2013-07-03, 16:50
Medlem
Osakasuns avatar
Är det verkligen nödvändigt att konsumera Matte 2c? Vad finns i den kursen som kan tänkas komma på högskoleprovet, som inte Matte 1c tar upp?
Citera
2013-07-04, 08:49
Medlem
Argh123s avatar
Vart köper man matteböcker? Å hur övar man bäst upp svenska o engelska?
Alltså så man inte går på någon HSP bok....
Citera
2013-07-04, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakasun
Är det verkligen nödvändigt att konsumera Matte 2c? Vad finns i den kursen som kan tänkas komma på högskoleprovet, som inte Matte 1c tar upp?

Själv föredrar jag inte att konsumera böcker, men men
skämt åsido,

matten på högskoleprovet är endast matte 1c
Citera
2013-07-04, 19:02
Medlem
Osakasuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argh123
Vart köper man matteböcker? Å hur övar man bäst upp svenska o engelska?
Alltså så man inte går på någon HSP bok....

Jag köpte Matematik 5000 1c på adlibris. Jag tror emellertid att man kan låna den på de flesta bibliotek i landet, om annat en bok med motsvarande innehåll.

Det bästa sättet att öva upp sin svenska och engelska torde vara att läsa artiklar och skönlitteratur, samt öva på ord.

Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
Själv föredrar jag inte att konsumera böcker, men men
skämt åsido,

matten på högskoleprovet är endast matte 1c

Okej, jag har dock sett en del personer här på forumet som hävdar att matte 2c också är av relevans inför högskoleprovet.
Senast redigerad av Osakasun 2013-07-04 kl. 19:09.
Citera
2013-07-04, 23:56
Medlem
Argh123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakasun
Jag köpte Matematik 5000 1c på adlibris. Jag tror emellertid att man kan låna den på de flesta bibliotek i landet, om annat en bok med motsvarande innehåll.

Det bästa sättet att öva upp sin svenska och engelska torde vara att läsa artiklar och skönlitteratur, samt öva på ord.

Okej, jag har dock sett en del personer här på forumet som hävdar att matte 2c också är av relevans inför högskoleprovet.

För mig är Matematik 5000 serien ny för mig, jag har tidigare kört Komvux 300 eller om det heter 3000. Sedan Pyramid C/D (fast har endast matte C).
Här följs 5000 serien http://www.bokus.com/cgi-bin/product_search.cgi?series=Matematik%205000
Det tycks ligga runt ca 350 styck, men måste väl ändå finnas på andra o tredje hands marknaden?
Tack för tipset om 5000 serien Väl ingen reklam?

Edit: Känner nu att jag inte kan ta till mig denna länk http://www.matteboken.se/lektioner/hogskoleprov/xyz-vt12-del-c/uppgift-1
men jag tror att matteboken.se är en bra sida för att klara kvanten o även andra mattekurser. den ser ut att ta med det man lätt kan glömma. Överskådligt om inte annat. Ska kolla upp detta under dagen. har ju tidigare känt till att sajten är bra, men detta var en positiv överraskning gällande menyraden till höger (y)
Formelsamling finnes nationella prov
formelsamlingen.se
Återigen, ser bra ut, men inte kollat igenom.
gnatt
Senast redigerad av Argh123 2013-07-05 kl. 00:14.
Citera
2013-07-07, 11:41
Medlem
Hoppar in i tråden här med en fråga: hur mycket får man kladda på provpappret? Eller får man ett kladdpapper? Jag tänkte på matematikdelarna där det kan vara användbart att ställa upp addition/subtraktion/division/multiplikation istället för att räkna med huvudräkning.
Citera
2013-07-07, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamikaaze
Hoppar in i tråden här med en fråga: hur mycket får man kladda på provpappret? Eller får man ett kladdpapper? Jag tänkte på matematikdelarna där det kan vara användbart att ställa upp addition/subtraktion/division/multiplikation istället för att räkna med huvudräkning.

Såvitt jag minns får man inget särskilt kladdpapper, man får däremot kladda på på de papper som man får.
Citera
2013-07-07, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av universalgeniet
Såvitt jag minns får man inget särskilt kladdpapper, man får däremot kladda på på de papper som man får.
Så det gör inget om uppgiftspappret är nedkladdat med liggande stolen?
Citera
2013-07-07, 12:40
Medlem
Citat:
Så det gör inget om uppgiftspappret är nedkladdat med liggande stolen?
Korrekt
Citera
2013-07-07, 13:33
Medlem
Argh123s avatar
Såvida inte kladdet är på svarshäftet.
Citera
2013-07-07, 13:45
Medlem
HuggeHs avatar
Citat:

Det är tillåtet att kladda i provhäftet, d.v.s. det häftet där frågorna finns. Det är utformat så att man ska ha plats att kladda lite under varje fråga. På svarshäftet får man däremot inte göra något annat än att just svara.
Citera
2013-07-07, 14:06
Bannlyst
man måste ha tur på provet. Säg vad ni vill men det handlar mycket om tur, rätta frågorna, rätt grej man sätter i osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in