Citat:
Ursprungligen postat av
FistOfFury
Det tycker jag med- lägenheten borde krylla av spår med tanke på KJs personlighet. Men man vet aldrig- han städade ju trots allt för sitt liv.
Lägenheten påstås ju ha varit ostädad. Om t.ex badrummet hade varit exceptionellt välstädat så hade det i sig varit misstänkt
Citat:
Ursprungligen postat av
FistOfFury
En mordplats utomhus känns långsökt med tanke på tidpunkten när VBs mobil slocknade- vilket bör vara ungefär tidpunkten för hennes död.
Ursäkta? varför skull tidpunkten vara osannolik? Går det inte att mörda folk utomhus efter kl 21?
Citat:
Ursprungligen postat av
Cinnabar
... vapnen kallades för "Anna-Karin"...
Häng nu inte upp er på att han kallade vapnet för "Anna-Karin". Det är rätt vanligt att soldater världen över döper sitt vapen. Just Anna-Karin är kanske ett av de vanligare namnen i Sverige m.t.p AK4, AK5
Citat:
Ursprungligen postat av
FistOfFury
Nej jag tror att den är riktig, bladet ser metalliskt ut. Minns en diskussion KJ och vännerna hade om att använda knivar i leken- någon var emot men KJ var för. Fick känslan av att det var riktiga knivar som de talade om. Tror att det var på något berget-event, finns även med i tråden tror jag om du vill läsa mer.
Diskussionen rörde väl huruvida de skulle använda "knivregler" i spelet. D.v.s om det skulle vara tillåtet att "döda" med kniv.
Tydligen finns det en uppsättning regler som tillämpas lite olika vid olika speltillfällen. Det kan vara att man inte får ha vissa typer av vapen, begränsad utgångshastighet, regler för "sjukvård" etc.