2013-07-05, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Vad är orsaken till att någon öppnade FB-kontot? Antingen är det slump eller inte, men det som faktiskt var känt i media och diskuterades i tråden var faktumet att polis och hemvärn börjat söka i terrängen. Det var även detta som vi huvudsakligen diskuterade i tråden den senaste tiden. Exakt när kontot öppnades vet vi ej, men det var ME077 som upptäckte detta kl 21 54 i onsdags. I går morse 08 30 var jag själv inne på sidan när den slutade fungera.

Nästan så att jag får känslan av att någon öppnade det sent på eftermiddagen, glömde logga ut och sedan vaknade/började jobba igen vid 08 00 och efter en kopp kaffe på morgon så upptäckte vederbörande att kontot var öppet och skynda sig stänga det.

Det bör ju komma fram rätt snart hur det kunde ske och vem som varit framme.
Tänker du att det är en möjlig mGM som öppnat FB kontot?

Vad jag vet är att man har sökt möjlig GM i VB:s närkrets oberoende av mtGM. Vet dock inte hur långt de kommit.....
Citera
2013-07-05, 09:59
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Absolut inte för långsökt, tvärtom, mer troligt än det mesta som skrivs av en del härinne. Och lita på att utredningen tittar på exempelvis detta scenario.
Och blodspåren i KJ's bil som häktningen grundar sig på då? När och hur kom dom dit? Förklaring på detta måste rimligen ingå i en alternativ teori.
Citera
2013-07-05, 10:05
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag tänker som så här att eftersom VB var knivhuggen till döds och även styckad vore anledningen till själva styckningen vara ett lättare sätt att forsla bort kroppen på. Normalt sker en styckning i en lägenhet i ett bostadsområde för att man osett ska kunna bära ut kroppen till ett fordon.

I det här fallet verkar inte KJ's lägenhet varken vara styckplats eller mordplats och där igenom faller tesen för transportstyckning. Då skulle KJ alltså ha styckat VB enkom för nöjets/lustens skull.
Detta är mycket ovanligt och jag har svårt att tro att KJ skulle ha utfört detta för att stilla ett begär.
Detta ger utrymme till ett alternativ. VB kan ha tagits till en annan lägenhet där hon blev mördad och styckad för transport till ödehuset. Det finns antagligen en bil till i Boden som har VB's DNA. Kan det vara så enkelt att hon stött på denna GM utanför KJ's bostad eller i alla fall en kort bit därifrån på hennes promenad hem? Denne person kan ha varit drogpåverkad och i en impulshandling dragit in VB i bilen, alternativt erbjudit VB skjuts hem.

Är det alldeles för långsökt tycker ni?
Syftet med styckningen kan ha ha varit att sprida delarna för att snabba på naturens gång.
Citera
2013-07-05, 10:07
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Vad är orsaken till att någon öppnade FB-kontot? Antingen är det slump eller inte, men det som faktiskt var känt i media och diskuterades i tråden var faktumet att polis och hemvärn börjat söka i terrängen. Det var även detta som vi huvudsakligen diskuterade i tråden den senaste tiden. Exakt när kontot öppnades vet vi ej, men det var ME077 som upptäckte detta kl 21 54 i onsdags. I går morse 08 30 var jag själv inne på sidan när den slutade fungera.

Nästan så att jag får känslan av att någon öppnade det sent på eftermiddagen, glömde logga ut och sedan vaknade/började jobba igen vid 08 00 och efter en kopp kaffe på morgon så upptäckte vederbörande att kontot var öppet och skynda sig stänga det.

Det bör ju komma fram rätt snart hur det kunde ske och vem som varit framme.
Om polisen bryr sig så lär de veta från vilken ip-adress detta gjorts.
Citera
2013-07-05, 10:07
Medlem
saltapinnars avatar
Åklagaren hade ju med ett annat fall att göra,den personen dömdes, men som hon sa i en intervju,
så fick dom inte fram alla pusselbitarna.....

I detta fallet kanske det är samma sak,dom vill helt enkelt få fram HELA historien,från början till slut.
Men att inte kunna erkänna om det nu är dom själva som öppnat mgm fb då undrar jag hur dom tänker,då kanske media till slut inte vill hjälpa till för att tips dom ger får dom att tro att det behövs nog inte tipsas om......
Citera
2013-07-05, 10:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Syftet med styckningen kan ha ha varit att sprida delarna för att snabba på naturens gång.
I så fall förstår jag inte syftet med att placera några delar i ett hus.
Citera
2013-07-05, 10:09
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Tänker du att det är en möjlig mGM som öppnat FB kontot?

Vad jag vet är att man har sökt möjlig GM i VB:s närkrets oberoende av mtGM. Vet dock inte hur långt de kommit.....

Kan ju lika väl vara någon anhörig/nära vän som varit inloggad av mer oskyldig karaktär, men visst kan det vara någon medhjälpare (också någon som känner KJ) som blev orolig när man började söka i terrängen. Kanske blev denna person orolig för något foto eller någon kommentar som skulle peka åt något håll. Fanns det ex något foto så lär vederbörande tagit bort det med blixtens hastighet.
Citera
2013-07-05, 10:11
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Och blodspåren i KJ's bil som häktningen grundar sig på då? När och hur kom dom dit? Förklaring på detta måste rimligen ingå i en alternativ teori.

Ja, många som har lätt att glömma det.
Förutom blodet i bagageutrymmet finns ju andra bevis, även om de inte gått ut med exakt vad. Antagligen något i KJ´s bostad kan man tänka sig... eftersom lägenheten var avspärrad längst, och det stod väl i media att de funnit något den dagen de sa att de gjorde en till grundligare us av lägenheten.

Om någon försöker sätta dit KJ borde det nog troligtvis vara en person som känner honom, mer eller mindre väl, eller på ngt sätt haft tillgång till hans bostad/bil. Någon som kanske var på besök i hans hem under aktuell period.
Senast redigerad av ME077 2013-07-05 kl. 10:31. Anledning: Tillägg
Citera
2013-07-05, 10:12
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Om polisen bryr sig så lär de veta från vilken ip-adress detta gjorts.

Kan man inte byta eller ändra en IP adress på en dator,det har jag fått höra.
Citera
2013-07-05, 10:16
Medlem
Citat:
Kan ju lika väl vara någon anhörig/nära vän som varit inloggad av mer oskyldig karaktär, men visst kan det vara någon medhjälpare (också någon som känner KJ) som blev orolig när man började söka i terrängen. Kanske blev denna person orolig för något foto eller någon kommentar som skulle peka åt något håll. Fanns det ex något foto så lär vederbörande tagit bort det med blixtens hastighet.
Isåfall går det väl att spåra både vilken IP som gjort detta liksom att se vad som tagits bort. Eller?
Citera
2013-07-05, 10:17
Medlem
saltapinnars avatar
Kan det vara möjligt att polisen misstänker medhjälpare och just nu bara väntat på detta tillfälle med att den mgm fb skulle öppnas.

Vad tror ni.
Citera
2013-07-05, 10:20
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Kan man inte byta eller ändra en IP adress på en dator,det har jag fått höra.

Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Isåfall går det väl att spåra både vilken IP som gjort detta liksom att se vad som tagits bort. Eller?
Det är hur lätt som helst att gå genom en proxy/VPN för att dölja sin egen IP-adress. Eller att gå in på ett bibliotek eller öppet wifi. Vem som helst klarar av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in