2013-07-05, 11:53
Medlem
saltapinnars avatar
Kan polis se om spåren av blod i mgm bil kan vara från levande eller avliden person.....någon som vet
Citera
2013-07-05, 11:55
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Då återgår jag till min idé om förloppet: Mordet ägde rum vid Mjösjöberget, sannolikt oplanerat och i stark affekt med inslag av övervåld. Där har kroppen legat undangömd en tid medan gärningsmannen arbetat fram en plan och skridit till verket. Kan möjligen reduceras till dråp + brott mot griftefrid. Sen har kroppen flyttats till fots, där planen varit en brasa i ödehuset. Tiden har sprungit om gärningsmannen som tvingats lämna kvarlevorna i gropen. Hjälpmedel har spridits på olika platser, där älven är en lågoddsare. Spåren i bilen kommer från hjälpmedel, emballage eller kläder som transporterats.

Gissningar bara förstås. Hoppas på en upplösning snart så folk kan börja läka såren av detta vansinne.
Nåt åt det hållet tror jag också. En rimlig teori. Men, blodet i bilen? Kan så klart ha kommit från GM själv efter mordet. Sedan tillbaka för styckning med ombyte med sig. Styckningen behövs för att kunna flytta kroppen i terrängen. Egna och VB kläder grävs ned eller eldas upp.
Citera
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Kan polis se om spåren av blod i mgm bil kan vara från levande eller avliden person.....någon som vet
Vad menar du? Blod är blod. Det går inte att se skillnad på om blodet läckte ut ur en levande eller död kropp så vitt jag vet.
Citera
Medlem
ME077s avatar
Citat:
En gärningsman håller sig ganska nära hemmet eller där en gärningsman känner sig hemma.
MGM är mkt välorienterad i dessa marker som BO kroppsdelar hittats.

Det har du alldeles rätt i! Bra uttänkt!

Varför skriver inte media något om pådraget vid Mjösjöberget, börjar bli otålig! Eller har någon läst ngt om det ännu?
Citera
2013-07-05, 11:56
Medlem
Det här är helt klart intressant! Har det varit någon sådan stark aktivitet på ngn av de andra platserna?
Intressant att det inte är så långt ifrån där VB hittades.

Citat från Q:s fågel
Just nu så har det gjort en stor avspärrning uppe på Mjösjöberget en bit ovanför ödehuset där benen hittades. Det är en bit in i skogen på samma sida som huset, där skogen blir glesare och klipphällarna börjar.

2 teknikerbussar har även anlänt samt en brandbil!!!!!!

Vet inte om syftet med brandbilen är att ta dom till taket på fortet eller få en översikt över platsen. Det har även nyss rullat in några SUV bilar nyss.

Just för tillfället så hålls det pistol-SM i Boden så de kan inte spärra av vägarna då skjutbanorna används så man kan köra runt platsen.
Få se om dom nu hitta något idag.
Citera
2013-07-05, 11:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Om blodet kommer från en person som har varit död ett tag reagerar likhundar.
Citera
2013-07-05, 11:59
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men blodet koagulerar ju i kroppen, då läcker det väl ändå inte ut?
Citera
2013-07-05, 12:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Men blodet koagulerar ju i kroppen, då läcker det väl ändå inte ut?
Blod kan läcka ut från en person som har varit död ett tag.
Citera
2013-07-05, 12:04
Medlem
highfives avatar
Citat:
Blod kan läcka ut från en person som har varit död ett tag.

Kan man inte se graden av hur syresatt blodet varit när det sipprat ut?
Citera
2013-07-05, 12:07
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Vad menar du? Blod är blod. Det går inte att se skillnad på om blodet läckte ut ur en levande eller död kropp så vitt jag vet.

Tänkte nog mest på om blod kan förändras när en människa är avliden.
Jag fick en tanke att kanske polisen var säker på att BO fraktats i mgm bil,dum tanke kanske,men då vet man iaf att död som levande förändras ej blodet.
Citera
2013-07-05, 12:09
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Kan man inte se graden av hur syresatt blodet varit när det sipprat ut?

Indiviuellt ju. Varierar från pers till pers..tid till tid!
Citera
2013-07-05, 12:10
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:

Ja det vet jag och jag har för mig att hundar kan känna det så lång tid som 14 dagar efter en död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in