Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-07-04, 23:29
Medlem
Nordkamps avatar
Dr. William L. Pierce angående "hobbyists"

OnT. Hur går det med filmen från Almedalen?
Citera
2013-07-04, 23:36
Medlem
Beardzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Vilken är SvP:s inställning till resandefolket ?

Ni har aldrig redogjort för det.

Dåtid: http://1.bp.blogspot.com/-f7LFKKV7cTE/TdFGGHPCm_I/AAAAAAAAAB8/prWW-Zuqv7k/s1600/P%25C3%25A5+v%25C3%25A4g+Sk%25C3%25A4rpa+1+%25281% 2529.jpg

Nu: http://www.goteborgsfria.nu/files/bilder/resande.preview.jpg

http://sverigesradio.se/diverse/appdata/isidor/images/news_images/3358/2544568_520_335.jpg

http://amnestypress.se/media/images/2013/03/03028ff26a122c8b7d85c12572280059e56c.jpg.600x0_q98 .jpg

http://www.expressen.se/ImageHandler.axd?imageFormat=secondColumn&guid=ef0 44d63-1705-fe6a-e408-4e7826c0ee1e

Vilka jävla wannabe ziggisar. Tvångsomhänderta alla under 15 års ålder och sterilisera resten.
Citera
2013-07-05, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nordkamp
Dr. William L. Pierce angående "hobbyists"
Mycket bra.

Citat:
Ursprungligen postat av HarrySTruman
Tillbaka till Afrika, där vi alla härstammar från. Skicka alla som har tid att engagera sig i töntiga små nazistiska rörelser till Afrika för att de ska kunna lära sig lite sympati och få se verkligheten och inte bara lyssna på fabler och påhittat propaganda.
Själv har jag spenderat en ansenlig tid i just Subsahara och kan väl direkt konstatera att sympati knappast var negrernas mest utmärkande karaktärsdrag om man säger så. Tvärtom är det mer eller mindre standard och kutym att till varje pris sko sig själv och sin klan - gärna på bekostnad av främlingar och andra klaner, att ljuga för, bedra eller stjäla från dessa är i praktiken helt accepterat och när det kommer till utlänningar är det ännu värre, då glömmer helt plötsligt de olika negergängen sina olika klantillhörigheter och går genast ihop för att lura eller bestjäla korkade turister eller naiv hjälppersonal.

Vilka afrikanska länder är mest optimala att besöka för att lära sig "lite sympati" menar du? Sydafrika där spädbarnsvåldtäkterna ständigt når nya rekordnivåer och där den vita minoriteten slaktas i parti och minut? Kongo där de stora negrerna jagar de små pygméerna och kokar dem i grytar när de inte är upptagna att våldta och massakrera hela byar? Tanzania där alla albinos måste gömma sig eftersom de blir dödade och styckade och får sina kroppsdelar förvandlade till lyckoamuletter? Somalia där våldtäktsmän går fria och där våldtäktsoffer blir avrättade?

Jag väntar med spänning på att du ska förklara vilka afrikanska länder det är vi dödsnazister ska besöka och vad det är vi förväntar lära oss där. Att de afrikanska länderna är miserabla och kaotiska soptippar känner vi redan till, och det beror primärt på att folket som bor där är oförmögna att upprätthålla fungerande och civiliserade samhällen.
Senast redigerad av Straybullet 2013-07-05 kl. 00:32.
Citera
2013-07-05, 09:10
Medlem
Är det här SvPs målgrupp då de rekryterar nya medlemmar?

http://revfront.org/?p=7058
Citera
2013-07-05, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.expressen.se/nyheter/almedalen/vi-vande-for-att-visa-nazisterna-ryggen/

"Vi vände för att visa nazisterna ryggen"

Här demonstrerar flera personer mot Svenskarnas Parti under deras torgmöte i Visby på torsdagen.

Demonstranterna bildade en mänsklig mur och ställde sig med ryggen mot talaren.

– Vi vände ryggen till för att visa nazisterna ryggen, säger komikern Özz Nûjen som var en av demonstranterna, till Expressen.se."

Kul att det leds av den kurdiske etnonationalisten Özz Nujen. Kurdisk, judisk och diverse icke-vit nationalism = bra. Svensk och vit nationalism = dåligt.
Senast redigerad av Varnagel 2013-07-05 kl. 09:56.
Citera
2013-07-05, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Domen kom 2010, det vill säga innan han gått med i partiet. Jag ser det personligen inte som ett problem även om det naturligtvis aldrig är bra att folk dömts för brott. Med detta sagt så är ju det mest upprörande med den där artikeln att RF skryter om sina fega attacker. Finns det verkligen folk som tycker att dessa råttor är modiga?

De som listas i RF-artikeln och som är dömda för opolitiska brott borde uteslutas ur partiet. Allt annat tyder på dåligt omdöme och ledarskap hos ledningen. Det är ganska uppenbart att det tyvärr faktiskt är "kriminella, psykiskt sjuka och narkomaner" som figurerar som medlemmar och sympatisörer i en del fall. Det finns inget försvar för att tillåta såna figurer att vara medlemmar eller representera partiet på något sätt. Det är solklart att det rör sig om sunkiga människor som har en småkriminell blandmissbrukarlivsstil. Om man inte är en sån människa så blir man helt enkelt inte dömd för brott som stöld, tillgrepp av fortskaffningsmedel, häleri, narkotikabrott, opolitisk misshandel, opolitisk skadegörelse, våldtäkt, osv. Så enkelt är det.
Citera
2013-07-05, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Kul att det leds av den kurdiske etnonationalistisen Özz Nujen. Kurdisk, judisk och diverse icke-vit nationalism = bra. Svensk och vit nationalism = dåligt.
Visst är det kul att påpeka vilka hycklare dessa personer faktiskt är. Özz Nûjen tar mer eller mindre hela tiden upp att han är kurd och arbetar aktivt för ett kurdiskt Kurdistan.

Ibland undrar jag ifall de faktiskt är så korkade att de inte förstår vilka hycklare de är. I vissa fall är det uppenbart att de förstår det själva, men att de helt enkelt tänker på sitt egna folks intresse; i andra fall så verkar det nästan vara tomt "där uppe", och jag får då ofta känslan av att de faktiskt inte förstår vad de säger. Vad tror du?
Citera
2013-07-05, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SFS
Visst är det kul att påpeka vilka hycklare dessa personer faktiskt är. Özz Nûjen tar mer eller mindre hela tiden upp att han är kurd och arbetar aktivt för ett kurdiskt Kurdistan.

Ibland undrar jag ifall de faktiskt är så korkade att de inte förstår vilka hycklare de är. I vissa fall är det uppenbart att de förstår det själva, men att de helt enkelt tänker på sitt egna folks intresse; i andra fall så verkar det nästan vara tomt "där uppe", och jag får då ofta känslan av att de faktiskt inte förstår vad de säger. Vad tror du?

Jag tror båda varianterna förekommer. Vissa är helt enkelt blinda och hjärntvättade. Jag kommer ihåg hur jag själv var innan jag vaknade upp. Jag kunde sympatisera med diverse icke-vita nationalistiska befrielserörelser men tyckte instinktivt att (vita) nazister och rasister var onda, hemska och sinnessjuka. Jag minns detta ganska tydligt och trots att jag är intelligent och allmänbildad över medelnormen så var jag fast i denna absurda, ologiska och inkonsekventa tanke- och känslovärld. Hjärntvätt i form av betingning och indoktrinering fungerar verkligen och är väldigt kraftfullt. Det går nästan inte att överskatta betydelsen och effekten av denna "hjärntvätt" som nästan alla vita västerlänningar utsätts för.

Många icke-vita aktivister är nog dock bara etnocentriska och hänsynslösa egoister. De vill ha nationalism för sitt eget folk eftersom det är bra för dem men de motarbetar nationalism bland vita eftersom det missgynnar dem. Kurdisk nationalism är bra för kurder men svensk nationalism är dåligt för dem eftersom det t.ex. kan leda till att de förlorar sin bekväma exiltillvaro i Sverige och förlorar de fördelar dubbelt medborgarskap med ena medborgarskapet i ett vitt västland medför. Dessutom så är det många icke-vita som hatar vita, så de förenar liksom nytta med nöje.
Senast redigerad av Varnagel 2013-07-05 kl. 10:17.
Citera
2013-07-05, 10:15
Medlem
Niss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Är det här SvPs målgrupp då de rekryterar nya medlemmar?

http://revfront.org/?p=7058

Usch, det där var inte alls rolig läsning. Det kommer aldrig gå vägen med medlemmar som dessa i SvP, då går det inte nå ut till den breda massan, för ingen eller väldigt få litar på småkriminella blandmissbrukare.

Hur resonerar SvP kring dom här frågorna? Är det bättre att ha dessa personer som sprider flygblad och klistermärken än ingen alls i de områderna. Man kan samtidigt fråga vad som fick dessa personer att uppsöka SvP som deras partitillhörighet?
Citera
2013-07-05, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niss3
Usch, det där var inte alls rolig läsning. Det kommer aldrig gå vägen med medlemmar som dessa i SvP, då går det inte nå ut till den breda massan, för ingen eller väldigt få litar på småkriminella blandmissbrukare.

Hur resonerar SvP kring dom här frågorna? Är det bättre att ha dessa personer som sprider flygblad och klistermärken än ingen alls i de områderna. Man kan samtidigt fråga vad som fick dessa personer att uppsöka SvP som deras partitillhörighet?

I många fall så har de nog faktiskt ungefär samma åsikter som SvP i vissa centrala frågor. De kanske är negativa till massinvandring, mångkultur och "kulturberikning". Dylika åsikter är dock till stor del stigmatiserade och tabu i dagens samhälle. Dessa småkriminella blandmissbrukare och psykiskt instabila unga människor på glid i samhällets utkanter har lite eller inget att förlora och har ofta inte de sociala och mentala spärrarna mot att bryta mot tabun och figurera i stigmatiserade sammanhang som mer stadgade och normala människor har. Därför blir det tyvärr ofta blandmissbrukande biltjuvar, psykiskt instabila avvikare och luffare som tar steget snarare än väletablerade människor med högre status i samhället.

Det är med andra ord lättare att få småkriminella missbrukare och andra personer som befinner sig på låg nivå i det etablerade samhällets hierarkier att söka sig till rörelsen och ansluta sig till organisationer än att få läkare, advokater, framgångsrika egenföretagare, högre tjänstemän och framstående akademiker att göra detsamma. Detta är ett klassiskt problem för många radikala och revolutionära rörelser i början när de fortfarande har merparten av opinionen och etablissemanget emot sig.
Citera
2013-07-05, 10:38
Medlem
Citat:
Jag tror båda varianterna förekommer. Vissa är helt enkelt blinda och hjärntvättade. Jag kommer ihåg hur jag själv var innan jag vaknade upp. Jag kunde sympatisera med diverse icke-vita nationalistiska befrielserörelser men tyckte instinktivt att (vita) nazister och rasister var onda, hemska och sinnessjuka. Jag minns detta ganska tydligt och trots att jag är intelligent och allmänbildad över medelnormen så var jag fast i denna absurda, ologiska och inkonsekventa tanke- och känslovärld. Hjärntvätt i form av betingning och indoktrinering fungerar verkligen och är väldigt kraftfullt. Det går nästan inte att överskatta betydelsen och effekten av denna "hjärntvätt" som nästan alla vita västerlänningar utsätts för.

Många icke-vita aktivister är nog dock bara etnocentriska och hänsynslösa egoister. De vill ha nationalism för sitt eget folk eftersom det är bra för dem men de motarbetar nationalism bland vita eftersom det missgynnar dem. Kurdisk nationalism är bra för kurder men svensk nationalism är dåligt för dem eftersom det t.ex. kan leda till att de förlorar sin bekväma exiltillvaro i Sverige och förlorar de fördelar dubbelt medborgarskap med ena medborgarskapet i ett vitt västland medför. Dessutom så är det många icke-vita som hatar vita, så de förenar liksom nytta med nöje.
Intressant. Jag känner igen fenomenet. När jag har talat med personer, som visserligen är mycket intelligenta och bildade i övrigt, om rasfrågan, så har jag stött på alla möjliga olika reaktioner och åsikter, som många gånger skulle kunna beskrivas som direkt irrationella. Även jag kan relatera till det här på ett personligt plan, då jag själv varit hjärntvättad. Man förstår verkligen hur pass hjärntvättade vi är när man läser historia och förstår hur vi vita tänkte innan WWII.

Det låter troligt. Man både hör och ser hur aroganta och hatiska de är gentemot oss vita. Det är egentligen en ganska vit sak att bedömma folk likadant.
Citera
2013-07-05, 10:38
Medlem
Citat:
I många fall så har de nog faktiskt ungefär samma åsikter som SvP i vissa centrala frågor. De kanske är negativa till massinvandring, mångkultur och "kulturberikning". Dylika åsikter är dock till stor del stigmatiserade och tabu i dagens samhälle. Dessa småkriminella blandmissbrukare och psykiskt instabila unga människor på glid i samhällets utkanter har lite eller inget att förlora och har ofta inte de sociala och mentala spärrarna mot att bryta mot tabun och figurera i stigmatiserade sammanhang som mer stadgade och normala människor har. Därför blir det tyvärr ofta blandmissbrukande biltjuvar, psykiskt instabila avvikare och luffare som tar steget snarare än väletablerade människor med högre status i samhället.

Det är med andra ord lättare att få småkriminella missbrukare och andra personer som befinner sig på låg nivå i det etablerade samhällets hierarkier att söka sig till rörelsen och ansluta sig till organisationer än att få läkare, advokater, framgångsrika egenföretagare, högre tjänstemän och framstående akademiker att göra detsamma. Detta är ett klassiskt problem för många radikala och revolutionära rörelser i början när de fortfarande har merparten av opinionen och etablissemanget emot sig.
Det är ju så att dessa mäniskor har ju ingen annan möjlighet, genom att skylla brott på invandrare så förminskar de sin egen brottslighet. Såklart dessa muppar söker sig till likasinnad, SvP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in