2013-07-02, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Du känner uppenbarligen inte Bajen.
Man skulle kunna ha Barcelonas trupp och ändå inte lyckas gå upp. Vinnarmentaliteten existerar inte i Hammarby Fotboll.
Helt ärligt så kan jag inte se framför mig hur vi någonsin ska kunna gå upp till allsvenskan. Beror väl på att jag är en evig pessimist och tycker att dessa tre, snart fyra år i superettan känns som en evighet.

- Örgryte hamnar på övre halvan.
- GAIS kan lika gärna slåss om en uppflyttnings-plats som man kan åka ur superettan.
- Östersund kommer inte ta mer än 15 poäng.
- Degerfors får kvala ned till division 1.
- Brage floppar nu när man har lite förväntningar på sig.
- Ljungskile går i konkurs.
- Örebro kommer topp-3.
- Bajen kommer 4-8.

Några spekulationer inför säsongen. Hur många av dessa 8 sitter?
Strax halvvägs in i säsongen, kollar hur mina tips ligger so far.
Överskattat ÖIS än så länge.
GAIS är med i toppen i högsta grad, även om jag faktiskt själv trodde de skulle åka ur S1 i år. Kände Trelleborg-vibbar.
Östersund har redan tagit mer än 15 poäng.
Degerfors är klart bättre än jag trodde. Var helt säker på att de skulle kollapsa i år totalt.
Brages flopp är helt extrem, den prickade jag. Sju poäng upp till nästjumbon Värnamo...
Ljungskile har inte konkat än.
Örebro kommer vinna serien, de är för stabila för att tappa.
Känns som att mitt tips om att Bajen kommer 4-8 känns väldigt troligt i nuläget. Mer pekar på att vi kommer nia än trea dock.
Citera
2013-07-02, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serbarkarring
Känns spontant att det borde varit något värre än att ha satt på någons fru, det pratas om något brottsligt, skulle det isf ha varit äktenskapsbrott?

Jag ser noga att det vore värre om han nallat ur kaffekassan på kansliet än att sätta på någons fru...

ÖFK´s kanske bästa spelare, platsar lätt i de flesta allsvenska klubbar med skakig backlinje...
På sätt och vis, men skulle det varit något brottsligt skulle det väl blivit en polisiär fråga vilket inte är fallet här. Men om det nu stämmer det som det ryktas om här blir det ju ohållbart för stämningen i truppen att ha honom kvar även om det inte är han som stått för sveket som sådant.
Det är väl därför klubben inte vill gå ut med anledningen heller, då det ses som en privat angelägenhet vars spekulationer bara skulle eskalera om man gick ut med det offentligt. Vem som var den drabbade och vem tjejen var etc.
Citera
2013-07-02, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spawnlikes
Kom igen nu, någon måste veta vad som hänt med Gilligan?
Om han haft en romans med en spelarfru isf vem är spelaren?
Har hört från säker källa att han har stulit från lagkamrater i omklädningsrummet, upprepade gånger.
Han har även betett sig dåligt på krogen i samband med en lagfest och blivit utslängd.

Jag har inte hört något om att han skulle ha haft en romans med en spelarfru, låter som rykten enligt mig.
Citera
2013-07-02, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlXVIGustaf.
Har hört från säker källa att han har stulit från lagkamrater i omklädningsrummet, upprepade gånger.
Han har även betett sig dåligt på krogen i samband med en lagfest och blivit utslängd.

Jag har inte hört något om att han skulle ha haft en romans med en spelarfru, låter som rykten enligt mig.

Det där med krogen kan jag bekräfta eftersom jag själv var där... borde dock inte vara anledning till hans hastiga avsked...

Att sno från lagkompisar är väl det "lägsta" man kan göra? Och det förklarar då kommentarerna om att det skulle vara något brottsligt.
Synd på en jävligt bra spelare men jag är benägen om att hålla med om att han inte kan stanna i laget om han snott från lagkompisar....
Citera
2013-07-02, 19:30
Medlem
I och med att man än så länge inte en enda gång fått höra samma sak från två oberoende källor känns det rätt omöjligt att dra några slutsatser. Det som cirkulerar här hittills kan bara betraktas som lösa rykten än så länge. Men hoppas på det senaste, i och med att felet då utan tvekan skulle ligga hos honom.
Senast redigerad av Ivey 2013-07-02 kl. 19:32.
Citera
2013-07-02, 21:07
Medlem
Haha detta är sjukt! Jag mailade TV4 härromdagen för att höra om de tvunget kommer fortsätta visa Hammarby i varje omgång under hösten även om det skulle vara så att laget låg i ingenmansland i mitten. Fick detta svar, även om jag visste att Bajen var en sunkig klubb så tog detta ändå priset:

Citat:
Hej *mitt namn*,
Tack för ditt mail! Det finns flertalet orsaker till att Hammarby nu och även i fortsättningen kommer att figurera så flitigt i våra tv-sändningar. Dels bedömer vi klubbens dragningskraft vara starkt bidragande till att vi kan visa upp de fina tittarsiffror som vi faktiskt kan för Superettan i TV4 Sport, dels ingick vi i februari ett avtal med Arbetsförmedlingen som binder oss att sända Hammarby i TV4 Sport i varje omgång. Vi är glada att kunna vara en del av deras kraftsatsning för att stötta landets långtidsarbetslösa då Hammarby IF var den idrottsförening som enligt dem tydligast visade tendenser att rikta sig mot denna målgrupp. Som du säkert har noterat kommer vi dock även under hösten att i snitt sända tre matcher per omgång i TV4 Sport så möjligheten att ta del av även andra lag är den fortsatt stor. Via csports.se går det även att införskaffa diverse abonnemang för Superettan alternativt köpa enstaka matcher. Hoppas detta besvarar din fråga väl.
Med vänliga hälsningar Linda Torstensson TV4-gruppen
Citera
2013-07-02, 21:17
Medlem
Mahous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlXVIGustaf.

Kan bekräfta de två första punkterna och att den första är grunden till att han kickas.

Den tredje är delvis sann. Han har gökat runt friskt i damlaget vilket skapat upprörda känslor även där. Det ligger dock inte till grund för nån uppsägning och det är inte känt för mig att han skulle ha satt på nån lagkamrats brud.
Citera
2013-07-02, 21:27
Medlem
Mahous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Jag undrar hur många i Hammarby som håller god allsvensk klass i dagens trupp. Kennedy givetvis och Hopf antar jag. Finns de fler?
Efter att ha sett Kennedy ett par gånger i år är jag inte så säker. Visst, fina fötter, men han är allt annat än tempostark. Jag ser inte vad han skulle tillföra i ett bättre allsvenskt lag, där han inte kan få samma stjärnstatus utan blir en rollspelare.

Med det sagt är det hans individuella prestationer, med några fasta situationer i fokus, som gör att Gregg Berhalter fortfarande är anställd.

Tror hellre på att Daniel Theorin skulle kunna vara en hyfsad allsvensk mittback, möjligtvis Hopf som en dito målvakt.
Citera
2013-07-02, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mahou
Efter att ha sett Kennedy ett par gånger i år är jag inte så säker. Visst, fina fötter, men han är allt annat än tempostark. Jag ser inte vad han skulle tillföra i ett bättre allsvenskt lag, där han inte kan få samma stjärnstatus utan blir en rollspelare.

Med det sagt är det hans individuella prestationer, med några fasta situationer i fokus, som gör att Gregg Berhalter fortfarande är anställd.

Tror hellre på att Daniel Theorin skulle kunna vara en hyfsad allsvensk mittback, möjligtvis Hopf som en dito målvakt.
Kennedy hade funkat finfint i AS om han bara hade haft någorlunda bra kollegor på plan. En dålig spelare kan ju bli bra om resten av laget är det och vice versa.
Citera
2013-07-03, 01:30
Medlem
powkefs avatar
Tänkte åka och se Brage-Degerfors imorgon. Inträdet ligger väl över hundralappen och Brage ligger toksist. Är det värt det?
Citera
2013-07-03, 08:37
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Jag undrar hur många i Hammarby som håller god allsvensk klass i dagens trupp. Kennedy givetvis och Hopf antar jag. Finns de fler?

Guldborg Christensen och Michael Timisela skulle båda två platsa i bra allsvenska lag, sedan har Ledgerwood kvalitéer främst som defensiv mittfältare som skulle göra honom nyttig på ett bättre mittfält.
Citera
2013-07-04, 12:09
Moderator
easy_dans avatar
Snart kommer en riktig jävla rant om allt möjligt, beroende på hur många av ryktena jag hör stämmer.

Men oavsett så blir jag så trött och förbannad på hur våra juniorer behandlas, att vi fortsätter plocka in medelmåttor och utfyllnadsspelare istället för att lyfta upp talanger och satsa på att plocka in "stjärnspelare" P17 och P18-landslagsmän förpassa till U21 och läktaren för att mediokra spelare som Baggio, Adelstam och Carlsson ska värvas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in