2013-07-04, 19:36
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
"Jag har inaktiverat mitt konto. Hur återaktiverar jag det?

Om du har inaktiverat ditt konto kan du återaktivera det när som helst genom att logga in. Om du inte kommer ihåg ditt lösenord kan du begära ett nytt. Om du inte kommer ihåg vilken e-postadress du registrerat i ditt konto kan du få hjälp här.
Var det här svaret till hjälp? ·
Permalänk · Dela"

Så någon som har Kjs lösenord endast har loggat in.

Tackar!

Ja någon som vågade sig på tilltaget mitt i en pågående mordutredning, och som dessutom lät den vara öppen i ungefär ett halvt dygn innan vederbörande stängde den igen.

Hade kontot olovligen använts av någon så hade detta nog uppmärksammats av polisen. Någon som vet om de isf hade startat ett brottsutredning kring vem som öppnat kontot? För om det så, så borde vi hört om det vid det här laget.
Citera
2013-07-04, 19:37
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Jag såg inte hur sidan såg ut igår, men jag tror man måste skriva in sitt lösen för att återuppta sin Facebook igen...för att komma åt allt, sen kan man välja att stänga ner den och då blir den vilande "avreggad" tills man vill komma tillbaka.

Du har rätt i det,men sidan var öppen igår kväll och jag var och kikade på mgm sida på morgonen.
Citera
2013-07-04, 19:41
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Det var hockey samma kväll, Sverige spelade. Jag minns att de sade att det kunde ju vara ngn som såg hockey också som skrek....

VB pluggade ju enligt KJ. Det var han som kollade på tv. Förövrigt varför skrika skräckfilmsskrik som tjej när man kollar på hockey? Grannarna verkar inte ha kopplat skriken till hockeytittande iaf och inget kring VBs liv tycker jag tyder på att hon skulle vara passionerad över hockey.

Men visst- jag gissar som alla andra.
Citera
2013-07-04, 19:44
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:

Om du har inaktiverat ditt konto kan du återaktivera det när som helst genom att logga in. Om du inte kommer ihåg ditt lösenord kan du begära ett nytt. Om du inte kommer ihåg vilken e-postadress du registrerat i ditt konto kan du få hjälp här.
Permalänk · Dela"

Tack så mkt,det var detta jag ville få fram,att nån iaf har loggat in på personens konto.
Kan inte hjälpa det,men jag får inte det till att polisen gjort det.
Citera
2013-07-04, 19:44
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:

Permalänk · Dela"

Eller också har nån begärt ett nytt lösenord via hans e-postadress. Nej, det verkar långsökt.
Citera
2013-07-04, 19:46
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Lägenheten påstås ju ha varit ostädad. Om t.ex badrummet hade varit exceptionellt välstädat så hade det i sig varit misstänkt

Ursäkta? varför skull tidpunkten vara osannolik? Går det inte att mörda folk utomhus efter kl 21?

Diskussionen rörde väl huruvida de skulle använda "knivregler" i spelet. D.v.s om det skulle vara tillåtet att "döda" med kniv.

Tydligen finns det en uppsättning regler som tillämpas lite olika vid olika speltillfällen. Det kan vara att man inte får ha vissa typer av vapen, begränsad utgångshastighet, regler för "sjukvård" etc.

Han kan ha stökat till det i efterhand- bilen såg ju ostädat ut i skuffen och där hittades blod. Misstänkt ja, men inget bevis för en mordplats.

Tidpunkten är osannolik därför att två olika grannar vittnar om skrik från KJs lägenhet som kom just innan mobilen stängdes av. Plus att ingen sett dem lämna lägenheten vid tidpunkten.

Okej tack för klargörandet. KJ var för iaf som jag kommer ihåg det. Vet du om det är "riktiga" knivar man använder eller plastknivar?
Citera
2013-07-04, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Hm, minns ju att KJ skrev "Happy St Patrick´s Day" den 17/3. Nyvaknat intresse för Irland?

Möjligen kan man koppla ihop det irländska med teorier om det ockulta. De ockulta gillar ju det keltiska inslaget i såväl skotsk som irländsk folkmusik.
Citera
2013-07-04, 20:05
Medlem
saltapinnars avatar
Jag har för mig att det var advokaten som sa att mgm hade det stökigt....eller.
Citera
2013-07-04, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Farmorn är känd av en som jag känner i Boden. Hon har tydligen haft jordbruk i Buddbyn utanför Boden tidigare. Religiös, nykterist och arbetat med alkoholister på ett behandlingshem i Boden.

Kanske hon som påverkat KJ ang kyrka och nykterhet.

Kan det kanske vara så att familjen är frireligiös? Att det finns religiös fanatism hos KJ. Kanske VB höll på med live eller satanisterna varpå KJ fick tokspel i Guds namn?
Citera
2013-07-04, 20:07
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Eller också har nån begärt ett nytt lösenord via hans e-postadress. Nej, det verkar långsökt.

Nej varför det!
Nåt är det ju,antingen har man lösen eller som du skrev.
Citera
2013-07-04, 20:11
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Möjligen kan man koppla ihop det irländska med teorier om det ockulta. De ockulta gillar ju det keltiska inslaget i såväl skotsk som irländsk folkmusik.

Jag läste idag på mgm fb att han skrev Happy St Patrick´s Day,men tyvärr såg jag ej datum
Citera
2013-07-04, 20:14
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Det tycker jag med- lägenheten borde krylla av spår med tanke på KJs personlighet. Men man vet aldrig- han städade ju trots allt för sitt liv. Dessutom så kan han ha fått hjälp av någon- även om jag inte tror det, men vem vet. Men har han det så finns det säkert telefon eller datatrafik som bekräftar detta.

En mordplats utomhus känns långsökt med tanke på tidpunkten när VBs mobil slocknade- vilket bör vara ungefär tidpunkten för hennes död. Har hon dött i någon annan fastighet- vart finns den då, och vem äger/innehar den isf? Sommarstugans avspärrningar är väl upphävda?

Då är frågan alltså- hur och när har de färdats till mordplatsen? Varför slocknade mobilen vid 21-tiden och varför hördes skriken från KJs lägenheten strax före mobilen dog? Dessutom varför stycka henne på ett sätt som indikerar på en transportstyckning om det inte är nödvändigt(ifall mordplatsen finns utomhus)?

Jag minns inte om det är bekräftat vilken dag de började inspektera KJ's lägenhet. Den tid han haft innan dess kan ju mycket väl ha räckt för att städa undan. Han hade väl ingen insyn i sin lägenhet. Jag läste i media att en granne hört skrik liknade ur en skräckfilm, så vilket sammanträffande angående mobilen som tystnade i sama veva. Vi allmänheten vet ju inte än om de INTE hittat några spår i lägenheten, vi vet ju inte definitivt att styckningen INTE ägt rum där, men korrigera mej om jag har fel nu! Jag håller med; varför stycka utomhus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in