Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-07-04, 12:14
Medlem
Halmbals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Tja, han är inte medlem i partiet och inte längre välkommen på några tillställningar efter att han ställde sig och posade för fotografen i denna arrangerade bild (detta upptäcktes försent av våra funktionärer). Fotografen visste mycket tydligt vilken bild han ville ha; SvP-symbolen skulle synas och killens tatuerade skalle. Personen ställde gärna upp och posade trots att han inte ens innehar medlemskap.

Haha, klassiskt. Sådant patrask som alltid dyker upp och sympatiserar, men som vi inte ens vill ta i med tång.
Citera
2013-07-04, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Så länge det finns ett tydligt regelverk och det hela inte subventioneras av svenska skattebetalare så ser inte jag några problem med utländska utbytesstudenter. Grundprincipen är att det ska gynna svenskarna, och det tror jag det kan göra om vi har samarbeten med exempelvis tekniska universitet i Tokyo.

Det handlar om vad de har att erbjuda oss helt enkelt och vad vi tjänar på det. Ett utbytesprogram med Japan har vi sannolikt mycket att tjäna på, medan ett utbytesprogram med universiteten i Mogadishu bara är till vår egen nackdel.

Utländska gästprofessorer ser jag inga problem i alls, också förstås givet att det handlar om riktiga vetenskapliga discipliner och att dessa har något att bidra med.

För mig känns det viktigt att vi kan samarbeta med andra länder, även utomeuropeiska länder, både med utbytesstudenter men också att vi har utländska forskare vid universiteten.

William Pierce, Revilo P. Oliver och flera andra av de stora nationalistiska tänkarna och ideologerna var helt och hållet negativa och avvisande till detta. Trots din beundran av Pierce så framstår du nästan som en naiv liberal ibland käre Straybullet. Asiaterna är inte våra vänner och allierade. Vi är inte samma och har inte samma långsiktiga kollektiva intressen. Det får man aldrig glömma bort. De är i det större perspektivet konkurrenter och fiender. Kineser och andra östasiater är ju mer eller mindre spioner hela bunten. Den vita västvärlden har förlorat oerhört mycket på sin öppenhet och utbytesprogram för studenter och forskare. Då var det japaner och idag är det kineser som spionerar och stjäl kunskap, innovationer och hemligheter
Citera
2013-07-04, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Nej du kanske inte var så definitiv som jag ev gjorde sken av, det var under en diskussion om adopterade osv, men jag har för mig att du kom fram till att det enda moraliskt riktiga var att låta dom stanna.

Hursomhelst mkt trevligt att ni utvecklar er politik, det dokumentet ser jag framemot att få läsa.

Moraliskt riktigt enligt vilken moral? Kristendom eller sinnessjuk "humanism"? Var ska det ta slut? Var ska man dra gränsen? Eller ska man inte dra några gränser eftersom det är "elakt" och "grymt"? Ska de få stanna i utbyte mot att de steriliseras? Om det inte sker så kommer de ju att blanda sig med vita och redan idag så finns det garanterat många tiotusentals icke-vita adoptivbarn i Sverige och räknar man adoptivbarn och blandrasbarn med en svensk förälder så rör det sig kanske om flera hundra tusen individer. Det är verkligen inga försumbara mängder utan så mycket att det riskerar att permanent förändra stora delar av det svenska folkets genpool till det sämre. Bara de icke-vita adoptivbarn som idag finns i landet kommer alltså att permanent förändra betydande delar av det svenska folket i en icke önskvärd riktning om de tillåts att stanna och blanda sig med den svenska befolkningen. Detta är något som man måste fundera över, även om det är en fråga vars lösning kanske ligger ganska långt fram i tiden.
Senast redigerad av Varnagel 2013-07-04 kl. 13:09.
Citera
2013-07-04, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Tack för det svaret!
Det var bra att få det klargörandet.

Frågan ställdes med anledning av jag lite fått för mig att man sympatiserade något med
varandra, MC-gängen alltså och nationalister, men det är jag som har missuppfattat
saker och ting uppenbarligen.

Tack ännu en gång för att du tog dig tid att bemöta min undran.

Nja, däremot finns det ju vissa framträdande figurer inom partiet och rörelsen som mer eller mindre har skrutit om sin kriminella bakgrund och sina goda kontakter i den kriminella världen...
Citera
2013-07-04, 12:32
Medlem
Livetsteaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
William Pierce, Revilo P. Oliver och flera andra av de stora nationalistiska tänkarna och ideologerna var helt och hållet negativa och avvisande till detta. Trots din beundran av Pierce så framstår du nästan som en naiv liberal ibland käre Straybullet. Asiaterna är inte våra vänner och allierade. Vi är inte samma och har inte samma långsiktiga kollektiva intressen. Det får man aldrig glömma bort. De är i det större perspektivet konkurrenter och fiender. Kineser och andra östasiater är ju mer eller mindre spioner hela bunten. Den vita västvärlden har förlorat oerhört mycket på sin öppenhet och utbytesprogram för studenter och forskare. Då var det japaner och idag är det kineser som spionerar och stjäl kunskap, innovationer och hemligheter

Jag kan till viss del hålla med i det du säger, men vill vi verkligen leva i en sådan värld där vi ska vara helt isolerade, allt är en tävling och alla andra är fiender?
Visst ska man inte lita blint på alla men jag tror att det du förespråkar är ett steg i fel riktning. (Kanske de flesta av Svenskarnas Partis medlemmar tycker som du?)
Jag håller med om många punkter i Svenskarnas Parti och tycker inte att vi ska bli "mjukare" för att fiska röster men att isolera sig för mycket känns för mig inte rätt heller.
Citera
2013-07-04, 12:46
Medlem
Righteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jepp, för enbart personerna som syns på bilderna är medlemmar och inga andra människor. Eller inte. Skicka gärna ett PM med en bild på dig själv för jag antar att du, liksom personerna på bilderna, vågar stå för dina åsikter öppet.

För att bevisa att jag står för mina åsikter vill du att jag skicka en bild på mig själv till en nazist? Jag avböjer vänligast men bestämt.

Citat:
Ursprungligen postat av Halmbal
Japp, killen på bild 6 har inte i det offentliga att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av hejloltja
Ser ut som helt vanliga svenskar. Bortsett från bild 6 i bildspelet, den är nämligen på en medlem ur skämtorganisationen Right Wing Resistance Sweden. En annan bild på tatueringen går att hitta på dennes blogg ormarochspindlar.

Spelar ingen roll om han är medlem eller ej. Unga rebeller på internet borde veta att det är personer som honom som röstar på SvP. Jag har inget emot unga människor som röstar på SvP egentligen, men då ska dom veta vad partiet står för och vad det är för personer som är anhängare till partiet. Många ungdomar blir lurade. Bilden kan för de normalanpassade i samhället verka som avskräckning.
Citera
2013-07-04, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livetsteater
Jag kan till viss del hålla med i det du säger, men vill vi verkligen leva i en sådan värld där vi ska vara helt isolerade, allt är en tävling och alla andra är fiender?

Vi har alltid levat och kommer alltid att leva i en sån värld. Tävlingen pågår för fullt även om de flesta vita västerlänningar inte fattar det nuförtiden pga. flera decenniers indoktrinering och betingning. Nästan alla icke-vita är dock medvetna om tävlingen och fiendskapen. De ser oss som fiender och tävlar mot oss. Den som tror något annat är en naiv stackare och dåre. Judarna ser oss som fiender de vill förslava och utrota och de har ju länge högst medvetet tävlat mot oss och skadat oss på olika sätt.

Innan 1945 så fattade nästan alla vita hur det låg till och bildade män diskuterade och skrev böcker om ämnet. The Rising Tide of Color, The Revolt Against Civilization och The Passing of the Great Race var populära böcker i USA under denna era. Idag så är t.o.m. etniska nationalister i grunden och innerst inne ofta kulturmarxister, liberaler och humanister eftersom de så fullständigt har marinerats i kulturmarxism under hela sina liv att de helt enkelt inte kan bryta sig utanför det mentala fängelse som de utvalda har byggt upp för och runt den vite mannen.

Citat:
Visst ska man inte lita blint på alla men jag tror att det du förespråkar är ett steg i fel riktning.

Hur kan klassisk etnisk nationalism någonsin vara ett steg i fel riktning när våra vita folk bevisligen håller på att försvinna och förintas mitt framför våra ögon? Hur kan återskapandet av etniskt homogena vita nationer och samhällen (som det var på 1950-talet och tidigare fast ännu bättre) vara ett steg i fel riktning?!

Citat:
(Kanske de flesta av Svenskarnas Partis medlemmar tycker som du?)

Ja det hoppas jag verkligen för annars finns det inget hopp eller existensberättigande för partiet och då finns det heller ingen anledning att stödja partiet.

Citat:
Jag håller med om många punkter i Svenskarnas Parti och tycker inte att vi ska bli "mjukare" för att fiska röster men att isolera sig för mycket känns för mig inte rätt heller.

Var Sverige helt isolerat på 1950-talet? Allt snack om "helt isolerat" är bara klassisk anti-vit judepropaganda och det är tragiskt att folk som kallar sig för nationalister så ofta använder klassiska judiska propagandamemer mot nationalister och nationalism.
Senast redigerad av Varnagel 2013-07-04 kl. 13:11.
Citera
2013-07-04, 13:02
Medlem
ricardo22s avatar
Det verkar som att namnet på allas läppar den här veckan är SVP. 100 000 till valfonden och stort uppslag i dagens Aftonbladet. Måste vara bästa veckan hittills i partiets historia.
Citera
2013-07-04, 13:04
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Righted
För att bevisa att jag står för mina åsikter vill du att jag skicka en bild på mig själv till en nazist? Jag avböjer vänligast men bestämt.

Spelar ingen roll om han är medlem eller ej. Unga rebeller på internet borde veta att det är personer som honom som röstar på SvP. Jag har inget emot unga människor som röstar på SvP egentligen, men då ska dom veta vad partiet står för och vad det är för personer som är anhängare till partiet. Många ungdomar blir lurade. Bilden kan för de normalanpassade i samhället verka som avskräckning.

Jämför inte mig och mina partikamrater med en hollywoodnazist utan medlemskap i partiet så är du bussig.
Citera
2013-07-04, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Det verkar som att namnet på allas läppar den här veckan är SVP. 100 000 till valfonden och stort uppslag i dagens Aftonbladet. Måste vara bästa veckan hittills i partiets historia.
Ja, det var verkligen smart av partiet att närvara. Tror aldrig partiet fått så mycket uppmärksamhet tidigare. Tummen upp.
Citera
2013-07-04, 13:09
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Helt klart med positivt än negativt iaf, det är bra.
Dock synd om folk som inte kan granska kritiskt och tror att snubben med tatueringen i bakhuvudet är en SvP-medlem/stereotypisk sympatisör. Judeblaskan vinklar nåt enormt.

Verkar som om Kadhammar ska starta en ny artikelserie idag "Kadhammar i Europa: Extremhögern förenas från gata till parlament. Allt är invandrarnas fel"
Senast redigerad av NirvanA 2013-07-04 kl. 13:16.
Citera
2013-07-04, 13:15
Medlem
Khayyams avatar
Jag uppskattar flera av SvP:s företrädare, framför allt personerna bakom det utmärkta Radio Framåt: Dan Eriksson, Jonas De Geer och Magnus Söderman. Men bilderna från demonstrationer och dylikt tyder på att det främst är fotbollshuliganer och liknande som söker sig till partiet för närvarande. Jämför detta med vilka personer som besökte årets Identitär Idé: http://redaktion.motpol.nu/wp-content/uploads/2013/07/Philippe-Vardon.jpg. Vad är det som gör att den identitära rörelsen tycks locka till sig ett helt annat, och i mitt tycke mer eftersträvansvärt, klientel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in