2013-07-04, 18:46
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
De hade ju en sommarstuga.

Ja det stämmer,men en dörr till ett rum i en stuga
Citera
2013-07-04, 18:49
Medlem
highfives avatar
Citat:
Kanske filmen utlöste mordet? Nej- jag skojar bara. Visst det kan vara som du säger men ett jävla sammanträffande att mobilen dör just efter. Vanligtvis vid mordfall så stängs den av efter mordet så att mördaren kan vara ifred när denne ska sopa undan sina spår.

Du litar mycket på uppgiften från ett pm ang kvinnoskrik. Detta är inget som ens pressen skrivit om. Eller minns jag fel?
Citera
2013-07-04, 18:51
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
då kan man ju också fråga sig varför mgm fb var öppen igår kväll och stängdes ner idag när den varit ur bruk sen häktningen

Med tanke på alla restriktioner i utredningen så kan det väl bara vara polisen. Varför? Ja- de kanske behövde uppslag till vad de ska söka efter, eller vart de ska söka? De kanske ville ha tips angående något som fanns på hans sida och därför lät allmänheten få tillträde till den?

Det lär inte ha varit KJ som öppnat den iaf och advokaten får väl inte tillträde till den under utredningen?
Citera
2013-07-04, 18:52
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Först nu såg jag nyckeln.
Kan ju oxå vara till en innedörr i nån stuga

Nu är ju inte bilden så tydlig, men jag tycker nyckeln påminner mycket om min lägenhetsnyckel. Går till ett vanligt sjutillhållarlås.
Citera
2013-07-04, 18:53
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Nu är ju inte bilden så tydlig, men jag tycker nyckeln påminner mycket om min lägenhetsnyckel. Går till ett vanligt sjutillhållarlås.

Vi har något liknande till våra innedörrar i våran lägenhet
Citera
2013-07-04, 18:54
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Du litar mycket på uppgiften från ett pm ang kvinnoskrik. Detta är inget som ens pressen skrivit om. Eller minns jag fel?

Pressen har skrivit om detta. Kolla medialänkarna i Boden styckmordet bloggen. Två separata grannar vittnar dessutom om att ha hört skriken och regerat på dem.
Citera
2013-07-04, 18:56
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Med tanke på alla restriktioner i utredningen så kan det väl bara vara polisen. Varför? Ja- de kanske behövde uppslag till vad de ska söka efter, eller vart de ska söka? De kanske ville ha tips angående något som fanns på hans sida och därför lät allmänheten få tillträde till den?

Det lär inte ha varit KJ som öppnat den iaf och advokaten får väl inte tillträde till den under utredningen?

Men kan inte polis gå in utan att öppna sidan.
Citera
2013-07-04, 18:59
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:

Eller så kanske, ja nu skriver jag kanske....någon gått in för att se om den kan hjälpa till att undanröja bevis för mgm...
Citera
2013-07-04, 19:00
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
På KJ:s FB så skriver han och tipsar om en film Wargames den 11/5. Jag kollade upp denna film och den handlar om en lek som blir till ett deadly game......tycker detta är intressant utifrån de teorier som framkommit och vilket datum detta tips lades upp.

http://www.imdb.com/title/tt1543459/?ref_=sr_1

Beskrivning
En paintballomgång utvecklas till ett dödligt spel när tre sinnesrubbade ex-soldater sätter igång en katt och råtta-lek med sina intet ont anande medtävlande. Det leder till en blodig jakt, där alla är måltavlor och ingen går säker..

Tillägg: kikat igenom den och den är mkt rå och blodig!

Måste ju passa Kibba som hand i handske ..
Citera
2013-07-04, 19:01
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Pressen har skrivit om detta. Kolla medialänkarna i Boden styckmordet bloggen. Två separata grannar vittnar dessutom om att ha hört skriken och regerat på dem.

Men var inte ett vittne lite osäker på vilket datum det var....jag kan ha fel nu
Citera
2013-07-04, 19:02
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:

Det kan de säkert.

Jag bara gissar som alla andra. Men hursomhelst så finner jag det otänkbart att någon annan än polisen öppnat sidan och gjort så att allmänheten även kunnat ta del av den- med tanke på utredningsläget. Varför kan man bara spekulera i. De kanske vill ha nya tips av allmänheten till söken som de nu genomför?
Citera
2013-07-04, 19:04
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Men var inte ett vittne lite osäker på vilket datum det var....jag kan ha fel nu

Ena vittnet ja, inte det andra. De var två- vilket ger skriken ett högre bevisvärde anser jag iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in