2013-07-05, 16:36
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Lite OT:

Men är det bara jag som tycker att åklagare A.Bergström inte känns professionell?
Tycker den andra verkar vara mer skärpt, eller så kanske det e för att hon e bättre mediatränad?

Inte känns professionell? Känslor ger jag inte mycket för- du kan ju förklara på vilket sätt hon är oprofessionell istället? Själv anser jag att båda åklagarna hittills agerat exemplariskt d.v.s. det finns inget i realiteten att anmärka på.
Citera
2013-07-05, 16:37
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Undrar vad Ulrika tycker om att man börjar spekulera i hennes släkt, hennes morfar blev verbalt galen när han drack sprit några gånger/år och även blev fälld i domstol för att ha slagit en granne, men det erkände han naturligtvis inte.
Jag tycker det är dags att säga att vi har tillräckligt med bevis mot den mgm, samt inte säga till den mgm försvarare, du skall håller käft.

Thomas Bodström uttalade sig någonstans, men hur var det nu? Är åklagaren tyst har de lite bevis och tvärtom och som jag sagt, jag har saknat det där triumferande ordvalet från åklagaren även om locket varit på.
Citera
2013-07-05, 16:38
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Undrar vad Ulrika tycker om att man börjar spekulera i hennes släkt, hennes morfar blev verbalt galen när han drack sprit några gånger/år och även blev fälld i domstol för att ha slagit en granne, men det erkände han naturligtvis inte.
Jag tycker det är dags att säga att vi har tillräckligt med bevis mot den mgm, samt inte säga till den mgm försvarare, du skall håller käft.

Bara för att en person är verbal och tappat fattning under rus och blir dömd,kan man väl inte säga att VI har tillräckligt med bevis mot mgm.

Eller har du skrivit fel.
Citera
2013-07-05, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Inte känns professionell? Känslor ger jag inte mycket för- du kan ju förklara på vilket sätt hon är oprofessionell istället? Själv anser jag att båda åklagarna hittills agerat exemplariskt d.v.s. det finns inget i realiteten att anmärka på.

Ja okej, hon kanske är professionell. Men hon känns mer bitsk av sig, den andra är mer ödemjuk. Men som sagt, jag blandar nog in min personliga åsikt i det hela... Du har rätt!
Citera
2013-07-05, 16:48
Medlem
shehulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Vem ska denne bästa vän vara? Har svårt att tro att man döms till rättspsykiatri för att ha dödat katter, men det kanske finns ngt mer på kompisen. Vem har sagt att han dödat och flått hundar? Har det försvunnit hundar i Boden området de senaste åren? Hittar ingenting om att hundar skulle ha försvunnit eller katter i Boden. Katter har försvunnit mystiskt i Burträsk Västerbotten men det är en bit dit.
Detta är vad jag fann om kattmördare:

Tre katter har av en vaktmästare på Björnåkerskolan i Burträsk, Västerbotten påträffats döda vid olika platser. Man har konstaterat att de blivit mördade, en anmälan har upprättats, men man har inga misstänkta i nuläget.

Anledningen varför jag ifrågasätter detta är att det låter osannolikt att en kattmördare upptar platsen på rättspsyk då knappt mördare döms.

Jag återberättar bara det jag fick höra, kanske inte var hans bästa vän men åtminstone en likasinnad. Har inget namn. Vet iaf att katter har försvunnit spårlöst i Älvsbyn...Angående rättpsyk i Öjebyn så placeras tex unga tjejer med självskadebeteende där. http://bloggar.aftonbladet.se/sjuktjobbigt/2012/02/13/camilla-tvangsvardas-bland-kriminella-pa-rattspsyk/
Citera
2013-07-05, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9ver
Var förbi Mjösjöberget nu på lunchen, NSD bil stog där, brandbil och några poliskärror upp mot fortet, såg dock ingen aktivitet, de kanske lunchade de med... men brannmän är ju bra på andra saker utöver att använda stegen

Brandmännen var troligtvis där för att tömma något värn eller del av fortet på vatten.
Citera
2013-07-05, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Ja okej, hon kanske är professionell. Men hon känns mer bitsk av sig, den andra är mer ödemjuk. Men som sagt, jag blandar nog in min personliga åsikt i det hela... Du har rätt!

Du har helt rätt! Jag har träffat henne en eller två gånger i tinget då jag bodde där uppe och hon beter sig väldigt konstigt,som en riktig bitch!
Och dom intervjuer man sett från detta fallet så känns hon väldigt obekväm och ibland nästan otrevlig i sättet hon pratar och svarar på vanliga frågor.
Okej att det är hård press och alla vill veta allt men det går ju bra för övriga att bete sig bra och lugnt svara eller inte svara på frågor.

Däremot den andra åklagaren får 5+!
Citera
2013-07-05, 17:08
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BodenSwe
Brandmännen var troligtvis där för att tömma något värn eller del av fortet på vatten.

Och då frågar jag mig genast vad NSD:s bil - och polisen - hade där att göra? Journalister brukar inte bevaka icke-nyheter. Och polisen har annat att göra än att närvara vid såna bagateller.
Om det är som du tror, antar jag att den eventuella tömningen av vatten gjordes i ett särskilt syfte. Nämligen i akt och mening att leta ev mordvapen eller andra föremål.
Citera
2013-07-05, 17:30
Medlem
BillBasss avatar
NSD 17:19 "Fyndet gav inget"

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7742253
Citera
2013-07-05, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Du har helt rätt! Jag har träffat henne en eller två gånger i tinget då jag bodde där uppe och hon beter sig väldigt konstigt,som en riktig bitch!
Och dom intervjuer man sett från detta fallet så känns hon väldigt obekväm och ibland nästan otrevlig i sättet hon pratar och svarar på vanliga frågor.
Okej att det är hård press och alla vill veta allt men det går ju bra för övriga att bete sig bra och lugnt svara eller inte svara på frågor.

Däremot den andra åklagaren får 5+!

min åsikt är att åklagaren ska vara hård och bestämd, inte visa känslor som kan röja något :-)
dvs bita handen av dig om du kommer för nära!! ( vill få liv i tråden :-) )
Citera
2013-07-05, 17:35
Medlem
highfives avatar
Detta var väl ändå nytt?

Det har förekommit uppgifter att polisen eventuellt letar en mordplats. Men i dagsläget är den häktade mordmisstänktes lägenhet den enda platsen som fortfarande är avspärrad.

Är lägenheten fortfarande en trolig mordplats?

– Ja, säger kammaråklagaren Ulrika Schönbeck.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7742253
Citera
2013-07-05, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Bara för att en person är verbal och tappat fattning under rus och blir dömd,kan man väl inte säga att VI har tillräckligt med bevis mot mgm.

Eller har du skrivit fel.
Nä inte om ett rus, men om han blev det efter varje rus och är ulrikas morfar och det blev alla i den närmaste släkten, på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in