2013-07-04, 22:26
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Det finns en möjlighet till. Om man sedan innan har funderat över att hamna i en dylik situation som säkerligen AJ & Co har gjort så har man kanske tänkt ett par steg till. Genom att få allt att se ut som om kroppen ligger i närområdet så kommer alltid letandet vara där. Om man är tillräckligt kall så lämnar man allt att se ut som om BO finns på ett speciellt ställe ex.vis Hunneberg, men i själva verket åker man vidare med kroppen/delarna i Sverige och lämnar delarna/kroppen på helt annat/andra ställen. Tror det här kan bli mycket, mycket svårlöst. Finns ingenting som talar emot att han kan ha haft BO med sig i bagaget under sin "roadtrip". Eller varför inte sänkt i havet?
Citera
2013-07-04, 22:29
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forno.Romano
Jag ifrågasätter det inte alls - tvärtom ser du klart i ämnet.

Jag tror inte, kan inte säga att jag vet, att det inte blir så med den aktuelle.

Det enda som kan hindra denne gosse från att leva ett gott liv är att personer utan syltrygg griper in och tar saken i egna händer. Det finns förvisso goda chanser till det i just detta fall eftersom det finns personer i umgänget som inte alls drar sig för att krossa en gelégosse som AJ. Men jag är pessimistisk eftersom AJ har fått hålla på att brutalt misshandla kvinnor, tjejer och mödrar under lång lång tid utan att någon tagit itu med detta.
Citera
2013-07-04, 22:29
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bottenmete
Dom har la hållhakar på varandra sedan tidigare år ?
Det jag inte förstår är hur i h*lvete dom kan somna på kvällarna psykopat eller ej

Ja, så måste det vara. Är det någon som vet om DB och AJ begått något brott tillsammans och fått straff för det? Jag tror ju att dessa grabbar har ganska mycket skit i bagaget.

Nej, hur kan man ens leva med sig själva efter allt de gjort?
Citera
2013-07-04, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Det enda som kan hindra denne gosse från att leva ett gott liv är att personer utan syltrygg griper in och tar saken i egna händer. Det finns förvisso goda chanser till det i just detta fall eftersom det finns personer i umgänget som inte alls drar sig för att krossa en gelégosse som AJ. Men jag är pessimistisk eftersom AJ har fått hålla på att brutalt misshandla kvinnor, tjejer och mödrar under lång lång tid utan att någon tagit itu med detta.

Kanske var fel offer denna gång.
Citera
2013-07-04, 22:30
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldiebutgoldie
Det finns en möjlighet till. Om man sedan innan har funderat över att hamna i en dylik situation som säkerligen AJ & Co har gjort så har man kanske tänkt ett par steg till. Genom att få allt att se ut som om kroppen ligger i närområdet så kommer alltid letandet vara där. Om man är tillräckligt kall så lämnar man allt att se ut som om BO finns på ett speciellt ställe ex.vis Hunneberg, men i själva verket åker man vidare med kroppen/delarna i Sverige och lämnar delarna/kroppen på helt annat/andra ställen. Tror det här kan bli mycket, mycket svårlöst. Finns ingenting som talar emot att han kan ha haft BO med sig i bagaget under sin "roadtrip". Eller varför inte sänkt i havet?

Tror du verkligen att man kan ha så mycket is i magen att man kan åka runt med en död människa?
Vem körde?
I vilken bil?
Citera
2013-07-04, 22:32
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldiebutgoldie

För att det verkar som om AJ inte har något annat än motorcykel och tänkt fordon (bil) för bortforsling av kroppen hittades utbränd samma dygn som försvinnandet. Bra jobbat o köra runt en längre sträcka, sen hinna tillbaka för att tutta eld på en bil - dessutom i dagsljus?

Bilen har med största sannolikhet fraktat en kropp och tuttats på och allt inom loppet av ett par timmar från dådet i lägenheten. Det är den sträckan vi kan förhålla oss till.
Citera
2013-07-04, 22:32
Medlem
Bottenmetes avatar
Kanske blivit länkad innan men då får de blir dubbelpost isf.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2233878-kriminolog-troligen-inte-planerat-
Citera
2013-07-04, 22:33
Medlem
iamjustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fingertutan
Tror du verkligen att man kan ha så mycket is i magen att man kan åka runt med en död människa?
Vem körde?
I vilken bil?

Man kan ju köra bil utan körkort... det är lika lätt...
Citera
2013-07-04, 22:33
Medlem
Den där Andreas brukar skriva till mig på en dejtingsite, är glad nu att jag aldrig valde att träffa honom :/
Citera
2013-07-04, 22:34
Medlem
som sagt. jag kommer från stan även om jag inte längre bor där. Jag såg inte hans scen 1993 men jag hörde om den samma kväll och jag minns det. Alla förändras, men denna kille åker dit på saker andra skulle prata sig ur. Han brukar neka till det mesta men ändå torskar.

Killen är en "vanlig" kriminell, han vet hur han uppträder i polisförhör och är därmed mer streetsmart än de flesta. Men han är inget "mastermind", han åker dit på saker han borde klarat sig undan.

Ja, han är med största sannolikhet skyldig, men om han sköter sina kort rätt så kan han gå. Alla ggr tjejen varit i bilen som brann. En riktig bilbrand förstör mkt men det går inte lägga en hel kropp i den o tro den är spårlöst försvunnen. Gissningsvis har hon varit i bilen men absolut inte när bilen antändes.
Citera
2013-07-04, 22:35
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamjustice
Man kan ju köra bil utan körkort... det är lika lätt...

Absolut. Men i vilken bil? Den som varit avställd, anmäld stulen och som dessutom brunnit uppe på Hunneberg? Jag tror ingen är så dum att de åker runt en längre sträcka under de omständigheterna.
Citera
2013-07-04, 22:36
Medlem
LostGenerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somegirl
Den där Andreas brukar skriva till mig på en dejtingsite, är glad nu att jag aldrig valde att träffa honom :/

Verkade han trevlig? Hur försökte han framställa sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in