Citat:
Ursprungligen postat av
Fuchsbau
Får jag fråga varför du inte är med Missing People istället, utan eventuellt förstör spår för polisens hundar? Jag menar inte att låta otrevlig...men vill ändå påpeka detta, om det är så att du inte tänker på det själv...
Jag tänker självklart på detta. Men jag har i första hand sökt efter platser där folk parkerat efter Ringvägen. Det syns mycket lätt eftersom det bara är några få parkeringar som är grusade. Asfalt förekommer inte. Om parkering skett i jord har jag granskat kringliggande gräs och i några få fall har folk trängt in i det, men det är extremt sällsynt eftersom det inte är bär eller svampsäsong. Alltså kan jag säga att det inte finns några synliga spår utåt från ringvägen vid parkering på jord. Om de gått längre, vilket inte förekommit, så hade jag mycket snart tappat spåret men hade även kunnat meddela till polisen var någon gått ut och var hund bör sättas in.
Vid kvarnsjön har jag dock gått i naturen men då i anslutning till vatten vilket ju så att säga är en återvändsgränd för hundarna.
Missing People söker saker, polishundar söker vittring och jag söker fält gräs... tycker det får plats med min metod också. Och jag har varit med i missing people dessutom.