Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-07-04, 14:19
Medlem
Niss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Varför för man inte vara tatuerad skinnskalle och demonstrera med SvP?
Tycker jag är diskriminering. Det VITA SKINNET är ju den enda ID-handling
man bör behöva.

Vi som är gamla nog att minnas skinsen från början av 90-talet vet vad dom gjorde för rörelsen, totalförstörde allt. Det har tagit över 20 år att komma tillbaks någorlunda från detta, och nu ska dom verkligen inte få förstöra allt igen.

Nu är rörelsen mer mogen och vi har vind i ryggen, låt oss ta chansen!
Citera
2013-07-04, 16:19
Medlem
Vad är det för skillnad på nationaldemokraterna och SvP?
Citera
2013-07-04, 16:21
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darwar
Vad är det för skillnad på nationaldemokraterna och SvP?
Det du egentligen behöver veta är att ND mer eller mindre dött ut och SvP är ett högst levande och växande parti.

Annars som jag fattat det är det att ND verkligen är demokrater och tror på det fullt ut, medan SvP vill ha ett annat system.
Citera
2013-07-04, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai
Nu är du helt fel ute, jag skulle aldrig rösta på någon av dessa partier över min döda kropp. Dock ser jag inte anledning till att SD skulle genomföra någon slags kupp för de är väl en aning mer civiliserade än vad SvP är och hamnar inte i slagsmål med väljare i almedalen, säger mycket om kvalitén på de företrädarna för Svenskarnas tomte parti.

Jo men det är nog troligt att representanterna för SvP står och muckar bråk med folk som inte delar deras åsikter. Väldigt insiktsfullt och intelligent inlägg!
Citera
2013-07-04, 17:11
Medlem
Germanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genpolen
Vilket gnäll. Vad är det med folk som drabbats av nån form av judisk elitism? I slutändan så handlar det förstås bara om veka jävla hycklare som ska sitta hemma och klaga framför datorn om att folket som faktiskt är ute och engagerar sig för svenskarna (till skillnad från dem själva) inte riktigt är förmer än alla andra, lite finare, intellektuella skrivbordsnationalister.
Men sanningen är att det är dessa ''skinnskallar'', kalla det vad du vill, som kommer stå för räddningen av vårt folk och som man kommer kunna räkna med när helvetet brakar loss på riktigt.
den här mannen ska rädda vårt folk?
http://2.bp.blogspot.com/-kn6vh8gnupk/UWG8aGESziI/AAAAAAAABCo/rtYEP3lRBYw/s1600/528513_115632271966448_768668588_n.jpg
Citera
2013-07-04, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
William Pierce, Revilo P. Oliver och flera andra av de stora nationalistiska tänkarna och ideologerna var helt och hållet negativa och avvisande till detta. Trots din beundran av Pierce så framstår du nästan som en naiv liberal ibland käre Straybullet.
Det finns ingen anledning att kalla mig fula saker. Liberal är nog ingenting jag har blivit kallad särskilt många gånger tidigare. Min inställning är dock som den är att eventuella utbyten genom forskning, studenter, handel eller turism ska vara sådan som gynnar det svenska folket.

Frågan man bör ställa sig är hela tiden: Vad är bäst för Sverige och det svenska folket?
Jag säger naturligtvis inte att jag har alla svar eller alltid når de mest optimala slutsatserna, men det är åtminstone en frågeställning att utgå från.

Citat:
Asiaterna är inte våra vänner och allierade. Vi är inte samma och har inte samma långsiktiga kollektiva intressen.
Helt enig, på sikt är nog asiaterna, östasiaterna alltså med sina höga IQ och arbetsflit vårt största hot. Det i sig är dock inget argument för att inte idka handel med dem och utbyta teknik och vetenskapliga rön med dem så länge detta gynnar oss.

Citat:
De är i det större perspektivet konkurrenter och fiender.
Även konkurrenter och rena fiender har historiskt i alla tider haft utbyte med varandra om den ena eller båda parter känt att de har gynnats av denna.

Citat:
Kineser och andra östasiater är ju mer eller mindre spioner hela bunten. Den vita västvärlden har förlorat oerhört mycket på sin öppenhet och utbytesprogram för studenter och forskare.
Det är för att vi inte har krävt något i utbyte och varit naiva och korkade i största allmänhet. Vi har bara gett och gett av vår vetenskap, vår kunskap och vår teknik och inte krävt något tillbaka själva. Ingen har ens haft på agendan att de vita folken skulle gynnas av dylika program och utbyten, och det är förstås ett tankesätt som är främmande för mig och som jag inte delar.

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Posade = Media frågade om de fick ta ett kort och han svarade "ja", antar jag? Och sen är han, en av endast 200 pers i hela Sverige som partiet lyckas locka till sina demonstrationer, inte längre välkommen. Löjligt och fegt. Luktar hybris. SvP ska vårda sin sympatisörer, inte stänga ute.
Personen i fråga blev vad jag förstår dessutom tillsagd flera gånger av funktionärer och vägrade att lyssna och följa instruktioner. (om jag inte blandar ihop honom med någon annan). Det duger förstås inte att enskilda hetlevrade individer som har problem att lyda order och direktiv förstör för de 258 som sköter sig och dessutom direkt och indirekt riskerar dessas säkerhet. Vilket du säkert också inser om du tänker efter en stund. Att han ställer sig och poserar framför en Aftonbladet-fotograf med en SvP-flagga i bakgrunden är naturligtvis heller inte optimalt eller positivt på något sätt.
Citera
2013-07-04, 18:08
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Vilket du säkert också inser om du tänker efter en stund.
Flera personer har nu berättat att det handlar om andra saker också så jag ger mig.
Citera
2013-07-04, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
den här mannen ska rädda vårt folk?
http://2.bp.blogspot.com/-kn6vh8gnupk/UWG8aGESziI/AAAAAAAABCo/rtYEP3lRBYw/s1600/528513_115632271966448_768668588_n.jpg

Den där mannen skulle tydligen inte ha något samröre med SvP men hade han haft det och vare ut och engagerade sig, så visst, folk som befinner sig där ute och hjälper till att ordna olika evenemang och hjälpa rörelsen på ett eller annat sätt bidrar ju till ofantligt mycket. Det är mycket slit bakom kulisserna som man inte ser och det vet alla som någon gång har hållit på att arbeta med någon större form av verksamhet.
Det är i alla fall inte den här mannen som ska rädda vårt folk:

http://www.johnsamford.com/storage/computer_geek-13818.gif?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1362633968660
Citera
2013-07-04, 18:35
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.expressen.se/nyheter/almedalen/vi-vande-for-att-visa-nazisterna-ryggen/

"Vi vände för att visa nazisterna ryggen"

Här demonstrerar flera personer mot Svenskarnas Parti under deras torgmöte i Visby på torsdagen.

Demonstranterna bildade en mänsklig mur och ställde sig med ryggen mot talaren.

– Vi vände ryggen till för att visa nazisterna ryggen, säger komikern Özz Nûjen som var en av demonstranterna, till Expressen.se."
Citera
2013-07-04, 18:39
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.expressen.se/nyheter/almedalen/vi-vande-for-att-visa-nazisterna-ryggen/

Här demonstrerar flera personer mot Svenskarnas Parti under deras torgmöte i Visby på torsdagen.

– Vi vände ryggen till för att visa nazisterna ryggen, säger komikern Özz Nûjen som var en av demonstranterna, till Expressen.se."

Moget beteende, vuxna människor som beter sig som små barn i skolan. Kan slå vad om att hela "muren" var socialdemokrater.
Citera
2013-07-04, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av positivitizer
Moget beteende, vuxna människor som beter sig som små barn i skolan. Kan slå vad om att hela "muren" var socialdemokrater.

Själv tycker jag att det var en mogen protest, bättre än att skrika och kasta saker som de vänsterextrema, och även ni själva, brukar göra.
Citera
2013-07-04, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen

– Vi vände ryggen mot för att visa nazisterna ryggen och för att visa mänsklig omtanke och att vi är i Sverige och att det inte ska finnas ett nazistiskt parti här, säger Özz Nûjen.

Det här är Sverige och det ska inte finnas några kurder här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in