Citat:
Ursprungligen postat av
Varnagel
William Pierce, Revilo P. Oliver och flera andra av de stora nationalistiska tänkarna och ideologerna var helt och hållet negativa och avvisande till detta. Trots din beundran av Pierce så framstår du nästan som en naiv liberal ibland käre Straybullet.
Det finns ingen anledning att kalla mig fula saker.

Liberal är nog ingenting jag har blivit kallad särskilt många gånger tidigare. Min inställning är dock som den är att eventuella utbyten genom forskning, studenter, handel eller turism ska vara sådan som gynnar det svenska folket.
Frågan man bör ställa sig är hela tiden: Vad är bäst för Sverige och det svenska folket?
Jag säger naturligtvis inte att jag har alla svar eller alltid når de mest optimala slutsatserna, men det är åtminstone en frågeställning att utgå från.
Citat:
Asiaterna är inte våra vänner och allierade. Vi är inte samma och har inte samma långsiktiga kollektiva intressen.
Helt enig, på sikt är nog asiaterna, östasiaterna alltså med sina höga IQ och arbetsflit vårt största hot. Det i sig är dock inget argument för att inte idka handel med dem och utbyta teknik och vetenskapliga rön med dem så länge detta gynnar oss.
Citat:
De är i det större perspektivet konkurrenter och fiender.
Även konkurrenter och rena fiender har historiskt i alla tider haft utbyte med varandra om den ena eller båda parter känt att de har gynnats av denna.
Citat:
Kineser och andra östasiater är ju mer eller mindre spioner hela bunten. Den vita västvärlden har förlorat oerhört mycket på sin öppenhet och utbytesprogram för studenter och forskare.
Det är för att vi inte har krävt något i utbyte och varit naiva och korkade i största allmänhet. Vi har bara gett och gett av vår vetenskap, vår kunskap och vår teknik och inte krävt något tillbaka själva. Ingen har ens haft på agendan att de vita folken skulle gynnas av dylika program och utbyten, och det är förstås ett tankesätt som är främmande för mig och som jag inte delar.
Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Posade = Media frågade om de fick ta ett kort och han svarade "ja", antar jag? Och sen är han, en av endast 200 pers i hela Sverige som partiet lyckas locka till sina demonstrationer, inte längre välkommen. Löjligt och fegt. Luktar hybris. SvP ska vårda sin sympatisörer, inte stänga ute.
Personen i fråga blev vad jag förstår dessutom tillsagd flera gånger av funktionärer och vägrade att lyssna och följa instruktioner. (om jag inte blandar ihop honom med någon annan). Det duger förstås inte att enskilda hetlevrade individer som har problem att lyda order och direktiv förstör för de 258 som sköter sig och dessutom direkt och indirekt riskerar dessas säkerhet. Vilket du säkert också inser om du tänker efter en stund. Att han ställer sig och poserar framför en Aftonbladet-fotograf med en SvP-flagga i bakgrunden är naturligtvis heller inte optimalt eller positivt på något sätt.