2013-07-04, 12:30
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Dammegårds verk är utan tvekan sakligt och är en mycket väl underbyggd sammanställning av det som verkligen gått att verifiera. Slutsatsen om statskupp i smyg kan då knappast heller ifrågasättas.
Något hafsverk är det då rakt inte. En hel stab med god finansiering måste ha stått bakom Dammegård. Då det gäller anstiftan och vilka som verkligen utförde mordet verkar man i hemlighet vara överens västmakter emellan. Allt vad Holmér kom fram till är därmed utlämnat men frågorna här blir istället desto mer talande i det större perspektivet mellan raderna.

Merparten av boken är klippt och klistrat från andra böcker och källor, så som Borgnäs och de finska bröderna.
Citera
2013-07-04, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Merparten av boken är klippt och klistrat från andra böcker och källor, så som Borgnäs och de finska bröderna.

Som jag anade då.

Ett hafsverk.
Citera
2013-07-04, 14:39
Medlem
p.norths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Perä sköt sig mee ett hagelgevär i en grannes åsyn trettonde oktober 1993. Borgnäs skriver om detta i "En iskall vind drog genom Sverige".
oki, man kan säga att han blev allt mer ostabil i psyke.
jag måste ändå fråga, hände det nå speciellt ang mop under sommaren/hösten -93 som avgjorde att B.P tog sitt liv, må tro?
Citera
2013-07-04, 15:05
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palmemannen86
Som jag anade då.

Ett hafsverk.

... .och det är bokstavligen klippt och klistrat. Han har inte ens brytt sig om att skriva om innehållet han kopierar med egna ord så vitt jag minns.
Citera
2013-07-04, 15:44
Medlem
Citat:
... .och det är bokstavligen klippt och klistrat. Han har inte ens brytt sig om att skriva om innehållet han kopierar med egna ord så vitt jag minns.

Nej, det börjar bli mer tydligt att somliga floodar den här tråden med vilseledande konstateranden och annat. Jag kan till viss del ta på mig att den typen av skribenter har fått fortsätta att fylla den här tråden då jag besvarat vissa tramsinlägg. Men jag förstår nu att det är bäst att låta bli.
Citera
2013-07-04, 16:57
Bannlyst
Citat:

Sen försöker Dammegård på sin Facebook få det till att det är en del av konspirationen att inget förlag vill ge ut hans bok
Citera
2013-07-04, 17:28
Medlem
Krokofils avatar
Är bröderna Poutiainen fortfarande aktiva/engagerade i MOP? Dags för en uppföljare till "Inuti Labyrinten".
Citera
2013-07-04, 17:35
Bannlyst
Citat:
Nej, det börjar bli mer tydligt att somliga floodar den här tråden med vilseledande konstateranden och annat. Jag kan till viss del ta på mig att den typen av skribenter har fått fortsätta att fylla den här tråden då jag besvarat vissa tramsinlägg. Men jag förstår nu att det är bäst att låta bli.

Vad bra att du äntligen har förstått det. Det brukar ju vara svårt annars att lära gamla hundar sitta fint. Trams avslöjar dig, käre vän.

Tillbaka till ryssarna: Ja, hade någon rysk u-tjänst legat bakom MOP, så hade säkerligen locket lagts på av samtliga internationella storheter. Jag gissar också att alla u-tjänster har en känslig nagel i ögat på varandra, vilket både förebygger och förhindrar läckage av uppgifter och information. Ungefär så som jag gissar att Anders Jallai &Co tycks ha en nagel i ögat på Ingvar Carlsson och förre SSI-schefen. Om inte hade knappast Jallai beskrivit dem så jävligt taskigt i sin bok Landsförrädaren och om inte borde ju både IC och Loklinth/Lokind stämt Jallai vid det här laget kan man tycka. Frågan är bara vilket läger Jallai jobbar för? Knappast Wikileaks iallafall. Vad Securitas och Douglasfamiljen som har finansierat Jallai står för och jobbar för har jag ingen aning om men de är väl knappast vänner till socialdemokraterna kan jag tänka.

Någon skrev att det kan ha varit en kontraspionageoperation som pågick vid Sveavägen 28 februari 1986 där man ville "röka ut" en spion och inte någon kuppförsvarsövning. Det tror nog jag också. Palme kan ha varit målobjektet eller så kan Palme ha agerat lockfågel som den gamle u-tjänstman han faktiskt var. Gotlänningen som är Sveriges minst kände spion uppgav att han hade bedrivit knarkspan samma dag på samma adress men varför skulle han ha gjort det? Han jobbade ju vid SÄPO:s kontraspionage och inte på stockholmspolisens knarkspan. Dessutom tycks han ha ett horn i sidan till ryssarna eftersom han "tiggde bråk" via Uppdrag Granskning för några år sedan, då han anklagade dem för att ha dumpat radioaaktivt avfall i Östersjön. Spionvärlden tycks vara en ganska så ful, kall och rå värld full av lögner.

Tittar just nu på Carre´s "Älskade spion". Gruvligt långsam i handlingen men rekommenderas ändå. I serien dyker faktiskt också en kvinnlig "Rotschild" upp, men det är inte Emma Rotschild som Palme var bekant med.
Senast redigerad av tundra2000 2013-07-04 kl. 17:48.
Citera
2013-07-04, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Frågan är vad som var så smart med att vara på väg till VG i USA då detta vittne istället mördades. Ölvebro måste ha varit bra korkad för att inte rentav ha orsakat tystandet av VG.

Man tänker ju sig att mordet på VG skedde för att han inte skulle få bli
förhörd av Ölvebro.
Då är ju Ölvebro inte del i mörkläggningen, i varje fall inte vid den tidpunkten.

Han skulle då alltså ha tagit över utredningen med ett öppet sinnelag, och
efter händelsen med VG har någon satt sig ner med Hans och förklarat att:
-"Det här Hans, det rår du inte på. Nu går du vidare med en ensam GM. Polisspår,
Natospåret och Sydafrika låter du bli. Förstår du det?"

Är det nån som är Ölvebroarkeolog som kan sätta fingret på när det kan ha varit?
Citera
2013-07-04, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
oki, man kan säga att han blev allt mer ostabil i psyke.
jag måste ändå fråga, hände det nå speciellt ang mop under sommaren/hösten -93 som avgjorde att B.P tog sitt liv, må tro?

Anki och Annelie.
Citera
2013-07-04, 18:20
Medlem
Citat:
Som jag anade då.

Ett hafsverk.
Ja, dåligt språk med en massa fel också. Irriterande.
Dock. I boken framgår det som bröderna Palme pratade om hos Skavlan.
Att föräldrarna hade försökt få tag i Säpo innan de gick ut men att de inte fått nåt svar på telefonen.
Det var nytt i alla fall för mig när jag såg programmet men det visste tydligen Ole ändå.
Annars, som sagt- ingen bra bok.
Citera
2013-07-04, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baudolino
Anki och Annelie.

Gissning eller fakta? Skulle dekorimamannen varit BP menar du och hans alibi falskt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in