2013-07-03, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castalius
Vilket uttalande syftar du på ovan?

I januari 1994 sa Ölvebro i en intervju med Expressen att han trodde mordet skulle vara löst "under våren". I mars samma år gick TV2:s Rapport ut med uppgiften att Ölvebros optimism byggde på starka misstankar mot en stockholmare i 40-årsåldern. Denna person passade in på den gärningsmannaprofil som tagits fram.

Personen ifråga skulle emellertid inte ha varit Christer Pettersson, utan en som benämnts med bokstaven "L". Denna person hade tagit kontakt med utredningen sex veckor efter mordet och berättat om sina egna iakttagelser vid Adolf Fredriks kyrka mellan 23.15 och 23.20 mordkvällen.

Källa: Wall, Gunnar, Mörkläggning: statsmakten och Palmemordet (1997), s. 865-866.

Det bör väl vara vittnet A*f L*und*n
Citera
2013-07-04, 09:00
Medlem
p.norths avatar
en citat ur boken StatskuppISlowmotion

"-Vi är intresserade av alla tips och arbetar
utan förutfattade meningar med en rad
tänkbara motiv. Det enda spår som jag
vägrar att befatta mig med är Polisspåret"
Spaningsledare Hans Ölvebro
Citera
2013-07-04, 10:00
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palmemannen86
http://www.publikt.se/artikel/hon-jobbade-mitt-i-palmeutredningen-38190
Som sagt, jag tror att han var duktig.
Ölvebro var säkert duktig men knappast bättre än Holmér. Båda kan ha gått med på att tysta ner historien men Ölvebro fick ta på sitt samvete att istället få en oskyldigt dömd och att få tyst på återstående vittnesmål. Allt som sedan ändå kunde bekräfta vad Holmér hade kommit fram till via det av Näss uppmuntrade men uppenbart fejkade PKK-spåret hänvisades till Holmér vars trovärdighet då måste sänkas i motsvarande grad. Frågan är hur många av Holmérs supportrar som strök med då Estonia sänktes. Och oavsett vad som sedan hände med VG så är Ölvebro definitivt ansvarig för att denne stackare tystades som vittne.
Citera
2013-07-04, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
en citat ur boken StatskuppISlowmotion

"-Vi är intresserade av alla tips och arbetar
utan förutfattade meningar med en rad
tänkbara motiv. Det enda spår som jag
vägrar att befatta mig med är Polisspåret"
Spaningsledare Hans Ölvebro

Är inte alla citat och uppgifter i StatskuppIslowmotion hämtade från någon annanstans. Så till vem har spaningsledare Hans Ölvebro sagt sådär?

Angående StatskuppIslowmotion:
Jag har bara ögnat igenom den, men jag tycker den såg ut som ett hafsverk.
Citera
2013-07-04, 10:12
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Till saken hör att Jan Sundström gjorde bort sig så totalt med sin Rättsinformation AB till hyresvärdar att advokatsamfundets medlemmar reagerade och undrade hur han ändå kunde få hålla på som han gjorde. Nu fattar jag varför. Krantz avslöjade honom ännu mer som den misslyckade Säponisse han var.
Citat:
Jag förstår verkligen inte någonting av vad det är du skriver just nu.
Dina vilseledare och experter på falska angivelser vill heller inte att du skall förstå.
Citera
2013-07-04, 10:21
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SavileRow
Med Sven Asplings död år 2000 slöts den sista musslan. Heroiskt av er att fortsätta trots allt.
Enligt Tunander som tydligen fått besked från den telefonkontroll som Lingärde kunde berätta mer om så hade Aspling varit den siste att ringa till Palmes bostad och säga återbud till något avtalat möte efter bion. Polisman G kom istället med Harvardakten i sin hand kan man tänka.
Citera
2013-07-04, 10:29
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castalius
Agrell framstår som en oerhört seriös och initierad forskare. Ställer sig lika kritisk och saklig till såväl långsökta konspirationsteorier som misstankar riktade mot ensamma galningar där bevisningen är långt ifrån övertygande....
Agrell är typiskt offer för mörkläggningen där varje bevis eller vittnesmål värderas efter anonyma överhetens intressen och önskan att få tillhöra dess utvalda krets.
Citera
2013-07-04, 10:31
Medlem
Citat:
Dina vilseledare och experter på falska angivelser vill heller inte att du skall förstå.

Du uttalar dig väldigt självsäkert. Som att du råkar vara en som vet men som stör kommunikationen människor emellan.
Citera
2013-07-04, 10:44
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Du uttalar dig väldigt självsäkert. Som att du råkar vara en som vet men som stör kommunikationen människor emellan.
Har kommunikationen anonyma mobbflocken emellan mot mig som individ mer människovärde?
Citera
2013-07-04, 10:47
Medlem
Citat:
Har kommunikationen anonyma mobbflocken emellan mot mig som individ mer människovärde?

Mot dig? Kom igen nu, Ove. Jag kan bara tala för mig själv men jag skiter i dig sedan jag insåg att du både var och är totalt ointressant. Av hövlighet har jag svarat dig när du besvarat mina inlägg.

Men vem försöker jag lura, har du någonsin varit intresserad av någon annans svar än ditt eget?
Citera
2013-07-04, 11:24
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Är inte alla citat och uppgifter i StatskuppIslowmotion hämtade från någon annanstans. Så till vem har spaningsledare Hans Ölvebro sagt sådär?
Angående StatskuppIslowmotion:
Jag har bara ögnat igenom den, men jag tycker den såg ut som ett hafsverk.
Dammegårds verk är utan tvekan sakligt och är en mycket väl underbyggd sammanställning av det som verkligen gått att verifiera. Slutsatsen om statskupp i smyg kan då knappast heller ifrågasättas.
Något hafsverk är det då rakt inte. En hel stab med god finansiering måste ha stått bakom Dammegård. Då det gäller anstiftan och vilka som verkligen utförde mordet verkar man i hemlighet vara överens västmakter emellan. Allt vad Holmér kom fram till är därmed utlämnat men frågorna här blir istället desto mer talande i det större perspektivet mellan raderna.
Citera
2013-07-04, 12:23
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Visst är det märkligt att så många liv har släckt pga palmemordet, en del hade nog infon ang mordet, det är som man har ett försprång och koll på ALLT, en läcka/avlyssning i Palmeutredarna. Tänkte på V.G blev mördad när Ölvebro skulle ta tag i han, vittnet i Sydafrika som skulle in för att vittna, skulle inte förvåna mej om B.P blev mördad också. Nä mycket konstigheter o sammanträffande ang Palmemordet.
Perä sköt sig mee ett hagelgevär i en grannes åsyn trettonde oktober 1993. Borgnäs skriver om detta i "En iskall vind drog genom Sverige".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in