2013-07-04, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
Nej det gör det inte, men däremot kan det dölja ett DNA...
Om jag har en tröja med blod på och eldar upp den, finns det blodspår kvar då?
Citera
2013-07-04, 22:37
Medlem
panzertaxs avatar
Som sagt, har man is i magen och gör något planerat så lämnar man inte så tydliga blodspår i ett trapphus. Än mindre postar på fb att man åker på "semester". Än mindre råkar ens bästa vän få bilen stulen samma dygn och dessutom bli uppeldad. Det här är inga einsteins, det finns ju inte ett enda rätt någonstans och det handlar nog mest om vem som bryter ihop först o börjar lipa när de inser vad de gjort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Det enda som kan hindra denne gosse från att leva ett gott liv är att personer utan syltrygg griper in och tar saken i egna händer. Det finns förvisso goda chanser till det i just detta fall eftersom det finns personer i umgänget som inte alls drar sig för att krossa en gelégosse som AJ. Men jag är pessimistisk eftersom AJ har fått hålla på att brutalt misshandla kvinnor, tjejer och mödrar under lång lång tid utan att någon tagit itu med detta.
Han har väl bara hamnat på fel "kåk"
Kommer han på rätt ställe, lär han få kolla extra över axeln.
Citera
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forno.Romano
Kanske var fel offer denna gång.
Touché! Nu kanske folk kan börja fatta varför han självmant tog sig till polisen.
Citera
2013-07-04, 22:38
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Som sagt, har man is i magen och gör något planerat så lämnar man inte så tydliga blodspår i ett trapphus. Än mindre postar på fb att man åker på "semester". Än mindre råkar ens bästa vän få bilen stulen samma dygn och dessutom bli uppeldad. Det här är inga einsteins, det finns ju inte ett enda rätt någonstans och det handlar nog mest om vem som bryter ihop först o börjar lipa när de inser vad de gjort.

Hoppas det sker snart så de anhöriga får ett avslut. Ovisshet måste vara jobbigt.
Citera
2013-07-04, 22:39
Medlem
Somecoolnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somegirl
Den där Andreas brukar skriva till mig på en dejtingsite, är glad nu att jag aldrig valde att träffa honom :/
När skrev han senast? Har han kontaktat dig efter söndagen?
Citera
2013-07-04, 22:39
Medlem
panzertaxs avatar
Varför verkar alla så rädda för pappan? Har han kopplingar till nätverk som är större än nazzarnas? MC-klubb? Eller vad är det så speciellt med honom?
Citera
2013-07-04, 22:40
Medlem
Citat:
För att det verkar som om AJ inte har något annat än motorcykel och tänkt fordon (bil) för bortforsling av kroppen hittades utbränd samma dygn som försvinnandet. Bra jobbat o köra runt en längre sträcka, sen hinna tillbaka för att tutta eld på en bil - dessutom i dagsljus?

Bilen har med största sannolikhet fraktat en kropp och tuttats på och allt inom loppet av ett par timmar från dådet i lägenheten. Det är den sträckan vi kan förhålla oss till.
DB Har mer än en bil, och Broar går också bra att kasta ut delar/en kropp i från.
Citera
2013-07-04, 22:42
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Fan. Jag kände direkt att det var något med henne i början av tråden när jag ifrågasatte varför hon "försvarade AJ". Hon kan ha hur mycket tele6 som helst för mig, det spelar ingen roll, men frågan är hur väl hon är insyltad i det AJ verkar ha gjort...
Det har ju varit märkbart tyst ett par dagar från hennes sida.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att de finner kroppen (tyvärr är hon nog inte vid liv) och att de skyldiga sätts dit ordentligt!

Känns mer som att hon skulle vara inblandad än tex DB eller Bu**a. Hon äger väl dessutom en bil?
Citera
Medlem
Citat:
Varför verkar alla så rädda för pappan? Har han kopplingar till nätverk som är större än nazzarnas? MC-klubb? Eller vad är det så speciellt med honom?

Blod är tjockare än vatten.
Citera
Medlem
Citat:

Pappan är en känd trollhättebo om man säger så, åtminstone en f d....
Citera
2013-07-04, 22:43
Medlem
Catings avatar
Om någon av de inblandade faktiskt funderat på hur de bäst skulle göra sig av med en kropp.. Vad kan de ha tänkt på då? I närområdet eller bara i allmänhet. Vad tänker ni på helt hypotetiskt? Vad har diskuterats i olika trådar här genom åren, vad har ni sett på tv osv.. En myr? Gödseltank har jag för mig jag läst något om, någonstans. Några idéer ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in