Citat:
Ursprungligen postat av
nomadic
Att Almebäck skulle ha "fixat allt själv" är ju nonsens! Styrkan med Wikström/Almebäck var ju just att de kompletterade varandra perfekt, det Mike hade i benen hade Wiken i huvudet (och jag menar då inte att bara nicka undan inlägg som du antydde på) vilket gjorde dem lika beroende av varandra.
EDIT:
https://twitter.com/KamaraCrespo Då verkar det tyvärr vara klart att han lämnar laget nu.
Självklart var/är Wikström också viktig med sin rutin och följsamhet och inte minst sina ledaregenskaper och sin personlighet, han är en trevlig prick.
MEN, han har inte dom allra känsligaste fötterna och allt för ofta ser man honom ha problem med att skicka iväg kortpassningar, det vill säga att passningen blir för lös eller hård, eller hamnar två meter från fläcken han siktade på. I superettan går det ingen nöd men i allsvenskan kan det bli ganska svettigt att stå på västra stå och se Wikström skicka en passning två meter bakom Berisha när en formstark Tobias Hysén pressar högt. Med Almebäck i backlinjen var man aldrig orolig då han nästan alltid hann före på bollen i alla fall, och om inte så kunde han relativt komfortabelt springa ikapp och bryta även om spelaren hette Daniel Larsson eller Waris Majeed.
Jag kanske oroar mig lite väl mycket men jag tyckte det var värt att notera.
Ps. Hammarby Intresserade Utav Samuelsson? Ser helst att han stannar åtminstone säsongen ut om vi går upp, annars får han gärna stanna tills han är 35, han är ju ett ruskigt bra vapen med sin panna när man möter lag som kryper ihop lite på egen planhalva och inlägg blir ett naturligt vapen. I allsvenskan kan han också vara bra att ha men jag tror mer på att ha en spelande forward likt Hasani och en forward som går i djupled då jag inte riktigt tror att ÖSK kommer att vara spelförande i så många matcher första året i allsvenskan.