2013-07-01, 09:38
Medlem
Någon som vet den verkliga anledningen till att Östersunds FK´s Ryan Gilligan sparkats från klubben? Vad jag vet har han varit med i startelvan under hela säsongen och nu mot bajen var han inte ens med i truppen?

Någon?
Citera
2013-07-01, 12:48
Medlem
Otto Flicks avatar
Det enda jag funnit är detta.

Citat:
"Den officiella anledningen till att man bryter med Gilligan är enligt ÖFK på grund av sociala problem."

Men på en blogg på Östersunds-posten skrivs det:

Citat:
"Han har fått sparken och en enkelbiljett hem.
Det är naturligtvis tungt att behöva skicka hem en av sina bästa spelare.
Men enligt mina källor har han tydligen gjort något brottsligt och klubben hade inget val."
Citera
2013-07-01, 21:11
Medlem
http://op.se/sport/ofk/1.6035865-spelare-det-han-gjort-ar-oerhort-lagt-

Ödeposten skriver att alla tiger men att det är oförlåtligt det han gjort????

Någon borde väl ändå ha hört något rykte...
Citera
2013-07-01, 21:45
Medlem
Pruttkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Att Almebäck skulle ha "fixat allt själv" är ju nonsens! Styrkan med Wikström/Almebäck var ju just att de kompletterade varandra perfekt, det Mike hade i benen hade Wiken i huvudet (och jag menar då inte att bara nicka undan inlägg som du antydde på) vilket gjorde dem lika beroende av varandra.

EDIT: https://twitter.com/KamaraCrespo Då verkar det tyvärr vara klart att han lämnar laget nu.
Självklart var/är Wikström också viktig med sin rutin och följsamhet och inte minst sina ledaregenskaper och sin personlighet, han är en trevlig prick.

MEN, han har inte dom allra känsligaste fötterna och allt för ofta ser man honom ha problem med att skicka iväg kortpassningar, det vill säga att passningen blir för lös eller hård, eller hamnar två meter från fläcken han siktade på. I superettan går det ingen nöd men i allsvenskan kan det bli ganska svettigt att stå på västra stå och se Wikström skicka en passning två meter bakom Berisha när en formstark Tobias Hysén pressar högt. Med Almebäck i backlinjen var man aldrig orolig då han nästan alltid hann före på bollen i alla fall, och om inte så kunde han relativt komfortabelt springa ikapp och bryta även om spelaren hette Daniel Larsson eller Waris Majeed.

Jag kanske oroar mig lite väl mycket men jag tyckte det var värt att notera.

Ps. Hammarby Intresserade Utav Samuelsson? Ser helst att han stannar åtminstone säsongen ut om vi går upp, annars får han gärna stanna tills han är 35, han är ju ett ruskigt bra vapen med sin panna när man möter lag som kryper ihop lite på egen planhalva och inlägg blir ett naturligt vapen. I allsvenskan kan han också vara bra att ha men jag tror mer på att ha en spelande forward likt Hasani och en forward som går i djupled då jag inte riktigt tror att ÖSK kommer att vara spelförande i så många matcher första året i allsvenskan.
Senast redigerad av Pruttkungen 2013-07-01 kl. 22:02.
Citera
2013-07-01, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serbarkarring
Någon som vet den verkliga anledningen till att Östersunds FK´s Ryan Gilligan sparkats från klubben? Vad jag vet har han varit med i startelvan under hela säsongen och nu mot bajen var han inte ens med i truppen?

Någon?

Har tydligen satt på en lagkamrats brud.
Nån som vet vem lagkamraten är?
Citera
2013-07-01, 23:13
Medlem
Pruttkungens avatar
Ingen som följer hans (Ryans) twitter? Skulle va intressant att veta om det står nåt ångerfullt där, har inte twitter själv och han har privat konto.
Citera
2013-07-01, 23:15
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttkungen
Ps. Hammarby Intresserade Utav Samuelsson? Ser helst att han stannar åtminstone säsongen ut om vi går upp, annars får han gärna stanna tills han är 35, han är ju ett ruskigt bra vapen med sin panna när man möter lag som kryper ihop lite på egen planhalva och inlägg blir ett naturligt vapen. I allsvenskan kan han också vara bra att ha men jag tror mer på att ha en spelande forward likt Hasani och en forward som går i djupled då jag inte riktigt tror att ÖSK kommer att vara spelförande i så många matcher första året i allsvenskan.

Skulle ju vara perfekt för Hammarby då han är exakt den spelartyp vi saknar, bra target och huvudspelare.

Kanske inte öser in mål direkt bara.
Citera
2013-07-01, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valacken
Har tydligen satt på en lagkamrats brud.
Nån som vet vem lagkamraten är?
Lol. Inte värre än så? Blev Terry sparkad när han gjorde samma sak? Det är väl tjejen som gjort fel i så fall. Löjligt att sparka honom för en sån sak.
Citera
2013-07-01, 23:50
Medlem
Harry_Palmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttkungen
Ingen som följer hans (Ryans) twitter? Skulle va intressant att veta om det står nåt ångerfullt där, har inte twitter själv och han har privat konto.

Han har inte skrivit något sedan 24 juni på twitter.
Citera
2013-07-02, 02:11
Medlem
Kom igen nu, någon måste veta vad som hänt med Gilligan?
Om han haft en romans med en spelarfru isf vem är spelaren?
Citera
2013-07-02, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spawnlikes
Kom igen nu, någon måste veta vad som hänt med Gilligan?
Om han haft en romans med en spelarfru isf vem är spelaren?
Antagligen var inte den spelaren helt i balans senast. Så man kan nog utesluta de som spelade från start i alla fall.
Citera
2013-07-02, 10:45
Medlem
Känns spontant att det borde varit något värre än att ha satt på någons fru, det pratas om något brottsligt, skulle det isf ha varit äktenskapsbrott?

Jag ser noga att det vore värre om han nallat ur kaffekassan på kansliet än att sätta på någons fru...

ÖFK´s kanske bästa spelare, platsar lätt i de flesta allsvenska klubbar med skakig backlinje...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in