Citat:
Ursprungligen postat av
ruskit
AW, den äldsta sonens pappa, var är han och vem är han?
Jag hittar ingenting om honom i tråden och undrar om det inte skulle finnas en möjlighet att han har ett finger med i spelet.
Eftersom att det även har påståtts här att hon varit rädd för "ett ex" under längre tid så skulle det ju kunna vara AW.
Nu tyder ju mycket på att AJ har en del med det hela att göra, men jag kan trots allt inte sluta undra över det äldsta barnets pappa, AW, att inget har sagts om honom precis.
Jag har även fått en liten tanke på hur det hela eventuellt skulle ha kunnat gå till;
IF blir "attackerad" i sin lägenhet och försöker på något vis att ta sig ut ur lägenheten för att få hjälp utav någon granne, när hon försöker med detta lyckas hon att ta sig ut i trapphuset och blir "attackerad" igen, indragen i hissen (eventuellt mördad/avsvimmad just där) för att sedan tas ut på gatan/in i en bil då GM bara snabbt vill få henne där ifrån efter detta så återkommer han inte för att "städa upp" blodet såklart.
Jag tror mig ha gått igenom det mesta i tråden men om det redan skrivits något liknande så ber jag om ursäkt.
mycket möjligt att de gick till så!
men lika väl kan de vara så hon sov när GM bestämde sig för att döda?
just för att grannarna inte skulle höra oljud från lägenheten?
polisen hade ju redan varit där många gånger innan, och GM självfallet utföra sin handling under tystad för att inte någon skulle ringa efter polis?
han kan även ha styckat henne inne i lägenheten, och sedan stoppat delarna i kassar?
GM kanske var påverkad? arg efter bråk? inte sovit hela natten? ångest för vad han har gjort? pressen att bli påkommen? tar han med sig alla kassar samtidigt?
och därav lite klumpig när han skulle ned med kassarna i bilen, väl i hissen och trappan tappar han en / fler kassar och drar dom längs golvet därav blodet på golvet som ser ut "som att någon har släppat" ? eftersom blodet bara tar slut, inga droppar eller stänk så kan han ha virrat runt sin tröja eller jacka runt påsen för att få slut på spår?