2013-07-04, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanhessling
Köper aldrig spel där. Alldeles för jävla dyrt. Man vill ju ha råd med annat också. Därför så köper jag mina spel på just Media Markt. Senaste spelet jag köpte där kostade 444 kr. Andra butiker kostade det runt 600.
Jo samma här, men nu är det bara just Gay-msnopp som säljer Special Edition vilket jag ska ha, så då är man tvingad till att gå in där och förboka. Ger mig fan på att det blir massa problem vid release, att varorna inte räcker till eller något.
2013-07-04, 02:26
Medlem
vanhesslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Jo samma här, men nu är det bara just Gay-msnopp som säljer Special Edition vilket jag ska ha, så då är man tvingad till att gå in där och förboka. Ger mig fan på att det blir massa problem vid release, att varorna inte räcker till eller något.

Just på grund av dom säljer det och att det kostar så satans mycket så kommer jag köpa den vanliga versionen. På Media Markt förmodligen.
2013-07-04, 09:57
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av champagneshower
"The only versions of the game that we have announced are for the Xbox 360 and PlayStation®3 which are set for a September 17th worldwide release. We don’t have anything to share about the possibility of a next-gen or a PC platform release at this time and we are completely focused on delivering the best possible experience for the consoles people have right now."

Så, nu kan alla sluta ställa frågor om PC och next-gen. Tack på förhand

Tråkigt om det verkligen inte kommer till PC. Jag äger förvisso Xbox360 och kanske även köper nya när den kommer ut, men det är egentligen enbart fighting, bilspel och sportspel som jag tycker fungerar bra på konsol. Nu är GTA förvisso delvis ett bilspel, men det är minst lika mycket springa-och-skjuta spel och de har jag aldrig varit speciellt glad över när jag testat dem på konsol.

Förstår att det naturligtvis handlar om att fokusera på de plattformar som de tjänar mest pengar på, så man får väl helt enkelt hoppas att det går att koppla in mus och tangentbord till kommande xbox.
2013-07-04, 10:02
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Tråkigt om det verkligen inte kommer till PC. Jag äger förvisso Xbox360 och kanske även köper nya när den kommer ut, men det är egentligen enbart fighting, bilspel och sportspel som jag tycker fungerar bra på konsol. Nu är GTA förvisso delvis ett bilspel, men det är minst lika mycket springa-och-skjuta spel och de har jag aldrig varit speciellt glad över när jag testat dem på konsol.

Förstår att det naturligtvis handlar om att fokusera på de plattformar som de tjänar mest pengar på, så man får väl helt enkelt hoppas att det går att koppla in mus och tangentbord till kommande xbox.

GTA fungerar mycket bättre på konsol. Tycker man tappar 50% av spelupplevelsen genom att spela GTA på PC, aldrig förstått dem som gör det.
2013-07-04, 11:27
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
Jag kommer må dåligt över att vara tvungen att spela gta på Xbox.. Fyfan ni som spelar skjut spel på Xbox? Hur kan man ens tycka det är kul? Dessa spakar är ju förjävliga att sikta med? Sedan så var det väll autoaim på gta på konsol förr? Svårt spelet blir då haha!..

Jag spelar inte GTA för att det ska vara svårt, jag tycker det är gött med autoaim.
2013-07-04, 16:44
Medlem
Costanza101s avatar
JAAA fan va gött, ännu en PC vs konsol diskussion, fan va härligt! fuck er alla, kuksugare.

Tycker inte om det här med att man kan byta karaktär när som helst, vet att jag kommer favorisera någon och skita i de andra.
2013-07-04, 17:06
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
" Hej vad vuxen jag är"

FYI har jag bokat spelet redan till 360. Även om jag hellre tar en PC kopia 7 dagar i veckan före en konsolkopia av spelet.
Grattis till rapportering för att du fortsätter PC/Konsol-diskussionen.

ON TOPIC, Ett par nya bilder från idag: http://www.rockstargames.com/newswire/article/51001/original-grand-theft-auto-v-artwork-friends-and-family.html

Bilen på första bilden påminner om en Audi A4 av senaste generation.
2013-07-04, 17:08
Medlem
Kaejkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge

ON TOPIC, Ett par nya bilder från idag: http://www.rockstargames.com/newswire/article/51001/original-grand-theft-auto-v-artwork-friends-and-family.html

Trodde att det skulle vara ingame bilder, men bättre än inget alls
2013-07-04, 19:47
Medlem
Drevs avatar
Vilken sida är bäst att förbeställa ifrån?
Siba elgiganten eller spelbutiken?
2013-07-04, 20:37
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
En skyddsväst i IV gör att man får dubbelt så mycket liv

Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Haha jaha. Trodde att det var en egen kategori som inte hade något med hur mycket liv man har. Förstod därför ingenting.
Nja, om man skall vara petig så är skyddsvästen i GTA IV en egen kategori. Man kan ju fortfarande dö även om man har allt "liv" från skyddsvästen. Den skyddar enbart mot kulor, inte mot fall, påkörningar, knytnävar, meleevapen osv. Så nej, man får inte dubbelt liv av skyddsvästen i IV.

Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge

Tycker mer att det liknar en Audi A5, på bilden ser den ut att vara tvådörrars och sidoblinkersen är i princip identisk med A5:an.
2013-07-04, 20:50
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autozione
Tycker mer att det liknar en Audi A5, på bilden ser den ut att vara tvådörrars och sidoblinkersen är i princip identisk med A5:an.
Du har rätt. Ser mer ut som en coupe nu när du säger det.
Angående backspeglarna så har alla nyare Audin den modellen numera.
2013-07-04, 21:49
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
GTA fungerar mycket bättre på konsol. Tycker man tappar 50% av spelupplevelsen genom att spela GTA på PC, aldrig förstått dem som gör det.

Varför?

Citat:
Ursprungligen postat av Drev
Vilken sida är bäst att förbeställa ifrån?
Siba elgiganten eller spelbutiken?

Webhallen. Av de du nämnde så skulle jag nog beställt från ElGiganten eftersom jag gillar dem mer än Siba och spelbutiken...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in