2013-07-04, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av palmemannen86
Förlåt, men jag måste verkligen säga att det är både rörande och lite genant när någon slår huvudet i sitt intellektuella tak på ett så övertydligt sätt. Det får mig att tänka på en klassisk rolltolkning från Hugh Grant i någon av de romantisk komedier han medverkat i.

Till sak så är du det andra nicket i den här tråden som förväxlat mig med någon annan och påstått att jag skulle ha ägt ett tidigare nick. Du, alltså Tundra2000 har dessutom, efter slutsatser baserat på antalet skrivna inlägg vid tidpunkt, påstått det vid två tillfällen.

Syftet med det kan man förstås undra om det är så att man rör sig på en någotsånär intellektuell frekvens. I all välmening så kan jag erbjuda dig ett litet test som du kan göra. Om du eller någon du känner någon gång träffar på den som du påstår skulle vara jag; konfrontera den personen med att vara jag. Vänta sedan en stund och konfrontera den med något som du vet att den personen kommer att behöva ljuga om. Jämför de båda reaktionerna och kanske, ja jag säger kanske, så kommer polletten trilla ned hos dig.

Jag hade självfallet önskat att få närvara likt en fluga på väggen vid tillfället eftersom det hade varit underhållning av yppersta klass. Om det är en sak som den här tråden har gott om så är det paranoida drag. Dragen tar olika uttryck, men ett av dem är givetvis att se spöken där det inte finns några spöken.

Angående diskussioner om ryssar, U-båtar och Jallai så överlåter jag det till någon som faktiskt har läst någon av hans böcker. Själv har jag ännu inte känt mig lockad av det. Däremot tycker jag att hans research på hans sajt kan vara av visst intresse från tid till annan.

Citera
2013-07-04, 21:12
Medlem
mvagrippas avatar
Ang Isotstatpressar och svensk vapenexport fanns det inom NATO-lägret oro för att Sverige inte var så nogräknat med var vapenkomponenterna slutligen hamnade. Redan i november 1978 flaggade man från brittiskt håll för att svenskarna inte var så intresserade av att följa upp vad som hände med försåld materiel.
Citera
2013-07-04, 21:30
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tundra2000
Jag kan inte heller påstå att jag gillar när debattörer likt Krokofil som med sin mening "när konspirationen började ta fart" nästan verkar vilja slå fast att en konspiration, i synnerhet en polisiär sådan, verkligen har ägt rum. DET är det definitivt INGEN som vet och det vet ju alla så varför uttrycka sig på det sättet överhuvudtaget? Ibland undrar jag verkligen om folk SÖKER sanningen eller vill skapa en sanning. Stor skillnad på det liksom. Ha ré, herr Nätverkare!

Öh. Det är förmodligen för sådana som du som begrepp som "IMHO" skapades. Om du vill kan jag lägga till det i varje mening jag skriver.
Citera
2013-07-04, 21:48
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Ang Isotstatpressar och svensk vapenexport fanns det inom NATO-lägret oro för att Sverige inte var så nogräknat med var vapenkomponenterna slutligen hamnade. Redan i november 1978 flaggade man från brittiskt håll för att svenskarna inte var så intresserade av att följa upp vad som hände med försåld materiel.
Intressant..tror du skrivit det tidigare. Någon källhänvisning ?
Citera
2013-07-04, 21:49
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tundra2000
Instämmer. Stäng av dem båda, Herr Moderator. Men jag tyckte tråden började bli intressant när alla åsikter och teoribyggen tilläts husera helt fritt härinne. Jag gillar inte åsiktspoliser. Särskilt inte på ett så liberalt forum som Flashback. Jag kan inte heller påstå att jag gillar när debattörer likt Krokofil som med sin mening "när konspirationen började ta fart" nästan verkar vilja slå fast att en konspiration, i synnerhet en polisiär sådan, verkligen har ägt rum. DET är det definitivt INGEN som vet och det vet ju alla så varför uttrycka sig på det sättet överhuvudtaget? Ibland undrar jag verkligen om folk SÖKER sanningen eller vill skapa en sanning. Stor skillnad på det liksom. Ha ré, herr Nätverkare!
...och så var det ju det att du var en av de två. Suck. En till på ignore.
Citera
2013-07-04, 22:07
Medlem
p.norths avatar
I augusti -85 så började det frodas, säpo med sitt "drops" pkk. Och allt hätskare i ubåtsfrågan, drevet i tidningen under hösten/vintern. Riktiga palmehatet hade nått sitt kullmen. Att röja Palme ur vägen det blev nog bestämt i augusti -85 där omkring, det är vad jag tror.
Citera
2013-07-04, 22:11
Medlem
p.norths avatar
Visst var det säkert rätt många som önskar han "död" men även saker man bara säger, men gå till handling är en annan sak.
Citera
2013-07-04, 22:22
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
I augusti -85 så började det frodas, säpo med sitt "drops" pkk. Och allt hätskare i ubåtsfrågan, drevet i tidningen under hösten/vintern. Riktiga palmehatet hade nått sitt kullmen. Att röja Palme ur vägen det blev nog bestämt i augusti -85 där omkring, det är vad jag tror.
Ubåtsfrågan tas upp i nästa uppdrag granskning. Lite ovanligt då UG brukar ta upp aktuella händelser numer. Kanske kan bli intressant.
Citera
2013-07-04, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baudolino
Gissningar och spekulationer är väl det vi kan ägna oss åt.
Dock, man kan se att Anki och Annelie ruskade träden och kanske
fick apor att falla ner.
Har ingen lista framför mig men vill minnas att 1993 var ett
händelserikt år, T.ex. Ölvebros USA-resa och Lingärdes brev.
Vilket av detta som orsakade Peräs panik vet jag inte, men jag har
svårt att räkna bort honom från MOP, speciellt med tanke på hans
handlande vid tiden för mordet.

Kan hålla med här. Om Peräs handlande vid resan med Lundberg stämmer
visste han något, men vad?
Citera
2013-07-04, 23:30
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shabrak
Kan hålla med här. Om Peräs handlande vid resan med Lundberg stämmer
visste han något, men vad?
Hela historien om lundberg/perä är höjd i dunkel och intressant i sig. Mest det som händer innan mordet.
Lundberg i sig skall man nog ta med en rejäl skopa salt. Men ändå så är han intressant i och med det att han kontaktar polisen timmen innan mordet.
Lite rolig kuriosa är att då jag ringde honom för några år sedan, så avbröt han samtalet för att spela in det hela. En märklig och intressant människa.
Citera
2013-07-04, 23:48
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
Hela historien om lundberg/perä är höjd i dunkel och intressant i sig. Mest det som händer innan mordet.
Lundberg i sig skall man nog ta med en rejäl skopa salt. Men ändå så är han intressant i och med det att han kontaktar polisen timmen innan mordet.
Lite rolig kuriosa är att då jag ringde honom för några år sedan, så avbröt han samtalet för att spela in det hela. En märklig och intressant människa.

Lundbergs Kultur-nytt där Lella-olle finns där. Liksom det faktum att han pratade med polisen I Mariestad både dagen före MOP och själva mordnatten, likaså skedde ju hans resa med Perä-

LL är en intressant person som jobbade i Brasilien på 60-talet för att komma hem till sverige och jobba på Lektyr. Med sina kontakter in i EAP hade han helt klart insyn i Palmefientliga kretsar, något som understryks när man läser Kultur-Nytt.
Citera
2013-07-05, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shabrak
Gissning eller fakta? Skulle dekorimamannen varit BP menar du och hans alibi falskt?

Nja, liksom flera andra har han nästanalibi, partajade i Norrtälje och gick och lade sig
i bilen kl 22.00.
Flyckt hjälper systern att flytta och går hem kl 23.00 för att han känner sig dålig.
Om det stämmer har dom i mina ögon inte alibi.
Middag med fru eller nyopererad, samma sak.
Ingen har ett riktigt alibi!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in