Vart köper man matteböcker? Å hur övar man bäst upp svenska o engelska?
Alltså så man inte går på någon HSP bok....
Jag köpte Matematik 5000 1c på adlibris. Jag tror emellertid att man kan låna den på de flesta bibliotek i landet, om annat en bok med motsvarande innehåll.
Det bästa sättet att öva upp sin svenska och engelska torde vara att läsa artiklar och skönlitteratur, samt öva på ord.
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
Själv föredrar jag inte att konsumera böcker, men men
skämt åsido,
matten på högskoleprovet är endast matte 1c
Okej, jag har dock sett en del personer här på forumet som hävdar att matte 2c också är av relevans inför högskoleprovet.
Senast redigerad av Osakasun 2013-07-04 kl. 19:09.
Jag köpte Matematik 5000 1c på adlibris. Jag tror emellertid att man kan låna den på de flesta bibliotek i landet, om annat en bok med motsvarande innehåll.
Det bästa sättet att öva upp sin svenska och engelska torde vara att läsa artiklar och skönlitteratur, samt öva på ord.
Okej, jag har dock sett en del personer här på forumet som hävdar att matte 2c också är av relevans inför högskoleprovet.
För mig är Matematik 5000 serien ny för mig, jag har tidigare kört Komvux 300 eller om det heter 3000. Sedan Pyramid C/D (fast har endast matte C).
Här följs 5000 serien http://www.bokus.com/cgi-bin/product_search.cgi?series=Matematik%205000
Det tycks ligga runt ca 350 styck, men måste väl ändå finnas på andra o tredje hands marknaden?
Apropå 3e hands (om det ens kan heta så), hur ska man värdera böcker då? Jag har 3 böcker som är helt oanvända samt 1 bok som är ren o fin. finns det värde på dessa böcker? Vad skulle man generellt säga? Jag vet att detta är OT o viss reklam, men i den mån det går, finns det något man kan säga utan att "säga för mycket" o bryta mot regel 1.01. Reklam och annonsering ?
Tack för tipset om 5000 serien Väl ingen reklam?
Edit: Känner nu att jag inte kan ta till mig denna länk http://www.matteboken.se/lektioner/hogskoleprov/xyz-vt12-del-c/uppgift-1
men jag tror att matteboken.se är en bra sida för att klara kvanten o även andra mattekurser. den ser ut att ta med det man lätt kan glömma. Överskådligt om inte annat. Ska kolla upp detta under dagen. har ju tidigare känt till att sajten är bra, men detta var en positiv överraskning gällande menyraden till höger (y)
Formelsamling finnes nationella prov formelsamlingen.se
Återigen, ser bra ut, men inte kollat igenom.
Mod, om ni vill radera mitt inlägg, snälla, skicka inlägget först till mig så kan jag redivera det. Tänker främst på 1a spoilern.
gnatt
Senast redigerad av Argh123 2013-07-05 kl. 00:14.
Hoppar in i tråden här med en fråga: hur mycket får man kladda på provpappret? Eller får man ett kladdpapper? Jag tänkte på matematikdelarna där det kan vara användbart att ställa upp addition/subtraktion/division/multiplikation istället för att räkna med huvudräkning.
Hoppar in i tråden här med en fråga: hur mycket får man kladda på provpappret? Eller får man ett kladdpapper? Jag tänkte på matematikdelarna där det kan vara användbart att ställa upp addition/subtraktion/division/multiplikation istället för att räkna med huvudräkning.
Såvitt jag minns får man inget särskilt kladdpapper, man får däremot kladda på på de papper som man får.
Det är tillåtet att kladda i provhäftet, d.v.s. det häftet där frågorna finns. Det är utformat så att man ska ha plats att kladda lite under varje fråga. På svarshäftet får man däremot inte göra något annat än att just svara.