2013-07-04, 19:03
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
oki, man kan säga att han blev allt mer ostabil i psyke.
jag måste ändå fråga, hände det nå speciellt ang mop under sommaren/hösten -93 som avgjorde att B.P tog sitt liv, må tro?

Bror Perä hade en lång historia av incidenter präglade av psykisk ohälsa före självmordet.
Trettondagjul -86 hittas hans volvo duett parkerad på ett av Regeringsgatans övergångsställe. I den olåsta bilen hittar tillkallad polis Peräs laddade revolver, den är i beslag vid tiden för MOP.

Sedan har vi BPs odyssé genom sverige tillsammans med Lasse Lundberg veckan efter palme skjutits. Duons uppträdande var så iögonfallande att polisen hörde båda och genomförde en vittneskonfrontation med
BP i Malmö. Order om detta kom från PG Näss.

På årsdagen av MOP slår BP sönder sin egen lägenhet och grips av kollegor som tillkallats av BPs skräckslagna sambo som flytt in till en granne. Om parets då sjuåriga dotter bevittnade raseriutbrottet förtäljer inte historien.

När jag talade med Lundberg hävdade han att BP fått ordning på sina personliga problem 1993 och såg framåt med tillförsikt. Nu är just Lundberg en vansklig källa då hans förmåga att lämna divergerande uppgifter är betydande. Ända kan han inte avfärdas lättvindigt. Lasse Lundberg har hög social kompetens och en förmåga att snacka in sig i olika sammanhang, Dessutom är hans kontakter med folk i EAP ett område som kräver ytterligare grävande.
Citera
2013-07-04, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Bror Perä hade en lång historia av incidenter präglade av psykisk ohälsa före självmordet.
Trettondagjul -86 hittas hans volvo duett parkerad på ett av Regeringsgatans övergångsställe. I den olåsta bilen hittar tillkallad polis Peräs laddade revolver, den är i beslag vid tiden för MOP.

Sedan har vi BPs odyssé genom sverige tillsammans med Lasse Lundberg veckan efter palme skjutits. Duons uppträdande var så iögonfallande att polisen hörde båda och genomförde en vittneskonfrontation med
BP i Malmö. Order om detta kom från PG Näss.

På årsdagen av MOP slår BP sönder sin egen lägenhet och grips av kollegor som tillkallats av BPs skräckslagna sambo som flytt in till en granne. Om parets då sjuåriga dotter bevittnade raseriutbrottet förtäljer inte historien.

När jag talade med Lundberg hävdade han att BP fått ordning på sina personliga problem 1993 och såg framåt med tillförsikt. Nu är just Lundberg en vansklig källa då hans förmåga att lämna divergerande uppgifter är betydande. Ända kan han inte avfärdas lättvindigt. Lasse Lundberg har hög social kompetens och en förmåga att snacka in sig i olika sammanhang, Dessutom är hans kontakter med folk i EAP ett område som kräver ytterligare grävande.

Litar ej riktigt på Lundberg; sa ju att BP gillade Palme vid ett tillfälle; senare att han hade motsatt åsikt...
Citera
2013-07-04, 19:14
Medlem
p.norths avatar
Oftast människor med "psykiska" problem som kanske är lite av det självmordsbenägna hållet, när det verkar vara mot det bättre hälsan så brukar det oftast vara en varningslampa, oftast så har dom bestämt sig för att ta livet av sig, ungefär som dom har fått ett "inre ro, inom sig själv"
men så behöver ju naturligtvis inte vara med b.p
Citera
2013-07-04, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shabrak
Gissning eller fakta? Skulle dekorimamannen varit BP menar du och hans alibi falskt?

Gissningar och spekulationer är väl det vi kan ägna oss åt.
Dock, man kan se att Anki och Annelie ruskade träden och kanske
fick apor att falla ner.
Har ingen lista framför mig men vill minnas att 1993 var ett
händelserikt år, T.ex. Ölvebros USA-resa och Lingärdes brev.
Vilket av detta som orsakade Peräs panik vet jag inte, men jag har
svårt att räkna bort honom från MOP, speciellt med tanke på hans
handlande vid tiden för mordet.
Citera
2013-07-04, 19:28
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Kom ihåg Bo Asplunds uttalande "fähunden klarade sig ikväll men nästa gång tar vi honom".
Är det känt vilket datum det skulle ha uttalats?..om han nu har sagt så öht.
Citera
2013-07-04, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tundra2000
Vad bra att du äntligen har förstått det. Det brukar ju vara svårt annars att lära gamla hundar sitta fint. Trams avslöjar dig, käre vän.

Förlåt, men jag måste verkligen säga att det är både rörande och lite genant när någon slår huvudet i sitt intellektuella tak på ett så övertydligt sätt. Det får mig att tänka på en klassisk rolltolkning från Hugh Grant i någon av de romantisk komedier han medverkat i.

Till sak så är du det andra nicket i den här tråden som förväxlat mig med någon annan och påstått att jag skulle ha ägt ett tidigare nick. Du, alltså Tundra2000 har dessutom, efter slutsatser baserat på antalet skrivna inlägg vid tidpunkt, påstått det vid två tillfällen.

Syftet med det kan man förstås undra om det är så att man rör sig på en någotsånär intellektuell frekvens. I all välmening så kan jag erbjuda dig ett litet test som du kan göra. Om du eller någon du känner någon gång träffar på den som du påstår skulle vara jag; konfrontera den personen med att vara jag. Vänta sedan en stund och konfrontera den med något som du vet att den personen kommer att behöva ljuga om. Jämför de båda reaktionerna och kanske, ja jag säger kanske, så kommer polletten trilla ned hos dig.

Jag hade självfallet önskat att få närvara likt en fluga på väggen vid tillfället eftersom det hade varit underhållning av yppersta klass. Om det är en sak som den här tråden har gott om så är det paranoida drag. Dragen tar olika uttryck, men ett av dem är givetvis att se spöken där det inte finns några spöken.

Angående diskussioner om ryssar, U-båtar och Jallai så överlåter jag det till någon som faktiskt har läst någon av hans böcker. Själv har jag ännu inte känt mig lockad av det. Däremot tycker jag att hans research på hans sajt kan vara av visst intresse från tid till annan.
Citera
2013-07-04, 20:12
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palmemannen86
Förlåt, men jag måste verkligen säga att det är både rörande och lite genant när någon slår huvudet i sitt intellektuella tak på ett så övertydligt sätt. Det får mig att tänka på en klassisk rolltolkning från Hugh Grant i någon av de romantisk komedier han medverkat i.

Till sak så är du det andra nicket i den här tråden som förväxlat mig med någon annan och påstått att jag skulle ha ägt ett tidigare nick. Du, alltså Tundra2000 har dessutom, efter slutsatser baserat på antalet skrivna inlägg vid tidpunkt, påstått det vid två tillfällen.

Syftet med det kan man förstås undra om det är så att man rör sig på en någotsånär intellektuell frekvens. I all välmening så kan jag erbjuda dig ett litet test som du kan göra. Om du eller någon du känner någon gång träffar på den som du påstår skulle vara jag; konfrontera den personen med att vara jag. Vänta sedan en stund och konfrontera den med något som du vet att den personen kommer att behöva ljuga om. Jämför de båda reaktionerna och kanske, ja jag säger kanske, så kommer polletten trilla ned hos dig.

Jag hade självfallet önskat att få närvara likt en fluga på väggen vid tillfället eftersom det hade varit underhållning av yppersta klass. Om det är en sak som den här tråden har gott om så är det paranoida drag. Dragen tar olika uttryck, men ett av dem är givetvis att se spöken där det inte finns några spöken.

Angående diskussioner om ryssar, U-båtar och Jallai så överlåter jag det till någon som faktiskt har läst någon av hans böcker. Själv har jag ännu inte känt mig lockad av det. Däremot tycker jag att hans research på hans sajt kan vara av visst intresse från tid till annan.
Ibland är den här tråden riktigt intressant...och ibland så fruktansvärt tråkig så man får ont i huvudet. Dessa tillfällen uppstår då samma personer under nya nick åter drabbar samman i en evig konflikt. Samma personer som om och om igen blir satt i katantän för att de inte kan hålla sig till forumreglerna. Väx upp och uppför er som vuxna människor för guds skull. Både du och din nemesis, som av någon anledning inte vågade komma tillbaks med sitt förra nick.
För en kort stund blev tråden intressant ...tills ni började tjafsa igen.
Citera
2013-07-04, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
Är det känt vilket datum det skulle ha uttalats?..om han nu har sagt så öht.

Enligt Granskningskommissionen har han sagt detta "Ett tiotal dagar innan mordet". Tyvärr inte närmare specifierat än så.
Citera
2013-07-04, 20:39
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderbird-60
Enligt Granskningskommissionen har han sagt detta "Ett tiotal dagar innan mordet". Tyvärr inte närmare specifierat än så.
Jo, jag vet det. Men tack ändå. Var ute efter om det fanns närmare uppgifter på exakt datum.
Citera
2013-07-04, 20:45
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Jo, jag vet det. Men tack ändå. Var ute efter om det fanns närmare uppgifter på exakt datum.

Undrar när konspirationen började ta fart, från början. En tanke är att när Palme blev omvald i september 1985 intensifierades planerna/tog planerna form att göra sig av med honom på ett icke-demokratiskt sätt. Enerström vittnar väl om flera besök den hösten?

Edit: går det att styrka några möten under 1985? Dvs innan Norrköpingsmötet.
Citera
2013-07-04, 21:01
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Undrar när konspirationen började ta fart, från början. En tanke är att när Palme blev omvald i september 1985 intensifierades planerna/tog planerna form att göra sig av med honom på ett icke-demokratiskt sätt. Enerström vittnar väl om flera besök den hösten?

Edit: går det att styrka några möten under 1985? Dvs innan Norrköpingsmötet.

Mäklaren Ragnar Bjurholm berättar om hur May Thunholm med en väninna besökte honom i Portugal och ville ha 50 000kronor "för att få bort Palme". Bankmannen Lars-Erik Thunholms hustru kammade dock noll där.
-Jag slängde ut kärringarna, sade Thunholm.
År 2000 gifte Lars-Erik Thunholm om sig med Alf Enerströms ex-hustru Gio Petré, ej heller det något Palme-fan.

Sedan finns ju "marinofficerarnas revolt" från november 1985.
Citera
2013-07-04, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ibland är den här tråden riktigt intressant...och ibland så fruktansvärt tråkig så man får ont i huvudet. Dessa tillfällen uppstår då samma personer under nya nick åter drabbar samman i en evig konflikt. Samma personer som om och om igen blir satt i katantän för att de inte kan hålla sig till forumreglerna. Väx upp och uppför er som vuxna människor för guds skull. Både du och din nemesis, som av någon anledning inte vågade komma tillbaks med sitt förra nick.
För en kort stund blev tråden intressant ...tills ni började tjafsa igen.

Instämmer. Stäng av dem båda, Herr Moderator. Men jag tyckte tråden började bli intressant när alla åsikter och teoribyggen tilläts husera helt fritt härinne. Jag gillar inte åsiktspoliser. Särskilt inte på ett så liberalt forum som Flashback. Jag kan inte heller påstå att jag gillar när debattörer likt Krokofil som med sin mening "när konspirationen började ta fart" nästan verkar vilja slå fast att en konspiration, i synnerhet en polisiär sådan, verkligen har ägt rum. DET är det definitivt INGEN som vet och det vet ju alla så varför uttrycka sig på det sättet överhuvudtaget? Ibland undrar jag verkligen om folk SÖKER sanningen eller vill skapa en sanning. Stor skillnad på det liksom. Ha ré, herr Nätverkare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in