2013-04-02, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DontRun
Tränarna tippar oss och Bajen till att gå upp i Allsvenskan, enligt DN. Personligen tror jag att vi klarar av pressen första året.

Vad säger ultras-bultras-bajen om det här då?

http://www.dn.se/sport/fotboll/hammarby-och-osk-tunga-favoriter
http://www.dn.se/sport/fotboll/snack-och-surr-om-superettan

Tror inte det finns någon Bajare som är nöjd med att vi ska lira på konstgräs. Fotboll ska liras på riktigt gräs punkt.

Sen känns det på något sätt orättvist att just vi ska få konstgräs, som trots allt har en av Sveriges bästa mattor på Söderstadion.
Citera
2013-04-02, 20:09
Medlem
DontRuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mojojojojojo
Tror inte det finns någon Bajare som är nöjd med att vi ska lira på konstgräs. Fotboll ska liras på riktigt gräs punkt.

Sen känns det på något sätt orättvist att just vi ska få konstgräs, som trots allt har en av Sveriges bästa mattor på Söderstadion.
Förstår självklart att det inte är kul att vara en i ledet att byta till konstgräs. Jag syftade på att tränaren öppet går ut med att han stödjer något som går emot hela Bajen-idealet.
Citera
2013-04-02, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DontRun
Tränarna tippar oss och Bajen till att gå upp i Allsvenskan, enligt DN. Personligen tror jag att vi klarar av pressen första året.

Vad säger ultras-bultras-bajen om det här då?

http://www.dn.se/sport/fotboll/hammarby-och-osk-tunga-favoriter
http://www.dn.se/sport/fotboll/snack-och-surr-om-superettan
Hade föredragit att inte stå som favoriter men med en såhär bra trupp är det svårt att undvika det.
Jag tror dock starkt på en flopp-säsong där vi kommer 6-10 så slipper man bli besviken.

Jag tror Sundsvall vinner serien.
Citera
2013-04-02, 21:40
Medlem
Laxnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Hade föredragit att inte stå som favoriter men med en såhär bra trupp är det svårt att undvika det.
Jag tror dock starkt på en flopp-säsong där vi kommer 6-10 så slipper man bli besviken.

Jag tror Sundsvall vinner serien.

Bajen det nya Landskrona?
Citera
2013-04-02, 23:15
Medlem
AIKforever94s avatar
Bajen och ÖSK går upp och Gif Sundsval får kvala.
Citera
2013-04-03, 08:24
Medlem
InnesIs avatar
Visst hade det kanske varit bättre för Bajen att arbeta i lugn och ro och inte vara favoriter men så fort det ser lite bättre ut tippas vi givetvis högt upp. Säkert med all rätta. Jag hoppas bara att de sansade huvudena dominerar i Bajen så att vi kan behålla fokus. Kennedy och Guldborg tror jag är viktiga i det syftet.

Angående konstgräs förstår jag absolut varför fler och fler inför det. Tråkigt såklart för oss som har en ganska bra plan men svenska mått mätt men vi har för många gånger sett riktigt kassa gräsplaner ute i landet och där hade de verkligen tjänat på att skaffa plast. Idealisk skulle givetvis alla planer vara gräs men med väder och ekonomi fungerar det uppenbarligen dåligt i Sverige.
Citera
2013-04-03, 12:06
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yojne
Mittfältaren Nuri Mustafi och anfallaren Tobi Alabi är troligen klara för LSK.
En försvarare till hade behövts, då de flesta är skadade., och man kan ju undra hur många skador det blir mot Bajen...

Nuri Mustafi kan även spela mittback och har mest spelat det den senaste tiden när han väl fick spela i Sundsvall.

Hoppas såklart Sundsvall går upp direkt, men tror inte det, dels nya tränare, och vi saknar fortfarande klass längst upp, varken Eklund eller Dibba tror jag håller. Testar gärna Helg längst uppe igen, där han gjort det bra. Ska iaf bli fördjävla gött med premiär på Söndag!
Citera
2013-04-03, 13:14
Medlem
Cardinalens avatar
Även om vi är ett lag som borde vara tippade i toppen blir jag alltid lika orolig så fort det händer.
Man är rädd för att hoppas, speciellt när superettan ser ut att bli tuffare i år.
Citera
2013-04-03, 13:21
Medlem
Blir inte riktigt klok på C sports hemsida.
Som jag fattar det kostar det 169kr att se en enskild match, det spelar inte någon roll vilket land eller liga. Det är ju ett brutalt ockerpris för att se en match i superettan imo.
Citera
2013-04-03, 13:34
Medlem
Bornets avatar
Om inte Bajen går upp i år, sett till deras trupp, kan man fan lika gärna lägga ner. Eller nåt. Det här måste dom ta. Har inte så bra koll på ÖSK i dagsläget, och dom fick väl lite kläm på slutet utav 2012, men tror fan dom kan få det jäkligt svettigt i SE ändå. Det känns som att det är en av de bättre superettorna, sett till namnen på lagen, någonsin. Sen var ju Öster nåt jävla monster förra året och hade utan tvivel spelat brallorna utav både ÖSK och GAIS. Det lilla jag sett av ÖIS gör även dom potentiella kandidater för toppen.

GAIS får f-n kämpa för en mittenplacering i år. Om nu inte Drugge helt plötsligt gör en Maradona, och det känns ju sådär troligt. Därtill är risken för degradering efter säsongen extremt överhängande.
Citera
2013-04-03, 13:36
Medlem
Laxnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youknow
Blir inte riktigt klok på C sports hemsida.
Som jag fattar det kostar det 169kr att se en enskild match, det spelar inte någon roll vilket land eller liga. Det är ju ett brutalt ockerpris för att se en match i superettan imo.

Har för mig att en S1match kunde köpas för 79 kr, satt och kollade på superettans (Superallsvenskan...Bondesson ) upptaktsträff igår och tyckte mig höra det.

EDIT: Hittar tamigfan ingenting på den korkade hemsidan

EDIT 2: Saxat från FBsidan
Citat:
Ni missar väl inte att Superettan har premiär på C Sports nu i helgen? Vi visar alla 240 matcher för 79 kr/match.
Senast redigerad av Laxness 2013-04-03 kl. 13:48.
Citera
2013-04-03, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Om inte Bajen går upp i år, sett till deras trupp, kan man fan lika gärna lägga ner. Eller nåt. Det här måste dom ta.
Du känner uppenbarligen inte Bajen.
Man skulle kunna ha Barcelonas trupp och ändå inte lyckas gå upp. Vinnarmentaliteten existerar inte i Hammarby Fotboll.
Helt ärligt så kan jag inte se framför mig hur vi någonsin ska kunna gå upp till allsvenskan. Beror väl på att jag är en evig pessimist och tycker att dessa tre, snart fyra år i superettan känns som en evighet.

- Örgryte hamnar på övre halvan.
- GAIS kan lika gärna slåss om en uppflyttnings-plats som man kan åka ur superettan.
- Östersund kommer inte ta mer än 15 poäng.
- Degerfors får kvala ned till division 1.
- Brage floppar nu när man har lite förväntningar på sig.
- Ljungskile går i konkurs.
- Örebro kommer topp-3.
- Bajen kommer 4-8.

Några spekulationer inför säsongen. Hur många av dessa 8 sitter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in