2013-07-04, 22:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av westmars
Varför gör han de ens?

Varför skulle jag veta det bättre än dig?

Antagligen för att han har blivit tillsagd att göra det samt att han själv inte har något emot budskapet, tyvärr...
2013-07-04, 22:53
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastard2
Ville bara upplysa om två intressanta delar från Flibbens film från sista matchen på Söderstadion.

34.22 kan man höra hur sittplatspubliken på södra applåderar när bengalerna drar igång, samt 39.40 kan man höra "elda Bajen elda" från sittplats igen.

Lite perspektiv över hur uppskattat pyrotekniken är bland vår sittplatspublik, tillskillnad mot hur till exempel Ifk göteborgs sittplatspublik reagerar negativt när deras ultras bränner på.

Du har aldrig tänkt på att det kan bero på att bengaler innebär böter? Det är knappast så att vår sittplatspublik (däribland jag) tycker att bengaler är dåligt per se, utan snarare så att många tycker att det är trist att det eldas utan större mening vilket ger böter för IFK Göteborg. Jag har ytterst svårt att tro att vår publik skulle reagera negativt om det inte var belagt med böter att bränna bengaler. Dessutom ingen som reagerar negativt när det görs bra, t ex inför sista matchen 2009 eller innan cupfinalen i våras.

/feldgrau
2013-07-04, 23:32
Medlem
nygards avatar
MFF i Dublin. https://pbs.twimg.com/media/BOWubtpCAAAzF7C.jpg:large

Dålig uppslutning, men priserna gick upp och jag tror att många sparar på pengarna för att istället kunna resa längre fram. Om vi nu ens kommer ta oss längre än såhär....
2013-07-04, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Du har aldrig tänkt på att det kan bero på att bengaler innebär böter? Det är knappast så att vår sittplatspublik (däribland jag) tycker att bengaler är dåligt per se, utan snarare så att många tycker att det är trist att det eldas utan större mening vilket ger böter för IFK Göteborg. Jag har ytterst svårt att tro att vår publik skulle reagera negativt om det inte var belagt med böter att bränna bengaler. Dessutom ingen som reagerar negativt när det görs bra, t ex inför sista matchen 2009 eller innan cupfinalen i våras.

/feldgrau

Och du tror inte att bengaler innebär böter för oss? Att poppa är en risk för alla grupper, oavsett om det är Hammarby eller Ifk Göteborg.

Man har ju sett videos när eran sittplatspublik buar åt klacken när ni bränner på, det har man även kunnat läsa på ultraskanalen från diverse skribenter hur negativt inställd överlag sittplatspubliken i Ifk är mot pyro. BaraBens sida eller som någon sa att Hysén har sitt meddelande inför varje match.

Jag säger inte det här för att provocera, men konsensus kring pyroteknik bland supportar utanför Göteborg verkar vara att sittplatspubliken på Gamla Ullevi ej uppskattar pyro särskilt mycket, tillskillnad mot Malmö eller Stockholmslagen.
Senast redigerad av Sebastard2 2013-07-04 kl. 23:43.
2013-07-05, 00:18
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UM
Fler och fler ljusblåa intar Dublin från och med idag. Kommer komma rapporter.
Vi väntar på dina rapporter om hur Dublin intas av mentala ljusblå iffiffare. britterna har nog inte sett maken till invasion sedan Lindisfarne. För gröthalsarnas raseri, bevare oss, milde herre Gud!
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
MFF i Dublin. https://pbs.twimg.com/media/BOWubtpCAAAzF7C.jpg:large

Dålig uppslutning, men priserna gick upp och jag tror att många sparar på pengarna för att istället kunna resa längre fram. Om vi nu ens kommer ta oss längre än såhär....
Vad fan bubblar du om? Maken till dålig ursäkt är svårfunnen. Hade du varit min son hade jag lagt dig över knäna och gett dig redigt med smisk. Det sorgliga är att det troligtvis hade gjort dig till en bättre människa.

Edit: Ja jävlar.:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article17078336.ab
Senast redigerad av a.e.g 2013-07-05 kl. 01:04.
2013-07-05, 08:40
Medlem
SpaderSexs avatar
Ang dif kan få böter för gräsmattan. Som ja läste på SF så känns de fan nästan lika bra, annars lär vi väl få se reklamprydda gräsmattor i fortsättningen.
2013-07-05, 09:13
Medlem
Hela Göteborg andas mjäkighet. Stor stad fast verkar vilja vara typ Falkenberg. Lite för mesiga helt enkelt.
2013-07-05, 09:54
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderSex
Ang dif kan få böter för gräsmattan. Som ja läste på SF så känns de fan nästan lika bra, annars lär vi väl få se reklamprydda gräsmattor i fortsättningen.
Det är ju ett skämt att dom ens riskerar böter för att skriva ett meddelande vars budskap är att hylla sin arena. Hade förstått om det handlade om något som inte var relevant men kom igen..? Varför har folk som vana att göra en höna utav en fjäder?
2013-07-05, 10:57
Medlem
SpaderSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Det är ju ett skämt att dom ens riskerar böter för att skriva ett meddelande vars budskap är att hylla sin arena. Hade förstått om det handlade om något som inte var relevant men kom igen..? Varför har folk som vana att göra en höna utav en fjäder?
Håller med, dif borde ju va ganska medvetna om hur svff kastar böter omkring sig.
2013-07-05, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderSex
Håller med, dif borde ju va ganska medvetna om hur svff kastar böter omkring sig.
Klart man är, eftersom vi tidigare fått böter för att klippa cirklar i gräsmattan kommer det knappast som någon överaskning. Däremot gjorde man bedömningen att hyllningen var värd eventuella böter. Fint gjort och antagligen något som bara ett ytterst fåtal klubbar i Sverige skulle tycka vara värt böterna.
2013-07-05, 13:47
Medlem
http://syrianskafc.ebiljett.nu/Home/tickets/9/False

http://www.syrianskafc.com/Arenabiljetter.aspx

140 kr vuxen och 100 kr ungdom kostar matchen i AIK klacken på östra långsidan.

Det är 100 kr som gäller för vuxna i bortaklacken mot övriga lag och 50 kr för ungdomar. Så de höjer alltså mot oss. Kan SI och BA gå ut officiellt med bojkott till denna match alternativt om alla köper ungdom..så att alla vet hur man ska göra? Mot övriga lag är bortaklacken på södra kortsidan. AIK har på östra långsidan. Men på vanliga syrianska matcher är det samma pris på östra och södra. Så de höjer alltså med 40 kronor i bortaklacken för vuxna och 50 kronor för ungdom...
2013-07-05, 13:55
Medlem
waccoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j_e_s_p_e_r_
http://syrianskafc.ebiljett.nu/Home/tickets/9/False

http://www.syrianskafc.com/Arenabiljetter.aspx

140 kr vuxen och 100 kr ungdom kostar matchen i AIK klacken på östra långsidan.

Det är 100 kr som gäller för vuxna i bortaklacken mot övriga lag och 50 kr för ungdomar. Så de höjer alltså mot oss. Kan SI och BA gå ut officiellt med bojkott till denna match alternativt om alla köper ungdom..så att alla vet hur man ska göra? Mot övriga lag är bortaklacken på södra kortsidan. AIK har på östra långsidan. Men på vanliga syrianska matcher är det samma pris på östra och södra. Så de höjer alltså med 40 kronor i bortaklacken för vuxna och 50 kronor för ungdom...

Vi stod också på Östra. Kostade dock 120:- om man köpte förköp och 100:- om man betalade på plats som vuxen...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in