal, särskilt inte när han verkar lägga mer tid på Twitter än att träna fotboll.

E: Att Coquelin lämnar på lån måste väl dock innebära att man har en defensiv mittfältare på ingång? Arteta och Frimpong känns ju en aning tunt.

Börjar få känslan att Higuain trots allt inte kommer att gå till Arsenal.
Senast redigerad av hoboken 2013-07-05 kl. 16:50.
2013-07-05, 16:52
Medlem
Ferry31s avatar
Ryktas väldigt mycket om att Ryo Miyaichi kan komma tillbaka på lån till Feyenoord. Är ju dock ingenting som är klart, så jag hoppas inte för mycket. Vi behöver dock helt klart förstärka ytterpositionerna och Feyenoord verkar föredra Ryo före Assaidi.
2013-07-05, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Ryktas väldigt mycket om att Ryo Miyaichi kan komma tillbaka på lån till Feyenoord. Är ju dock ingenting som är klart, så jag hoppas inte för mycket. Vi behöver dock helt klart förstärka ytterpositionerna och Feyenoord verkar föredra Ryo före Assaidi.

Hade varit klockrent. Nu såg jag personligen ingenting från hans sejour i Feyenoord, men tydligen presterade han riktigt bra där. Men därefter har det väl gått sådär, visserligen gjorde han ett par riktigt fina matcher i Bolton.

I vilket fall känns det ju just nu som att Ryo inte lär bli den där stora spelaren man hade hoppats på, men vem vet, en comeback i Feyenoord hade kanske fått honom på rätt bana igen.

Annars känns det lite sådär som Arsenal-supporter just nu. Man vet liksom verkligen inte vad som väntar denna sommaren. Ena stunden snackas det om allt från Rooney, Fellaini och Higuain men samtidigt är ju rykten om stjärnvärvningar inget nytt under Arsenals silly. Problemet är ju dock att det sällan blir någonting av dem. Det finns en del som talar för att det är på allvar denna säsongen, men att Wenger helt plötsligt värvar en spelare som Rooney ser jag som väldigt osannolikt.

Jag gissar på att Wenger får till Higuain-affären snart, men att de där riktigt stora värvningarna stannar där. Dock tror jag att han kommer förstärka med någon till på mittfältet, men inte Fellaini eller någon som lär gå för en liknande summa.
2013-07-05, 17:13
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Han är ju bra mycket dyrare, både att köpa och betala lön för. FCB måste inte sälja, vilket många mindre klubbar ofta måste.

Nej. Negredo är i ungefär exakt samma prisklass, har ju till och med snackats om €25 miljoner där. Lönen är nog en bit mindre. Men det är väl det.

Steff83 har nog en poäng dock i sitt resonemang, i mitt tycke är han inte tillräckligt bra för den självbilden.
Senast redigerad av snillet_1 2013-07-05 kl. 17:15.
2013-07-05, 17:14
Medlem
keranos avatar
Rooney blir kvar i Manchester United. David Moyes bekräftade precis detta på sin första PK för Manchester United.

Han siktar tydligen på Sir Bobby Charltons målrekord i United!
2013-07-05, 17:17
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Finns ju inte på kartan att Tottenham, som vanligtvis bruka hålla hårt i pengarna, skulle betala den summan för en egoistisk medelmåtta som Pjanic.

Pjanic är förmodligen en av de absolut mest överskattade "talangerna" de senaste åren. Men turbulensen i Roma har väl inte gjort gott heller.
Senast redigerad av snillet_1 2013-07-05 kl. 17:53.
2013-07-05, 17:19
Medlem
Audere-Est-Faceres avatar
Enligt Kicker och Sky Sports News så verkar Mkhitaryan vara så gott som klar för Dortmund.
Senast redigerad av Audere-Est-Facere 2013-07-05 kl. 17:33.
2013-07-05, 17:24
Medlem
kratans avatar
http://bloggar.aftonbladet.se/sillyseason/2013/07/05/ronaldo-min-framtid-ar-hos-real-madrid/#comments CR7 konstaterar att hans framtid är i Madrid
Senast redigerad av kratan 2013-07-05 kl. 17:26.
2013-07-05, 17:54
Medlem
snillet_1s avatar
Juve och Jovetic är överens med varandra om kontraktet, nu måste klubbarna "bara" komma överens. Inget nytt på den fronten egentligen mao...

GdS rapporterar att Miccoli är nära Lecce. Fan vad fint.
2013-07-05, 17:56
Bannlyst
Asier Illarramendi ska enligt MARCA vara klar för Real.

Benfica har förlängt kontraktet med Matic. Real och Chelsea visar intresse: Marca

Spurs och Chelsea är med i en dragkamp om Hulk.

Newcastle vill värva Arouna Koné enligt Newcastle Chronicle.

Osvaldos agent ska träffa City.

Liverpool have given striker Luis Suarez three weeks off following his participation in the Confederations Cup with Uruguay. The 26-year-old, who has been linked with Real Madrid, must rejoin manager Brendan Rodgers's squad when they travel to Australia on 22 July. Marca.
2013-07-05, 18:01
Medlem
TKD_1337s avatar
Marca säger att Illarramendi är mycket nära oss (Real Madrid). Klubben har bjudit €30m men vill inte betala utköpsklausulen som ligger på samma summa för då tillkommer moms men också för att man vill ha så bra relation som möjligt med Sociedad.

Klubbarna är ännu inte överens om när pengarna ska betalas. Vi vill betala €30m i två eller tre omgångar (det som avses här är kanske år) medan Sociedad vill ha allt direkt.

Illarramendi erbjuds €2,4m i lön under det första året och sen kommer det att höjas för varje år.

Ancelotti och Zidane anser att det här är en nyckelvärvning. Plan B är Kondogbia. Vi har dock varit ute efter Illarramendi sedan januari.

http://www.marca.com/2013/07/05/futbol/equipos/real_madrid/1373036358.html

Jag har läst runt om Illarramendi och han sägs vara en duktig bollvinnare med bra teknik, passningar och är rörlig. Det låter som en uppgraderad Khedira och det är en sån spelartyp jag vill se bredvid Modric.

Det finns ett par videoklipp med honom under U21-EM som var nyligen: http://www.youtube.com/user/WayneRooney10i/videos. Nu säger det inte så mycket men det kan vara intressant att kolla på.
Senast redigerad av TKD_1337 2013-07-05 kl. 18:55. Anledning: Bytte ett ord.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in