Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-07-04, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Har Du några länkar ang dessa motioner?

Citat:
Ursprungligen postat av LostGeneral
Vad har du för belägg för detta? Det låter tämligen osannolikt. Eftersom SD inte anses vara rumsrena ännu så är det knappast troligt att de skulle vilja införa lagstiftning som kan skada dem själva.

Eftersom de gör vad som helst för att bli en del i gänget, dvs bilda en åttaklöver, gör de vad som helst för att bli accepterade. Deras kompromisser, syltrygghet och hyckleri finner inga gränser. Här är motionen jag tänkte på:

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Motioner/Skarpta-atgarder-for-att-forhi_H002Kr340/?text=true

Hittade en annan motion när jag sökte, som också pekar mot att de med lätthet skulle vilja förbjuda SvP som faktiskt vilar på etnisk grund.

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Motioner/Avveckling-av-statsbidrag-till_H002A354/?text=true
Citera
2013-07-04, 23:08
Medlem
LostGenerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Eftersom de gör vad som helst för att bli en del i gänget, dvs bilda en åttaklöver, gör de vad som helst för att bli accepterade. Deras kompromisser, syltrygghet och hyckleri finner inga gränser. Här är motionen jag tänkte på:

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Motioner/Skarpta-atgarder-for-att-forhi_H002Kr340/?text=true

Hittade en annan motion när jag sökte, som också pekar mot att de med lätthet skulle vilja förbjuda SvP som faktiskt vilar på etnisk grund.

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Motioner/Avveckling-av-statsbidrag-till_H002A354/?text=true

Tack för det. Som jag förstår lagförslagen så är dom främst riktade mot olika "kulturföreningar," typ islamiska föreningen, kurdiska föreningen osv.

Citat:
Tyvärr har det visat sig gång på gång de senaste åren att våldsbejakande föreningar och organisationer, som uppmanar till lagbrott och som inte ställer sig bakom demokratiska grundprinciper, såsom stödet för yttrandefrihet och mötesfrihet, män och kvinnors lika värde etc., trots detta har kunnat erhålla skattefinansierat stöd, ofta vid upprepade tillfällen.

Jag vet att SD har tagit upp detta vid flera tillfällen och då var det islamistiska föreningar som var i fokus eftersom de hade bjudit in ett gäng galna jihadister och liknande. Att lagen skulle kunna användas mot SvP kanske är möjligt. Jag tror dock inte att det är huvudsyftet än så länge. Varför skulle SvP känna sig hotade av det här? Stödjer de inte män och kvinnors lika rättigheter?

Citat:
I budgeten för år 2012 avsattes 19 miljoner kronor till detta ändamål. I 4§ förordningen (2008:63) stadgas det att bidraget endast får beviljas organisationer som ”till övervägande del har medlemmar med utländsk bakgrund”. Beskrivningen av bidragets syften presenteras på Ungdomsstyrelsens hemsida och av den framgår det att några av de primära målen med bidraget är att bevara och stärka olika invandrargruppers ursprungliga språk, kultur och identitet i Sverige.

Här är det uppenbart vad SD är ute efter. De vill helt enkelt få bort subventionerna till invandrargrupper.
Senast redigerad av LostGeneral 2013-07-04 kl. 23:26.
Citera
2013-07-04, 23:20
Medlem
Citat:
Här är det uppenbart vad SD är ute efter. De vill helt enkelt få bort subventionerna till invandrargrupper.
Jag trodde inte att jag skulle behöva förtydliga det, självklart syftar de i dessa enskilda motioner mot dagens organisationer de ogillar som erhåller statligt stöd, men du kan ju bara inbilla dig i din vildaste fantasi att de inte skulle vara minst lika angelägna att rikta denna udd mot ett parti som SvP, om de växer. Idag är det väl bara Nationell Idag som får statligt stöd? som ändå kommer försvinna inom kort då ND är helt dött.

Vad får dig att tro att SD inte skulle ogilla/hata SvP? Det har de visat prov på flera gånger, vilket även är logiskt. SD är socialkonservativa som bara är emot islam och muslimer. De bryr sig inte om etniska svenskar utan snarare judar som SvP är kritiska emot med tanke på hur enormt inflytande de har på både Sverige men västvärlden i stort.

SD ville till och med vara med och demonstrera mot SvP efter att partiet kom in i Grästorps kommun efter valet 2010. Behöver jag säga mer?
Citera
2013-07-04, 23:22
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Tack för det. Som jag förstår lagförslagen så är dom främst riktade mot olika "kulturföreningar," typ islamiska föreningen, kurdiska föreningen osv.

Jag vet att SD har tagit upp detta vid flera tillfällen och då var det islamistiska föreningar som var i fokus eftersom de hade bjudit in ett gäng galna jihadister och liknande. Att lagen skulle kunna användas mot SvP kanske är möjligt. Jag tror dock inte att det är huvudsyftet än så länge. Varför skulle SvP känna sig hotade av det här? Stödjer de inte män och kvinnors like rättigheter?

Huvudsyftet är så klart riktat mot invandrare men då SvP inte är demokrater likt övriga etablissemanget samt faktiskt är grundat på etnisk grund så kommer ju dessa lagar så klart drabba partiet, även om det inte är specifikt riktat mot dem. Vi vet också att SD inte gillar nationalister och tar bestämt avstånd mot dessa, klart man kommer sätta åt SvP om möjlighet finns.
Citera
2013-07-04, 23:41
Bannlyst
Då har man varit på den judiska sajten Avpixlat en stund och diskuterat SvP vs SD (hann dock inte skriva mer än 15 min innan jag blev permabanned). Enligt SDare så är allting muslimernas fel. Så länge de följer islam så får dom inte vara här.

Om dom däremot lägger ner sin kultur och religion så är dom precis lika mycket svenskar som alla andra. Det är vad jag fick för svar under dessa 15 minuter.

Det är helt otroligt egentligen

Ärligt talat så skulle jag hellre rösta på 7klövern än på SD. Orsaken? Enkelt:

Med 7klövern så fortsätter segregeringen. Med SDs politik så blir blattar och negrer assimilerade vilket betyder att rasblandningen kommer att öka.

= Sverige blir efter några generationer som Brasilien. Ett genomkorrupt, hypervåldsamt skitland med en skräpbefolkning.

NÄR ska alla förbannade Sverigedemokrater inse detta? VAKNA för i helvete och lägg er röst på SvP istället
Citera
2013-07-05, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Ja vad ska man rösta?

Rösta taktiskt på SD eller rösta via hjärtat på SVP?

Hur tänker ni?
Som jag ser det finns det två alternativ.

1. Rösta på ett riksdagsparti.
2. Rösta på sig själv.

Att rösta på SVP, FI, PP eller annat chanslöst parti leder väl ingen vart.
Citera
2013-07-05, 00:30
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Som jag ser det finns det två alternativ.

1. Rösta på ett riksdagsparti.
2. Rösta på sig själv.

Att rösta på SVP, FI, PP eller annat chanslöst parti leder väl ingen vart.

Med den attityden hade SD (eller KD, eller NyD, eller Mp) aldrig kommit in i riksdagen.
Citera
2013-07-05, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Med den attityden hade SD (eller KD, eller NyD, eller Mp) aldrig kommit in i riksdagen.
Sant. Så då kan man lika gärna rösta på sig själv. För annars lär man ju aldrig komma in i riksdagen.
Det känns ungefär lika sannolikt som att SVP skulle komma in.
Citera
2013-07-05, 01:47
Medlem
infidels avatar
Citat:
Sant. Så då kan man lika gärna rösta på sig själv. För annars lär man ju aldrig komma in i riksdagen.
Det känns ungefär lika sannolikt som att SVP skulle komma in.

Du missade ju helt poängen med mitt inlägg.
Citera
2013-07-05, 01:58
Bannlyst
Braksuccé för SvP i Almedalen som på allvar visar att man är ett parti att räkna med. Utöver den stora mediala uppmärksamhet och donationerna kan man nu tillgodoräkna ytterligare väljare som i huvudsak överger det folkfientliga riksdagspartiet "Sverigedemokraterna".

Nationalismen är på framfart och SvP är det enda svenska partiet som kan erbjuda det. Fan vad stolt och glad man blir.
Citera
2013-07-05, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Du missade ju helt poängen med mitt inlägg.
Ja, för jag tycker det är långsökt.

Citat:
Ursprungligen postat av Leopold-II
Braksuccé för SvP i Almedalen som på allvar visar att man är ett parti att räkna med. Utöver den stora mediala uppmärksamhet och donationerna kan man nu tillgodoräkna ytterligare väljare som i huvudsak överger det folkfientliga riksdagspartiet "Sverigedemokraterna".

Nationalismen är på framfart och SvP är det enda svenska partiet som kan erbjuda det. Fan vad stolt och glad man blir.
Vilken värld lever du i?
På vilket sätt gjorde SvP baksuccé i Almedalen?
Citera
2013-07-05, 13:45
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Vilken värld lever du i?
På vilket sätt gjorde SvP baksuccé i Almedalen?
Man fick en hel del medial uppmärksamhet, hur kan det vara annat än succé? Hade alla ignorerat partiet så hade det inte blivit lika stort genomslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in