2013-07-04, 19:08
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Det kan de säkert.

Jag bara gissar som alla andra. Men hursomhelst så finner jag det otänkbart att någon annan än polisen öppnat sidan och gjort så att allmänheten även kunnat ta del av den- med tanke på utredningsläget. Varför kan man bara spekulera i. De kanske vill ha nya tips av allmänheten till söken som de nu genomför?

Låter långsökt med tanke på att en person är frihetsberövad för ett makabert brott.
Hela tiden är sidan nere och plopp så fanns den öppen för allmänheten....märkligt för mig!
Citera
2013-07-04, 19:11
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Låter långsökt med tanke på att en person är frihetsberövad för ett makabert brott.
Hela tiden är sidan nere och plopp så fanns den öppen för allmänheten....märkligt för mig!

Alla bilder som visats i tidningar på MGM så döljs ansiktet,men helt plötsligt sen igår kväll,kan hela Sverige gå in och se hur han ser ut!
Som sagt är detej polis så kan det lika väl vara någon som vill kika vad den kan hjälpa till med.....jo jag vet det låter konstigt,men så tänker jag
Citera
2013-07-04, 19:14
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:

Ja, det är märkligt för mig också. Det enda jag kan säga säkert är att fejjan, KJ och advokaten inte kan ligga bakom detta. Polisen eller anhörig till KJ måste det vara- och jag gissar på polisen. Anhörig eller vän skulle vara tvungen att veta KJs lösenord och dessutom våga sig på tilltaget. Sedan kommer det förbryllande faktum att vederbörande lät sidan vara öppen i ungefär ett halvt dygn.

Kan bara vara polisen, varför? Ja- gissa på säger jag bara. Men öppnandet kom under söket så därför tror jag iaf att det har ett sammanband.
Citera
2013-07-04, 19:18
Medlem
Säkert hämtat ip adresser.
Om man går på Facebook, säkerhetsinställningar, säkerhet -> aktiva sessioner
Får man fram alla inläggningar och ip nummer.

Lär ju vara polisen som kollat inför söken....
Citera
2013-07-04, 19:18
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ja, det är märkligt för mig också. Det enda jag kan säga säkert är att fejjan, KJ och advokaten inte kan ligga bakom detta. Polisen eller anhörig till KJ måste det vara- och jag gissar på polisen. Anhörig eller vän skulle vara tvungen att veta KJs lösenord och dessutom våga sig på tilltaget. Sedan kommer det förbryllande faktum att vederbörande lät sidan vara öppen i ungefär ett halvt dygn.

Kan bara vara polisen, varför? Ja- gissa på säger jag bara. Men öppnandet kom under söket så därför tror jag iaf att det har ett sammanband.

Du kan som sagt ha helt rätt,hoppas det......men det känns inte rätt på något sätt
Citera
2013-07-04, 19:21
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Säkert hämtat ip adresser.
Om man går på Facebook, säkerhetsinställningar, säkerhet -> aktiva sessioner
Får man fram alla inläggningar och ip nummer.

Lär ju vara polisen som kollat inför söken....

Men måste dom då öppna sidan för allmänheten
Citera
2013-07-04, 19:25
Medlem
Jag såg inte hur sidan såg ut igår, men jag tror man måste skriva in sitt lösen för att återuppta sin Facebook igen...för att komma åt allt, sen kan man välja att stänga ner den och då blir den vilande "avreggad" tills man vill komma tillbaka.
Citera
2013-07-04, 19:27
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Du kan som sagt ha helt rätt,hoppas det......men det känns inte rätt på något sätt

Jadu, jag är lika förbryllad som du. Förövrigt måste man inte aktivera kontot via sin mejladress om man vill aktivera det igen efter att man stängt av det?

Låter som en jobbig procedur för någon som inte är polisen.
Citera
2013-07-04, 19:28
Medlem
Citat från Facebook.

Vilken är skillnaden mellan att inaktivera och att ta bort mitt konto?
Många inaktiverar sina konton av tillfälliga orsaker. Det här alternativet ger dig flexibiliteten att ta en paus och komma tillbaka när du vill. Om du inaktiverar ditt konto:

Tas din tidslinje omedelbart bort från Facebook.
Personer på Facebook kan då inte söka efter dig. Viss information, t.ex. dina skickade meddelanden, kan fortfarande visas för andra.
Vi sparar din tidslinjeinformation (vänner, foton, intressen, mm.) ifall du vill komma tillbaka till Facebook längre fram. Om du väljer att återaktivera ditt konto finns informationen på din tidslinje kvar när du kommer tillbaka.
Om du permanent tar bort ditt konto:

Du kommer inte att kunna få tillbaka åtkomsten till ditt konto igen.
Nästan all personligt identifierbar information som är associerad med kontot tas bort från vår databas. Det inbegriper uppgifter som e-postadress, postadress och visningsnamn i program för snabbmeddelanden. Viss personligt identifierbar information kan finnas kvar, t.ex. ditt namn om du skickat ett meddelande till någon annan.
Kopior av en del material (foton, anteckningar osv.) kan finnas kvar på våra servrar av tekniska skäl, men det här materialet är inte kopplat till något som kan identifiera dig personligen och är otillgängligt för andra användare.
Citera
2013-07-04, 19:30
Medlem
"Jag har inaktiverat mitt konto. Hur återaktiverar jag det?

Om du har inaktiverat ditt konto kan du återaktivera det när som helst genom att logga in. Om du inte kommer ihåg ditt lösenord kan du begära ett nytt. Om du inte kommer ihåg vilken e-postadress du registrerat i ditt konto kan du få hjälp här.
Var det här svaret till hjälp? ·
Permalänk · Dela"

Så någon som har Kjs lösenord endast har loggat in.
Citera
2013-07-04, 19:31
Medlem
Citat:
Det tycker jag med- lägenheten borde krylla av spår med tanke på KJs personlighet. Men man vet aldrig- han städade ju trots allt för sitt liv.
Lägenheten påstås ju ha varit ostädad. Om t.ex badrummet hade varit exceptionellt välstädat så hade det i sig varit misstänkt

Citat:
En mordplats utomhus känns långsökt med tanke på tidpunkten när VBs mobil slocknade- vilket bör vara ungefär tidpunkten för hennes död.
Ursäkta? varför skull tidpunkten vara osannolik? Går det inte att mörda folk utomhus efter kl 21?

Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
... vapnen kallades för "Anna-Karin"...

Häng nu inte upp er på att han kallade vapnet för "Anna-Karin". Det är rätt vanligt att soldater världen över döper sitt vapen. Just Anna-Karin är kanske ett av de vanligare namnen i Sverige m.t.p AK4, AK5

Citat:
Nej jag tror att den är riktig, bladet ser metalliskt ut. Minns en diskussion KJ och vännerna hade om att använda knivar i leken- någon var emot men KJ var för. Fick känslan av att det var riktiga knivar som de talade om. Tror att det var på något berget-event, finns även med i tråden tror jag om du vill läsa mer.

Diskussionen rörde väl huruvida de skulle använda "knivregler" i spelet. D.v.s om det skulle vara tillåtet att "döda" med kniv.

Tydligen finns det en uppsättning regler som tillämpas lite olika vid olika speltillfällen. Det kan vara att man inte får ha vissa typer av vapen, begränsad utgångshastighet, regler för "sjukvård" etc.
Citera
2013-07-04, 19:33
Medlem
Citat:
Ena vittnet ja, inte det andra. De var två- vilket ger skriken ett högre bevisvärde anser jag iaf.
Det var hockey samma kväll, Sverige spelade. Jag minns att de sade att det kunde ju vara ngn som såg hockey också som skrek....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in