2013-07-04, 14:10
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto
Är det någon som testat programvaran RebelBetting för "Professional Sure Bet"?

Man har en veckas fri användning - men sedan kostar det en del.

Väldigt bra, men väldigt dyr.
Citera
2013-07-04, 23:00
Medlem
Verkistos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Väldigt bra, men väldigt dyr.

Ungefär hur många spelbolag behöver man ha på gång för att med hjälp av programmet hitta åtminstone något sure-bet varje dag?

Räcker det med Betsso, Bet365, Expect och Ladbrokes?

Är det någon som testat att bara aktivera dessa och spela med programvaran RebelBetting för "Professional Sure Bet"?
Citera
2013-07-04, 23:46
Medlem
Fyllefyllots avatar
Surebets fungerar bara i teorin, inte i praktiken. Det var en annan sak för typ 10 år sedan.

Du behöver betydligt fler än typ fyra bookies, snarare ett tjugotal, minst.
Citera
2013-07-04, 23:55
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Verkisto: du verkar jaga pengar på dåliga sätt, både lagliga och sånna i gråzonen. Vill du verkligen tjäna pengar finns inga genvägar.
Citera
2013-07-05, 00:07
Medlem
Verkistos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi_II
Verkisto: du verkar jaga pengar på dåliga sätt, både lagliga och sånna i gråzonen. Vill du verkligen tjäna pengar finns inga genvägar.

Vilken då gråzon?

Vaddå "jaga pengar på dåliga sätt"?

Vad är det här för moraliserande? Ghandi II, är du religiös?

Jag tror inte det finns några helt enkla och uppenbara genvägar - men för den envise kan mer dolda genvägar kanske läggas i dagen?
Citera
2013-07-05, 00:09
Medlem
Verkistos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Surebets fungerar bara i teorin, inte i praktiken. Det var en annan sak för typ 10 år sedan.

Du behöver betydligt fler än typ fyra bookies, snarare ett tjugotal, minst.

Jag tror faktiskt att du har fel. Jag är rätt övertygad om att vissa, smarta, surbets faktiskt kan fundera.

Men det gäller att vara envis och lite intelligent!
Citera
2013-07-05, 01:07
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Jag tror faktiskt att du har fel. Jag är rätt övertygad om att vissa, smarta, surbets faktiskt kan fundera.

Men det gäller att vara envis och lite intelligent!

Jag tror inte rikitgt du vet hur det fungerar. I teorin fungerar det som sagt utmärkt, i praktiken blir du limiterad utan att veta om det, något spel blir annullerat för att reglerna är annorlunda, något bolag hinner ändra oddsen, något bolag har sjukt låga limits på just de spelet osv osv osv. Sen är nästan uteslutande alla surebets på en löjligt låg nivå sett till avkastningen. Det är liksom inte värt det helt enkelt.

Jag postade ett inlägg om det där i tråden om riksdagsvalet men det igonrerade du tydligen. Nu har du chansen att läsa det https://www.flashback.org/sp32255465 och varför det inte fungerar.

Det finns folk som vinner på surebets, det är det inget snack om, men det rör sig om så oerhört lite pengar att det helt enkelt som sagt inte är värt det när ett surebet ligger på någon procent och du ska spela hos tre bookies normalt. Men ja, läs inlägget där och se om du blir klokare.

https://www.flashback.org/sp32255465
Citera
2013-07-05, 10:28
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ungefär hur många spelbolag behöver man ha på gång för att med hjälp av programmet hitta åtminstone något sure-bet varje dag?

Räcker det med Betsso, Bet365, Expect och Ladbrokes?

Är det någon som testat att bara aktivera dessa och spela med programvaran RebelBetting för "Professional Sure Bet"?

Det räcker inte med de 4 bookies du räknande upp, du blir limiterad till 0 nästan direkt.

Jag har hundratals bookies med 6 konton hos alla (i olika namn), men jag tjänar inte många kronor nu för tiden. Bookies har blivit för smarta och dessutom delar dom information om spelare som sysslar med arbitrage = limit direkt vid kontoöppning.
Citera
2013-07-05, 10:47
Medlem
Verkistos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Jag tror inte rikitgt du vet hur det fungerar. I teorin fungerar det som sagt utmärkt, i praktiken blir du limiterad utan att veta om det, något spel blir annullerat för att reglerna är annorlunda, något bolag hinner ändra oddsen, något bolag har sjukt låga limits på just de spelet osv osv osv. Sen är nästan uteslutande alla surebets på en löjligt låg nivå sett till avkastningen. Det är liksom inte värt det helt enkelt.

Jag postade ett inlägg om det där i tråden om riksdagsvalet men det igonrerade du tydligen. Nu har du chansen att läsa det https://www.flashback.org/sp32255465 och varför det inte fungerar.

Det finns folk som vinner på surebets, det är det inget snack om, men det rör sig om så oerhört lite pengar att det helt enkelt som sagt inte är värt det när ett surebet ligger på någon procent och du ska spela hos tre bookies normalt. Men ja, läs inlägget där och se om du blir klokare.

https://www.flashback.org/sp32255465

Nu har jag läst inlägget du tipsade om noggrant. Ja, jag förstår problemen med surebets. Men, jag vill fortfarande tro att det finns möjliga vinnande spelstrategier där man använder surebets på ett eller annat sätt. Så, jag kommer att fundera och leta vidare lite till.

En sak du inte tog upp i inlägget är att man i praktiken väl bara kan spela på bolag som ligger inom EU, för att inte råka ut för orimlig beskattning? Det begränsar i så fall antalet bolag man kan spela hos en hel del.
Citera
2013-07-05, 11:16
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
En sak du inte tog upp i inlägget är att man i praktiken väl bara kan spela på bolag som ligger inom EU, för att inte råka ut för orimlig beskattning? Det begränsar i så fall antalet bolag man kan spela hos en hel del.

Du använder Neteller eller Moneybookers för att ta ut dina vinster. Inget problem.
Citera
2013-07-05, 13:05
Medlem
Verkistos avatar
Har en idé om något som inte är surbet spel, men nästan.

Betsson, Europeiska cuper, Champions League Season Bets

Om man satsar på de tio lagen med lägst odds.

Bayern München har 4.6
och Borussia Dortmund har 35

http://annabet.com/se/tools/Wizard_Of_Odds/ finns en kalkylator

Om man matar in oddsen för de tio lagen som ligger högst ser man att det går att spela så man får en vinst som är 6.98% av den totala insatsen. Om man satsar totalt 1000 kr, fördelat olika enligt annabet kalkylatorn, så får man ut 1000 x 0.0689 = 68.90 kr

Enda haken är om något av lagen som enligt Betssons ranking är sämre än lag nr 10 skulle vinna, då förlorar man hela tusenlappen...

Man ser också i kalkylatorn att om man bara spelar på de nio första lagen så ökar den garanterade avkastningen till 10.35%

Spelar man bara på de tre första lagen är avkastningen hela 78.03%, men då är risken att förlora hela tusenlappen också större.

Vad tror ni om en sådan nästa-surbet strategi?
Citera
2013-07-05, 13:27
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Har en idé om något som inte är surbet spel, men nästan.

Betsson, Europeiska cuper, Champions League Season Bets

Om man satsar på de tio lagen med lägst odds.

Bayern München har 4.6
och Borussia Dortmund har 35

På finns en kalkylator

Om man matar in oddsen för de tio lagen som ligger högst ser man att det går att spela så man får en vinst som är 6.98% av den totala insatsen. Om man satsar totalt 1000 kr, fördelat olika enligt annabet kalkylatorn, så får man ut 1000 x 0.0689 = 68.90 kr

Enda haken är om något av lagen som enligt Betssons ranking är sämre än lag nr 10 skulle vinna, då förlorar man hela tusenlappen...

Man ser också i kalkylatorn att om man bara spelar på de nio första lagen så ökar den garanterade avkastningen till 10.35%

Spelar man bara på de tre första lagen är avkastningen hela 78.03%, men då är risken att förlora hela tusenlappen också större.

Vad tror ni om en sådan nästa-surbet strategi?

Har ingenting med surebet att göra.

Ungefär som att lira 1X på United hemma. Troligtvis går det in, men knappast surebet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in