2013-07-05, 00:09
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljuggren
Finns ingen bom dit bilen brann.

En fundering som jag vill bolla - om GM har fått hjälp av DB med transporten hur har kontakten skett?
Om han ringde måste det ha blivit ett samtal antingen till en mobil eller fast telefon.

Svårt att tro att han lämnade brottsplatsen och åkte till DB för att be om hjälp.

Vart kommer informationen om att DB hjälpt med transport i från? Tycker mest att folk antar saker när dem skriver i tråden. DB är ju inte ens anhållen.

Känns mer som att miigafii eller vad hon heter är inblandad. Hon var väl med AJ i lördags?
Citera
2013-07-05, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Kropp i centrala Hunneberg? Nej, knappast!

Jag kan nu helt avfärda att kroppen körts i i centrala Hunneberg. Den svaga länken i måndags var att bommen till Långedalen (bommen österut vid ringvägen) var olåst i måndags. Jag scannade efter spår ända till Långedalen men fann inga klara spår utan bara på några ställen sådant som kan ha varit spår och då kanske klart för gamla.

Får jag fråga varför du inte är med Missing People istället, utan eventuellt förstör spår för polisens hundar? Jag menar inte att låta otrevlig...men vill ändå påpeka detta, om det är så att du inte tänker på det själv...
Citera
2013-07-05, 00:10
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruskit
Hur var förresten vädret i trollhättan det aktuella dygnet?

Det var klart, ingen nederbörd eller dyl.
Citera
2013-07-05, 00:11
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag fick just ett PM om en upplåst bom, som ger fri passage till bilbrandsplatsen. http://goo.gl/maps/FZfij

Jag tror du missuppfattat detta med den upplåsta bomen. Det stämmer att det finns en upplåst bom där, det är den bom som jag talar om var öppen och gav fri access in i centrala delarna av berget, dvs bommen på vägen till Långedalen. Men som jag nämnt ovan finns det ingen chans att någon kört in där i söndags, måndags.
Citera
2013-07-05, 00:13
Medlem
AussieRedMans avatar
Det finns mängder med säkra sätt att kommunicera från mobil, problemet brukar vara 1:ā kontakt som vid akutfall ofta blir tel/sms.
Citera
2013-07-05, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Vem är den där Cl*ff egentligen? Vad är hans egentliga namn och/eller hans adress?

men ge er, va fan ska ni me hans adress till??? sluta bete er som asgamar å försök sätta er in i en situation där ni inte vet om ert barn lever eller är död, fatta frustrationen å förtvivlan å visa respekt för I.F sanhöriga å låt dom va, hur kul e de för dom å hängas ut här me adresser å facebooksidor???!!! seriöst lägg ner
Citera
2013-07-05, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lqpg
mycket möjligt att de gick till så!

men lika väl kan de vara så hon sov när GM bestämde sig för att döda?
just för att grannarna inte skulle höra oljud från lägenheten?
polisen hade ju redan varit där många gånger innan, och GM självfallet utföra sin handling under tystad för att inte någon skulle ringa efter polis?
han kan även ha styckat henne inne i lägenheten, och sedan stoppat delarna i kassar?
GM kanske var påverkad? arg efter bråk? inte sovit hela natten? ångest för vad han har gjort? pressen att bli påkommen? tar han med sig alla kassar samtidigt?
och därav lite klumpig när han skulle ned med kassarna i bilen, väl i hissen och trappan tappar han en / fler kassar och drar dom längs golvet därav blodet på golvet som ser ut "som att någon har släppat" ? eftersom blodet bara tar slut, inga droppar eller stänk så kan han ha virrat runt sin tröja eller jacka runt påsen för att få slut på spår?

Absolut kan hon ha varit sovandes, har också funderat på det, just för att ingen granne verkar ha märkt något. Men jag får inte ihop det, för då tycker jag att det tyder på ett mer planerat mord. Om GM efter att ha dödat henne i sömnen fortsätter med din teori att stycka kroppen i lägenheten, så känns det verkligen planerat. Och om möjligt ännu mer om han lyckats att inte lämna bevis på detta i lägenheten. Och, om han då planerat allt så noga för att sedan faila på blod i trappen tycker jag känns en aning märkligt...
Citera
2013-07-05, 00:18
Medlem
Ja nu vet jag vart ifrån jag kände igen denna grabb. Funderat på typ från nån dejtingsida eller så och nu vet jag. Min känsla stämde!
Ja han har mailat ex antal mail om att vi skulle träffas och så för flera år sedan. Snackade nog även ett tag på msn. Men väldigt intensiv kille så jag backade. Fick dåliga vibbar av han.
Tack o lov!!!!
Citera
2013-07-05, 00:22
Medlem
...denne Cliff, är han från Kronogården?? Har han en farbror eller dylikt som heter Alf???

..är det denna mannen jag tänker på så förstår jag att AJ självmant gått till polisen!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fingertutan
Jag vet inte helt hundra vart D befann sig under helgen. Men får jag reda på något så återkommer jag.
Enligt hans facebook så jobbade han och var och kollade på hundvalpar. Han befann sig således av hans facebook att döma på hemmaplan eller nästintill hemmaplan. Han var inte långt bort med andra ord.
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
En person PM:ade mig lite information om AJ.

"moroten var tidigare ledare för ns front i THN. nu hänger han i ställlet med legion och dom har nära band till banditos och andra kriminella grupper.

han har spelat bas i nazi bandet brigad votan/somalia kickers"

Vad är legion?

Kan Bandidos verkligen stämma? En nynazist med extrama åsikter som beblandar sig med "nysvenskar" som det finns mycket utav i Bandidos och deras undergrupper. Fast iofs allt är väl möjligt.
Citera
Medlem
Anledningen till att blodspåren slutar vid porten kan kanske bero på att GM åkt tillbaka för att rengöra, utan att komma in då han antagligen inte har nyckel, och då bara lyckas rengöra på utsidan?
Citera
2013-07-05, 00:24
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuchsbau
Får jag fråga varför du inte är med Missing People istället, utan eventuellt förstör spår för polisens hundar? Jag menar inte att låta otrevlig...men vill ändå påpeka detta, om det är så att du inte tänker på det själv...

Jag tänker självklart på detta. Men jag har i första hand sökt efter platser där folk parkerat efter Ringvägen. Det syns mycket lätt eftersom det bara är några få parkeringar som är grusade. Asfalt förekommer inte. Om parkering skett i jord har jag granskat kringliggande gräs och i några få fall har folk trängt in i det, men det är extremt sällsynt eftersom det inte är bär eller svampsäsong. Alltså kan jag säga att det inte finns några synliga spår utåt från ringvägen vid parkering på jord. Om de gått längre, vilket inte förekommit, så hade jag mycket snart tappat spåret men hade även kunnat meddela till polisen var någon gått ut och var hund bör sättas in.

Vid kvarnsjön har jag dock gått i naturen men då i anslutning till vatten vilket ju så att säga är en återvändsgränd för hundarna.

Missing People söker saker, polishundar söker vittring och jag söker fält gräs... tycker det får plats med min metod också. Och jag har varit med i missing people dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in