Citat:
Ursprungligen postat av
feldgrau
Du har aldrig tänkt på att det kan bero på att bengaler innebär böter? Det är knappast så att vår sittplatspublik (däribland jag) tycker att bengaler är dåligt per se, utan snarare så att många tycker att det är trist att det eldas utan större mening vilket ger böter för IFK Göteborg. Jag har ytterst svårt att tro att vår publik skulle reagera negativt om det inte var belagt med böter att bränna bengaler. Dessutom ingen som reagerar negativt när det görs bra, t ex inför sista matchen 2009 eller innan cupfinalen i våras.
/feldgrau
Och du tror inte att bengaler innebär böter för oss? Att poppa är en risk för alla grupper, oavsett om det är Hammarby eller Ifk Göteborg.
Man har ju sett videos när eran sittplatspublik buar åt klacken när ni bränner på, det har man även kunnat läsa på ultraskanalen från diverse skribenter hur negativt inställd överlag sittplatspubliken i Ifk är mot pyro. BaraBens sida eller som någon sa att Hysén har sitt meddelande inför varje match.
Jag säger inte det här för att provocera, men konsensus kring pyroteknik bland supportar utanför Göteborg verkar vara att sittplatspubliken på Gamla Ullevi ej uppskattar pyro särskilt mycket, tillskillnad mot Malmö eller Stockholmslagen.