Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-07-04, 13:18
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Tja, han är inte medlem i partiet och inte längre välkommen på några tillställningar efter att han ställde sig och posade för fotografen i denna arrangerade bild (detta upptäcktes försent av våra funktionärer). Fotografen visste mycket tydligt vilken bild han ville ha; SvP-symbolen skulle synas och killens tatuerade skalle. Personen ställde gärna upp och posade trots att han inte ens innehar medlemskap.
Posade = Media frågade om de fick ta ett kort och han svarade "ja", antar jag? Och sen är han, en av endast 200 pers i hela Sverige som partiet lyckas locka till sina demonstrationer, inte längre välkommen. Löjligt och fegt. Luktar hybris. SvP ska vårda sin sympatisörer, inte stänga ute.
Citera
2013-07-04, 13:18
Medlem
8814s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Helt klart med positivt än negativt iaf, det är bra.
Dock synd om folk som inte kan granska kritiskt och tror att snubben med tatueringen i bakhuvudet är en SvP-medlem/stereotypisk sympatisör. Judeblaskan vinklar nåt enormt.

Verkar som om Kadhammar ska starta en ny artikelserie idag "Kadhammar i Europa: Extramhögern förenas från gata till parlament. Allt är invandrarnas fel"

"I Aten sprider svartklädda, muskelbyggande nynazister rädsla på gatorna"
Citera
2013-07-04, 13:19
Medlem
Mr.Goats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khayyam
Jag uppskattar flera av SvP:s företrädare, framför allt personerna bakom det utmärkta Radio Framåt: Dan Eriksson, Jonas De Geer och Magnus Söderman. Men bilderna från demonstrationer och dylikt tyder på att det främst är fotbollshuliganer och liknande som söker sig till partiet för närvarande. Jämför detta med vilka personer som besökte årets Identitär Idé: http://redaktion.motpol.nu/wp-content/uploads/2013/07/Philippe-Vardon.jpg. Vad är det som gör att den identitära rörelsen tycks locka till sig ett helt annat, och i mitt tycke mer eftersträvansvärt, klientel?

Fast det där är ju bara struntprat..

Problemet är ju inte att "fotbollshulliganer" demonstrerar, de behövs när anti-vita och annat patrask försöker sabotera ordningen.
Problemet är att identitära fegisar mfl. inte vågar demonstrera och visa sig utan gömmer sig i någon lokal.

Hade du själv deltagit hade du förstått att bilderna från AB som vanligt inte ens nästan reflekterar verkligheten, de flesta som deltar är vanliga svenssons.
Citera
2013-07-04, 13:21
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Goat
Fast det där är ju bara struntprat..

Problemet är ju inte att "fotbollshulliganer" demonstrerar, de behövs när anti-vita och annat patrask försöker sabotera ordningen.

Problemet är att identitära fegisar mfl. inte vågar demonstrera och visa sig utan gömmer sig i någon lokal.

Hade du själv deltagit hade du förstått att bilderna från AB som vanligt inte ens nästan reflekterar verkligheten, de flesta som deltar är vanliga svenssons.
Exakt. Men enligt Dan, ledande inom SvP, är de inte längre välkomna om de råkar bli fotade av media.
Citera
2013-07-04, 13:21
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Posade = Media frågade om de fick ta ett kort och han svarade "ja", antar jag? Och sen är han, en av endast 200 pers i hela Sverige som partiet lyckas locka till sina demonstrationer, inte längre välkommen. Löjligt och fegt. Luktar hybris. SvP ska vårda sin sympatisörer, inte stänga ute.

Den här snubben är ett extremfall för alla som vet vem han är. För övrigt deltog 260 i demonstrationen, inte 200.
Citera
2013-07-04, 13:23
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Exakt. Men enligt Dan, ledande inom SvP, är de inte längre välkomna om de råkar bli fotade av media.

Den här specifika personen är inte längre välkommen. Antingen kan du inte läsa eller så ljuger du medvetet, välj själv.
Citera
2013-07-04, 13:23
Medlem
Citat:
Jag uppskattar flera av SvP:s företrädare, framför allt personerna bakom det utmärkta Radio Framåt: Dan Eriksson, Jonas De Geer och Magnus Söderman. Men bilderna från demonstrationer och dylikt tyder på att det främst är fotbollshuliganer och liknande som söker sig till partiet för närvarande. Jämför detta med vilka personer som besökte årets Identitär Idé: http://redaktion.motpol.nu/wp-content/uploads/2013/07/Philippe-Vardon.jpg. Vad är det som gör att den identitära rörelsen tycks locka till sig ett helt annat, och i mitt tycke mer eftersträvansvärt, klientel?

Den är pretto, består av ganska få människor och möts i hemliga och slutna sammanhang?
Citera
2013-07-04, 13:25
Medlem
Livetsteaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Vi har alltid levat och kommer alltid att leva i en sån värld. Tävlingen pågår för fullt även om de flesta vita västerlänningar inte fattar det nuförtiden pga. flera decenniers indoktrinering och betingning. Nästan alla icke-vita är medvetna om tävlingen och fiendskapen. De ser oss som fiender och tävlar med oss. Den som tror något annat är en naiv stackare och dåre. Judarna ser oss som fiender de vill förslava och utrota och de har ju länge högst medvetet tävlat med oss och skadat oss på olika sätt.

Innan 1945 så fattade nästan alla vita hur det låg till och bildade män diskuterade och skrev böcker om ämnet. The Rising Tide of Color, The Revolt Against Civilization och The Passing of the Great Race var populära böcker i USA under denna era. Idag så är t.o.m. etniska nationalister i grunden och innerst inne ofta kulturmarxister, liberaler och humanister eftersom de så fullständigt har marinerats i kulturmarxism under hela sina liv att de helt enkelt inte kan bryta sig utanför det mentala fängelse som de utvalda har byggt upp för och runt den vite mannen.

Hur kan klassisk etnisk nationalism någonsin vara ett steg i fel riktning när våra vita folk bevisligen håller på att försvinna och förintas mitt framför våra ögon? Hur kan återskapandet av etniskt homogena vita nationer och samhällen (som det var på 1950-talet och tidigare fast ännu bättre) vara ett steg i fel riktning?!

Ja det hoppas jag verkligen för annars finns det inget hopp eller existensberättigande för partiet och då finns det heller ingen anledning att stödja partiet.

Var Sverige helt isolerat på 1950-talet? Allt snack om "helt isolerat" är bara klassisk anti-vit judepropaganda och det är tragiskt att folk som kallar sig för nationalister så ofta använder klassiska judiska propagandamemer mot nationalister och nationalism.

Mycket bra svar
Självklart förstår jag att det i princip pågår ett ständigt krig i världen mellan folkslag och att mitt förra inlägg kanske verkar vara lite väl mesigt för att kalla sig nationalist.
Att vi har nationalister med något skilda åsikter tror jag bara är bra så att vi kan föra diskussioner.

Jag tycker också att att vi är alldeles för öppna idag och har gett bort väldigt mycket och att Sverige och framförallt Europa borde tänka lite mer på sig själva. I vissa sakfrågor kommer det alltid finnas olika åsikter men jag hoppas att vi strävar efter samma mål i slutändan.
Citera
2013-07-04, 13:26
Medlem
Citat:

Såhär är det alltid med mindre fenomen, alltså att representationen inte motsvarar populationen. Men i takt med att partiet växer kommer fler svenssons att ansluta sig, så enkelt är det. Min bestämda uppfattning är att det är ytterst få subkulturella element i partiets sammansättning, åtminstone i medlemsskaran av vad jag kunnat se. Det känns som att nationalismen blir mer och mer rumsren för varje dag som går, och därmed kommer tillväxten få ytterligare en knuff.

Syftar du på killen med tatuering i skallen ska det tydligen vara en person som inte ens företrädde SvP av vad jag vet, utan skämtorganisationen Right Wing Resistence. Så jag antar att du kan räkna bort honom om det stämmer.
Citera
2013-07-04, 13:29
Medlem
Mr.Goats avatar
Citat:

Jag reagerade som dig först.
Men sedan kikade jag på personen i frågas blogg och kan faktiskt förstå mr. Dan.
Citera
2013-07-04, 14:02
Medlem
Vilket gnäll. Vad är det med folk som drabbats av nån form av judisk elitism? I slutändan så handlar det förstås bara om veka jävla hycklare som ska sitta hemma och klaga framför datorn om att folket som faktiskt är ute och engagerar sig för svenskarna (till skillnad från dem själva) inte riktigt är förmer än alla andra, lite finare, intellektuella skrivbordsnationalister.
Men sanningen är att det är dessa ''skinnskallar'', kalla det vad du vill, som kommer stå för räddningen av vårt folk och som man kommer kunna räkna med när helvetet brakar loss på riktigt.
Citera
2013-07-04, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jaha, du är en SD-sympatisör som ser SvP som ett skitparti. Låt mig gissa: hade SD genomfört exakt samma aktion så hade du hyllat sönder den. Fokusera du på er öppna svenskhet istället för att spy galla här i fortsättningen tack.
Nu är du helt fel ute, jag skulle aldrig rösta på någon av dessa partier över min döda kropp. Dock ser jag inte anledning till att SD skulle genomföra någon slags kupp för de är väl en aning mer civiliserade än vad SvP är och hamnar inte i slagsmål med väljare i almedalen, säger mycket om kvalitén på de företrädarna för Svenskarnas tomte parti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in